Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Games (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=26)
-   -   Utopia: Age of Kings (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1401117)

barkrukkie 26-04-2006 13:49

Utopia: Age of Kings
 
kunnen net zo goed nieuw topic beginnen :P


Citaat:

waaromniet? schreef op 26-04-2006 @ 09:34 :
Oh? Vertel? Ik ben er nog lang niet uit namelijk :p
Avian is snelle aanvallen, Elves hebben langzamer maar betere eco + fog + QF.
Dwarves zijn ook wel goed, meest stabiel, maar hebben alleen eco als plus.
maar vooral omdat je met barracks nu niet zo goed lagere attacktimes kunt krijgen, en QF minder sterk is geworden ben ik toch liever avian :).
Als T/M zou ik voor Fae Rogue kiezen ws :o

Citaat:

43%burnt schreef op 26-04-2006 @ 12:59 :
ik heb gekozen voor avian/war hero, grotendeels voor de snellere attack times. Valt me op dat weinigen avian kiezen though
heb The World nog niet gekeken, kijk meestal pas als age begonnen is :o heb zelf voor Merchant gekozen, omdat ik toch bang ben dat avians moeilijk gaan krijgen met economy

Krynn 26-04-2006 20:45

Niemand neemt Avian omdat snellere attack times niet boeien als je economie slecht is? Vrij draften is een grote bonus, 20% extra pop ook...om maar wat te noemen. Avian heeft niets, maar dan ook niets dat ze helpt met óf pop, óf econ...en dat maakt ze slecht als random attackers, en zo zo als full kd strat.

Wij gaan met z'n allen UD Merchant. Laat de draakjes maar komen :p Oh, en die attack speed krijgen we wel van de vrije ruimte die ontstaat door de Farms.

43%burnt 26-04-2006 21:02

economy kan dan wel slecht zijn..met 20 % hospitals zijn de losses even groot...'normaal' zeg maar. Als je een beetje actief kan zijn met leuke attack tijdjes, kan je adh van plunders toch ook wel best ver geraken...farms zijn er in't begin toch wel. Om nog maar niet te denken aan al die landfat faerys. Maxed out income sci kan ook nog voor iets leuk zorgen...voor de rest boeit economy me niet echt, land eigelijk ook niet, ik ga voor honor. Avian lijkt me strategisch gewoon 't 'best' omdat je legers sneller terug zijn..waardoor je een undead bv 2 keer kan aanvallen als z'n armys out zijn (ja, is maar een voorbeeld om aan te tonen waar ik naartoe wil, tis een beetje overdreven) anyway, lijkt me wel leuk om 's een uitdaging aan te gaan. Faery/elf kiezen is makkelijk :p;) Avians hebben btw +75 birthrates..lijkt mss niet veel maar als ze je massive gaan fireballen hoef je maar L&P te casten en je bent in no time terug in orde

Krynn 27-04-2006 00:33

Faery gemakkelijk? Ga d'r maar 'ns attacker mee...:P

En ik was de afgelopen age een Avian, ik weet hoe ze werken...maar deze age? Wederom zeg ik u: blah :P

barkrukkie 27-04-2006 07:24

Citaat:

Krynn schreef op 26-04-2006 @ 21:45 :
Niemand neemt Avian omdat snellere attack times niet boeien als je economie slecht is? Vrij draften is een grote bonus, 20% extra pop ook...om maar wat te noemen. Avian heeft niets, maar dan ook niets dat ze helpt met óf pop, óf econ...en dat maakt ze slecht als random attackers, en zo zo als full kd strat.

