![]() |
Tandpasta zonder pepermunt
Ik ben op zoek naar een betaalbare tandpasta zonder pepermunt voor gevoelige tanden. Ik weet niet of die bestaat maar je weet maar nooit :o
Ik poets al een tijdje met sensodyne en dat gaat goed maar als ik switch naar een gewone gaan mijn tanden zeer doen. Nou is het alleen waarschijnlijk zo dat 'iets' in tandpasta een astma-aanval uitlokt (en ik denk pepermunt omdat ik het van kauwgom enzo ook heb). Iemand tips? |
Ik heb even gegoogled, ik had er nog nooit van gehoord en vind het wel interessant. Je komt dan in de homeopatische hoek. De merken Homeofresh en Weleda hebben pepermuntvrije tandpasta's.
|
Ik heb homeofresh gehad, die was best oke. Ookal miste ik de typische pepermuntsmaak echt heel erg. Hij is wel iets duurder dan normale tandpasta, maar dat vind ik niet raar.
|
Parodontax misschien? In het begin is het even wennen, maar dan is het echt fijne tandpasta. :)
|
Citaat:
Lush heeft ook 2 tandpasta's, beide zonder pepermunt. Eentje met vanille en een met citrus&sandelhout, maar ik weet niet of dat volgens jou onder 'betaalbaar' valt (Ze zijn 5,20 per tubetje). Succes :) |
Ik heb ook gehoord dat in Paradontax een klein beetje pepermunt zit, maar ik kon het niet op google vinden.
Dat heeft mijn homeopaat me verteld. |
Zijn die tandpasta's die jullie noemen ook geschikt voor gevoelige tanden?
|
ik weet dat het misschien raar klinkt, maar als je nou zo n kinder tandpasta gebruikt dan??:)...daar zit toch geen pepermunt in?
|
Citaat:
|
Neem je een fluoride tabletje erbij ;) Die moest ik als kind altijd nemen van m'n ouders.
Maar goed dat is wel omslachtig. |
Citaat:
|
Homeofresh is wel geschikt denk ik. Het kost per tube 3.75. Te verkrijgen bij Reform en natuurwinkels. :)
|
Citaat:
|
Tandpasta van Weleda idd. Verkopen ze bij de Tuinen. Is wel wat duurder dan normale tandpasta ed (geen idee wat de prijs is), maar ja, als het helpt?
|
Citaat:
|
Voor de geinteresseerden, het resultaat van mijn zoektocht van vandaag:
Bij de Tuinen hadden ze verschillende tandpasta's van Weleda maar maar een zonder pepermunt (die met calendula), die was ongeveer 3,90 en bevatte ook geen fluoride. Bij de Etos hadden ze Homeofresh voor 3,75 en er stond niet op of er wel of geen fluoride in zat maar ik vermoed van niet want volgens mij moet het erop staan als het er wel inzit en dat was niet zo. Elmex heeft ook een tandpasta zonder pepermunt, die heet 'Elmex mentholvrij' bevat wel fluoride maar geen menthol of pepermunt. Die was 3,29 ofzo. Ik heb die laatste gekocht want vind fluoride toch wel belangrijk en volgens mij zijn losse fluoridetabletjes uti de handel genomen ofzo, ze hebben ze nergens meer :confused: Ik ga het eens een tijdje proberen, ben benieuwd naar het resultaat :) Bedankt voor alle tips (y) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:18. |