![]() |
Welke muziek wil je op je eigen uitvaart?
Als ik dood ben, wil ik begraven worden en dan hoop ik dat men tijdens mijn uitvaart de volgende liedjes speelt:
- "Angel" van Sarah McLachlan; - "Nearer My God To Thee" van I Salonisti; - "Once Upon A Time In The West" van Ennio Morricone; - "Songbird" van Fleetwood Mac (als vrolijkere noot voor op het laatst, voordat de mensen de kerk uitgaan). Wat voor muziek willen júllie op jullie uitvaart hebben? :) |
elliott smith - between the bars
jeff buckley - grace smashing pumpkins - soma |
Keiharde Death en Black metal, leuk in de kerk :cool:
|
Ik dacht altijd iets van Jimi Hendrix Experience...
|
ok het is dan misschien wel makkelijker voor mijn nabestaanden mn wensen te stellen voor mn begravenis, maar.
geen fláuw idee |
guns n roses - november rain.
speciaal nummer tussen mij en mijn ex en hij had m ook op zijn crematie. |
geen idee, dat verschilt per keer. iets van david gray of death cab ofzo. of jeff buckley, sigur ros, sufjan stevens. och, ik ben voorlopig toch nog niet dood, hoop ik.
|
Tom Waits - Nighthawks at the Diner
in ieder geval. |
Satie's vexations, complete uitvoering he.
|
Citaat:
cheesy |
ondanks dat het van de kerk niet meer mag:
down in a hole - alice in chains real thing - alice in chains right turn - alice in chains a little bitter - alice in chains god am - alice in chains eventueel: life is live - opus love is a battlefield - pet benatar hold the line - toto feit is wel dat het allemaal nog anders kan |
Them - It's all over now baby blue.
Them - Friday's child Them - Baby what you want me to do. Willekeurig nummer van Them. Zet eigenlijk maar gewoon The story of Them op en t is goed. |
Geen idee.
Waarschijnlijk wel Air van Bach. En nu ik zo naar Lizard van King Crimson luister, lijkt dat ook wel een goed idee. Maar het zal nogal eens willen variëren. |
Iron Maiden - Hallowed Be Thy Name
Metallica - Fade To Black Oasis - Live Forever Jeff Buckley - Grace Led Zeppelin - Stairway to heaven The Doors - The end Eels - Going To Your Funeral (part 1+2) Neil Young - "My My, Hey Hey (Out Of The Blue)" Nirvana - Lake of Fire Iron Maiden - Only The Good Die Young Dat was mn top 10 dacht ik... En op de kist moet: "It's better to burn out than to fade away" |
ennio morricone - Gabriels oboe
|
Otis Taylor - Hungry People
Raymond van het Groenewoud - Wat een fijne dag Ry Cooder - Paris, Texas Pedro the Lion - Priests and Paramedics J.B. Hutto & His Hawks - Too Much Alcohol Lisa Germano - From A Shell |
Ennio Morricone <3
Dus. Twee van Eminem, nl. When I'm gone en Toysoldiers. Verder nog wel wat kippevel nummers, ik ga het de kerkgangers moeilijk maken denk ik. :p |
Van Katoen-durf jij
Gorillaz-Double Bass Oasis-don't look back in anger |
Tom Waits - Closing time
Sisters of mercy - Nine while nine |
Ik zou laten draaien wat ík echt kan waarderen. Of het nou op een uitvaart past of niet. Het moet duidelijk mij uitspreken. Dan kom ik op de volgende selectie:
Iron Maiden - Die with your boots on Iron Maiden - Only the good die young Iron Maiden - Hallowed Be Thy Name Dan wat rustiger (tijd om te janken, zullen we maar zeggen ;) ) Silje Nergaard - Every time we say goodbye Silje Nergaard - Lullaby to Erle Dream Theater - Wait for Sleep Demons & Wizards - Fiddler on the Green Eigenlijk allemaal omdat ik het prachtige nummers vind. Dan heeft iedereen het denk ik wel gehad. En als de mensen (of ik?) naar buiten gaan wil ik het laatste stuk dat het Keith Jarrett trio speelde tijdens het Tokyo concert in '96 gedraaid hebben. Die is zo verschrikkelijk mooi (volgens mij heet het "My Funny Valentine Song"). |
Citaat:
|
OT;
0101 1111's 'joe' |
Natuurlijk ook nog Klein Orkest - Over 100 jaar, erbij.