Wij gaan met z'n allen UD Merchant. Laat de draakjes maar komen :p Oh, en die attack speed krijgen we wel van de vrije ruimte die ontstaat door de Farms.

undeads en orcs hebben idd meer offence :) en waardeloos als random hitters. Maar in oorlog niet :)

Avian heeft met 20% rax return time van:
18*.75*.85*.84 = 9.6 uur

Orcs/Undead hebben dan:
18*.85*.84 = 12.9 uur

dus dat is al 3 uur. Maar omdat er al 4420 elves, 6130 Fae, 4633 Ud zijn, allemaal met fog, in totaal 15,183, op een server van ongeveer 30k spelers, dus heeft 50% ongeveer gebruik van Fog. Omdat je (vooral bij de Fae) vrij moeilijk fog weg kunt halen, hebben avians in war hier alleen nog maar meer voordeel van :)

Enige probleem wat ze misschien hebben is dat ze moeite hebben met de enemy te breken, maar als je wat early sci doet lukt dat ook wel :). En zolang je de ander kunt breken & sneller kunt aanvallen moet een oorlog geen probleem zijn :).
Maar dat is dan ook enige wat avians goed kunnen (deze age).

barkrukkie 27-04-2006 07:28

Citaat:

43%burnt schreef op 26-04-2006 @ 22:02 :
economy kan dan wel slecht zijn..met 20 % hospitals zijn de losses even groot...'normaal' zeg maar. Als je een beetje actief kan zijn met leuke attack tijdjes, kan je adh van plunders toch ook wel best ver geraken...farms zijn er in't begin toch wel. Om nog maar niet te denken aan al die landfat faerys. Maxed out income sci kan ook nog voor iets leuk zorgen...voor de rest boeit economy me niet echt, land eigelijk ook niet, ik ga voor honor. Avian lijkt me strategisch gewoon 't 'best' omdat je legers sneller terug zijn..waardoor je een undead bv 2 keer kan aanvallen als z'n armys out zijn (ja, is maar een voorbeeld om aan te tonen waar ik naartoe wil, tis een beetje overdreven) anyway, lijkt me wel leuk om 's een uitdaging aan te gaan. Faery/elf kiezen is makkelijk :p;) Avians hebben btw +75 birthrates..lijkt mss niet veel maar als ze je massive gaan fireballen hoef je maar L&P te casten en je bent in no time terug in orde
Hospitals:
Decrease Military Losses by % * 4 (99% Max)
5% hosps = -19% losses --> 120% losses wordt dan 97.2% (dus ongeveer normaal)

toch is economy inderdaad zwak punt van de Avians, daarom hebben we ook merchant :) hebben we tenminste geen last van income-penalty van dragons :cool:

waaromniet? 27-04-2006 08:09

Probleem is dat je op ieder ander race ook hospitals runt. Je moet dus 5% MEER runnen dan anderen. Daarnaast heb je in war geen credits, en dit is over het algemeen je enige mogelijkheid om te blijven trainen. Vervolgens zijn de oude trainingrounds generfed (nu armouries). Dus zal avian geen hoge payrate kunnen draaien.. Neemt niet weg dat hun speed lekker is, maar in een war van langer dan minimum time, zullen ze altijd verslagen worden als je tegenstander ook een goede econ war voert (bv 24/7 greed op alle provs om te beginnen).

barkrukkie 27-04-2006 09:50

Citaat:

waaromniet? schreef op 27-04-2006 @ 09:09 :
Probleem is dat je op ieder ander race ook hospitals runt. Je moet dus 5% MEER runnen dan anderen. Daarnaast heb je in war geen credits, en dit is over het algemeen je enige mogelijkheid om te blijven trainen. Vervolgens zijn de oude trainingrounds generfed (nu armouries). Dus zal avian geen hoge payrate kunnen draaien.. Neemt niet weg dat hun speed lekker is, maar in een war van langer dan minimum time, zullen ze altijd verslagen worden als je tegenstander ook een goede econ war voert (bv 24/7 greed op alle provs om te beginnen).
jup, dus ze verliezen op dat gebied 5% buildspace tov andere races, daarom had ik ook maar 5% neergezet :p.
Avians hebben idd geen credits meer, maar:
"- Fewer specialist credits in attacks "
Dus de andere races zullen ook waarschijnlijk meer geld kwijt zijn daaraan.

tegen non-merchants is dat idd dé manier om avians (maar denk ook veel andere attackers) te verslaan.. maar daarom hebben wij ook merchant gekozen :P én meer inkomen én bescherming tegen greed/dragons/etc :)

