![]() |
Profiel werkstuk voor natuurkunde
Hallo
ik wil graag mijn profiel werkstuk over elektriciteit gaan doen. maar ik vind het zo lastig om een onderwerp hier over te vinden weet misschien iemand iets waar over ik het kan doen |
Ik heb geen natuurkund gedaan voor mijn profielwerkstuk maar onze leraar had zo'n map waar allerlei leuke proeven in stonden. Misschien heeft die van jou er ook wel een :cool:
|
ja dat had ik ook al gehoopt maar ik heb helaas een erg luie leraar. dus helaas heeft hij dat niet maar toch bedankt
|
Alleen 'elektriciteit' is wel érg breed.
Je kunt wel bijv. een wiskundige analyse maken van RLC-circuits en hun toepassingen beschouwen. ;) |
www.natuurkunde.nl , misschien heb je daar wat aan :)
Misschien kan je even in je natuurkunde 2 boek kijken en wat leuks doen met elektrische velden. Of iets met de kooi van faraday, volgens mij komt daar ook heel wat elektriciteit bij kijken ;) |
Wat vind je leuk? Theorie of praktijk/techniek?
|
Electriciteit is wel heel uitgebreid.
Mischien is het leuk om te kijken na boxen van je muziek instalatie. Of na de toepassing van H-brug schakelingen (electrische motoren). OpAmps zijn ook altijd leuk en valt veel aan te rekenen. (Deze worden vooral toegepast bij industriele automatisering) |
we moesten praktijk werkstukje er van maken en bedankt mensen hier zit wel wat aardigs bij
|
Wat heb je gekozen?
|
ik ga denk ik voor de H-Brug, heb nog wat van die motoren thuis liggen, dus dat is lekker makkelijk hoef ik niet zoveel er meer aan te doen
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:09. |