![]() |
Nieuwe maatregelen tegen schooluitval
hallo mensen,
Mijn naam is nina en ik ben studente Journalistiek!Ik moet een bericht schrijven voor onze nieuwssite en zit met een klein probleempje!! Ik moet reacties van scholieren hebben(het liefst lekker veel) over het volgende: Minister Van der Hoeven(Onderwijs) wil, in strijd tegen schooluitval, twee maatregelen invoeren: 1) Ze wil de leerplicht verlengen tot 18 jaar!! 2) Ze wil gemeenten de middelen aanbieden om jongeren tot 23 te dwingen te kiezen tussen opleiding en werk!! IK MOET HIEROP REACTIES HEBBEN VAN JULLIE!! Als jullue antwoord geven moet ik wel weten wie jullie zijn.... ongeveer dan:P Je kan me het beste mailen!! Ik geven even een voorbeeld van hoe ik wil weten wie jullie zijn... je geeft een antwoord........ en dan als naam: bijv. Roos v/d Sloot, scholiere vmbo (16jr) IK HOOP DAT JULLIE ME WILLEN HELPEN EN EEN UITGESPROKEN MENING HEBBEN!!!! (y) |
Je bent nu toch ook nog gedeeltelijk leerplichtig tot je 18e? :confused:
|
Ik wil niet gemeen zijn, maar ga als journaliste eens de straat op of naar een schoolplein. Hier gaat niemand energie steken in jouw project, ook al MOET JE HIEROP REACTIES HEBBEN VAN ONS!!
|
Nou lijkt me prima!! Hou dat tuig maar van de straat!!
|
Citaat:
het is juist niet de bedoeling dat wij de straat op gaan. Met dit onderdeel moeten wij bellen en persberichten gebruiken... Maarjah, ik kan moeilijk het hele telefoonboek afbellen op zoek naar studenten/journalisten |
Journalistiek? Meen je dat?
|
Citaat:
|
Lijkt mij een prima maatregel. Als je na je vmbo een mbo opleiding gaat doen duurt dat toch sowieso 3/4 jaar dus dan ben je 19/20 als je klaar bent. Prima dus. Puik plan naar mijn idee :)
|
vraag me af hoe ze dat allemaal willen controleren.
|
Je schrijft naar mijn mening belachelijk slecht voor iemand die serieus een poging doet om journalistiek te studeren. No offence.
Bij mij op school verzamelden ze tijdens tussenuren leerlingen en vingen ze op in lokalen zodat ze huiswerk of iets dergelijks konden maken. Niet echt een succes want volgens mij geldt dit alleen voor de brugklassers en is dit tegenwoordig al helemaal afgeschaft. |
Ik zie daar niets verkeerds in. Ongetwijfeld zullen deze wetten ook verder zijn/worden uitgewerkt dan hier vermeld staat, zodat het mogelijk blijft om op wereldreis o.i.d. te gaan.
|
Het lijkt me dat er dan alleen meer mensen uitvallen..
|
Goed plan; Zonder een vervolgdiploma is het hard vertoeven in Nederland. Door deze maatregel dwing je mensen sneller ook zo'n vervolgstudie te doen en deze ook te beeindingen (liefst succesvol) Student, 20 jaar
|
belachelijk plan. iemand van 16 jaar die zn vmbo diploma heeft gehaald en van plan is om een baan te zoeken, moet dit gewoon kunnen doen. voor scholieren die echter gezakt zijn, vind ik het wél een goed plan btw. zolang die geen diploma hebben, vind ik het een goede zaak dat ze nog leerplichtig zijn.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik ben voor: hoe meer leerplicht, hoe beter ;) Citaat:
|
Citaat:
Nooit gedacht dat mensen die beter zijn met handen en lichaam (bij wijze van spreken) meer tot hun recht komen op VMBO dan VWO. Voor een vmbo-'er is de stof dat ze moeten leren wel moeilijk genoeg. EN dat JIJ nou niets leert op Vwo, zal toch echt jouw eigen probleem zijn. Ik kijk toch ook niet neer op VMBO terwijl ik zelf havo ga doen |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Ontopic (y)
|
Ik ben voor. Met alleen een middelbare schooldiploma kom je nu eenmaal niet ver als je een baan zoekt. Door de grens naar 18 jaar op te trekken dwing je de groep met het laagste diploma, namelijk de vmbo'ers, om een vervolgstudie te gaan doen. Ik vraag me idd alleen af hoe ze dit willen gaan controleren.
|
Citaat:
|
Het lijkt me een puik plan! Maar ik denk dat het niks uithaalt. Als je echt niet wilt, dan wil je niet, en dan is er geen minister die je daartoe kan dwingen...
Misschien is het een idee om onderwijs interessanter te maken en meer leerlinggericht te gaan werken, oftewel, meer geld in het onderwijs. Ik denk dat dat meer uithaalt dan leerplicht verlengen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:26. |