Wel gedaan een keer of wat.
Afhankelijk van de sterkte van de Salvia (je hebt de gewone gedroogde bladeren, maar het meest populair zijn de extracten; bijvoorbeeld Salvia 5X (5x zoveel werkzame stoffen per gewichtseenheid) of Salvia 10X (10x zoveel dus)); de hoeveelheid die je rookt en je eigen gevoeligheid ervoor, krijg je dus een lichtere of een zwaardere trip.
Je ervaring kan uiteenlopen van een soort van stoned gevoel tot het geheel verdwijnen uit de wereld waarbij je je eigenlijk in hallucinaties bevindt. In between, veel visuals, wat geestelijke effecten die ik niet echt kan beschrijven, misschien wat lachkicks... dit kan nogal verschillen. Sommige mensen ervaren het als angstaanjagend, maar als je ten alle tijde in je hoofd probeert te houden dat het maar de effecten van een drug zijn en dat je na een kwartier zeker toch alweer vrij helder zou moeten zijn, kan dat erg rustgevend werken (mocht je dat nodig hebben).
Mijn tip is om Salvia te doen in een rustige, (vrij) donkere ruimte, zonder lawaai (en waarschijnlijk beter ook geen muziek, bij je eerste keer). Als je later nog een keer Salvia gaat doen, weet je waarschijnlijk iets beter hoe Salvia voor jou voelt, en of je om zou kunnen gaan met muziek om je heen.
Persoonlijk vind ik Salvia erg mooi, maar het is wel een drug waarbij ik even nadenk voordat ik deze gebruik, omdat m'n geest er wel naar moet staan, omdat het vrij heftig kan zijn op een wijze die ik soms niet kan gebruiken (zelfde geldt voor DXM, maar da's een ander verhaal).
Overigens lijken sommige mensen nooit echt te kunnen gaan trippen van Salvia, dit zijn doorgaans de mensen die je hoort verkondigen dat 'al dat gelul over Salvia' onzin is, omdat ze het zelf nooit echt mee hebben kunnen maken (hoogstens een stoned gevoel).
|