|
Wat een duister onderwerp zeg. Hier waag ik me maar niet aan.
|
Al sla je me dood (:P)
Ik denk van die instrumentale (synthesizer) nummers van black/deathmetal bands zoals: Dimmu Borgir - Fear And Wonder Bal-Sagpth - Crystal Shards Bal-Sagoth - And Atlantis falls... Norther - Beneath misschien nog wat rustige nummers van Rhapsody ofzo zo'n dingen allemaal Ik wil wel eens weten wat ik over 10 jaar ofzo zal zeggen :D Dan zal ik het grootste gedeelte hiervan vast bagger vinden. |
ik wil nog niet dood en er ook niet aan denken dus ik wil hier nog niet antwoorden
|
Manipulator Of Souls - Kataklysm
voor alle ggggristenen die bij mij in de familie nog leven (y) |
Smashing Pumpkins - Soma
Filter - One Linkin Park ft Aaron Lewis - Cr5wling :bloos: |
explosions in the sky - memorial
en hard ook. |
Dat schrijf ik zelf wel.
|
eigenlijk boeit het me geen kut
maargoed, zelfs postume muzikale opvoeding is goed, dus gooi godspeed! er maar tegenaan |
Citaat:
In Flames - Episode 666. |
Lou Reed - perfect day
|
Ik denk iets van Yann tiersen en iets van the Beatles. Of bijv. Imagine van John lennon.
En verder Konstantine van Something corporate.. verschillende redenen :) |
iets van haunting the chapel als het in de kerk is
|
zoiezo: the ramones - pet cemetary
|
maar het liefst heb ik een paar gave bands op mijn koffie tafel met een podiumpje
|
Citaat:
Ik kan me niet zo druk maken om het feit dat het standards zijn, ik kan nog net zo hard genieten van wéér een nieuwe uitvoering van "Round Midnight" als van een nummer dat ik nog nooit gehoord heb. Laat me ;) |
Citaat:
Het ligt er natuurlijk aan hoe tragisch het is. Als je op je tachtigste rustig doodgaat met een gelukkig leven achter de rug kies je iets dat meer 'grazioso' is (majeur), als je op je twintigste plotseling doogaat wordt het iets sobers (mineur). Voor dat laatste zou ik Glenn Gould op de piano kiezen, een fuga uit het WTK of de sinfonia in f mineur. Alternatief: de sarabande uit de vijfde cellosuite in c mineur (ook gebruikt in Max Payne II). Luitmuziek is ook mooi sober, Dowland of een Duitse 'meester'. De strijkkwartetten van Beethoven vind ik iets te lastig daarvoor. Orkestmuziek duurt te lang. Liszt-Chopin - Mes joies of Liszt - O lieb so lang du lieben kannst zijn ook mooi, maar wel wat slijmerig (die laatste ook wat gemeen bij een begrafenis). |
A Kaleidoscoop through mathematics.
|
radiohead - pyramid song
lou reed - perfect day smashing pumpkins - 1979 explosions in the sky - the moon is down clinic - distortions |
the black heart procession - even thieves couldnt lie
iets van godspeed! the smashing pumpkins - mellon collie and the infinite sadness |
Scatman John.
|
arnold schoenberg - verklarte nacht
|
doodgaan is cheesy
|
procol harum - a whiter shade of pale
gewoon vanwege het orgeltje. |
ik heb zo'n gevoel dat de muziek die ik daarvoor uitkies nog niet eens ken :o
|
bright eyes - let's not shit ourselves (to love and to be loved)
elliott smith - between the bars at the drive-in - catacombs silverchair - after all these years |
ik wil mijn top 40 draaien tijdens mijn begrafenis, zodat iedereen die in de kerk zit die nummers later niet meer kunnen draaien omdat ze dan doodgaan van verdriet om mij (y)
|
explosions in the sky - memorial / greet death.
radiohead - exit music (for a film). bright eyes - i don't know when, but a day is gonna come. godspeed you! black emperor - rockets fall on rocket falls. sigur ros - track 7. converge - you fail me. en nog wel een paar. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:21. |