Arox 27-04-2006 10:59

21 players van vorige Age zijn gebleven. Meer mensen op IRC.
Lekker begin van de Age.:cool: (y)

waaromniet? 27-04-2006 11:07

Citaat:

barkrukkie schreef op 27-04-2006 @ 10:50 :
jup, dus ze verliezen op dat gebied 5% buildspace tov andere races, daarom had ik ook maar 5% neergezet :p.
Avians hebben idd geen credits meer, maar:
"- Fewer specialist credits in attacks "
Dus de andere races zullen ook waarschijnlijk meer geld kwijt zijn daaraan.

tegen non-merchants is dat idd dé manier om avians (maar denk ook veel andere attackers) te verslaan.. maar daarom hebben wij ook merchant gekozen :P én meer inkomen én bescherming tegen greed/dragons/etc :)

Sure, maar ik verwacht dat zelfs merchant avians econ problem gaan hebben. Die hebben géén protection tegen greed, trouwens.

barkrukkie 27-04-2006 12:49

Citaat:

Arox schreef op 27-04-2006 @ 11:59 :
21 players van vorige Age zijn gebleven. Meer mensen op IRC.
Lekker begin van de Age.:cool: (y)

netjes :) (y)

wij zijn volgens mij wel met alle 25 naar de nieuwe age, hoewel sommige wel beetje protection al verprutst hebben :o

barkrukkie 27-04-2006 12:51

Citaat:

waaromniet? schreef op 27-04-2006 @ 12:07 :
Sure, maar ik verwacht dat zelfs merchant avians econ problem gaan hebben. Die hebben géén protection tegen greed, trouwens.
mjah, we zullen zien.. ik had gecalced dat een avian merch met wat banks en armouries op 1k acres nog wel redelijk net change had.. maar is lastig om troop-train kosten te berekenen.
klopt, my bad :o vraag me eigenlijk wel af hoeveel extra greed kost :o maar tegen riots zijn we wel beschermd :p

43%burnt 27-04-2006 17:28

is iemand als avian van plan om nog is rax te gebruiken? bovenop hun -25 attack time? of is dat r een beetje over? :D tzou opzich wel cool zijn..maar ik denk dat hun economy daarvoor een béétje te zwak is

43%burnt 27-04-2006 17:35

dat je geen specs-krijgt bij een attack is eigelijk toch ook zo'n groot nadeel niet, aangezien ik in ieder geval leets als offence ga gebruiken

barkrukkie 27-04-2006 18:46

Citaat:

43%burnt schreef op 27-04-2006 @ 18:28 :
is iemand als avian van plan om nog is rax te gebruiken? bovenop hun -25 attack time? of is dat r een beetje over? :D tzou opzich wel cool zijn..maar ik denk dat hun economy daarvoor een béétje te zwak is
ik ga 20% gebruiken :) maar da's ook omdat ik merchant ben, dus kan me wat minder eco-buildings veroorloven :P

en ik zie wel hoe 't uitpakt als ik eenmaal in oorlog ben, kan nog altijd wel wat veranderen :)

43%burnt 27-04-2006 18:59

ik had dat ook in m'n strat ingestopt..maar toen ging ik strats lezen op UT en de meeste daar met avian gingen geen rax gebruiken omdat ze zoiezo al 25% sneller waren..weet nog niet goed wat ik ga doen.. wss 10 % rax, 10 % een of ander eco-building. 1750 avians maar ofzo deze age. Ze mogen dan al niet veel bonussen hebben, maar 1750 spelers op 33000 met snellere attacktime moet toch iets positief zijn? :p;)

barkrukkie 27-04-2006 20:33

Citaat:

43%burnt schreef op 27-04-2006 @ 19:59 :
ik had dat ook in m'n strat ingestopt..maar toen ging ik strats lezen op UT en de meeste daar met avian gingen geen rax gebruiken omdat ze zoiezo al 25% sneller waren..weet nog niet goed wat ik ga doen.. wss 10 % rax, 10 % een of ander eco-building. 1750 avians maar ofzo deze age. Ze mogen dan al niet veel bonussen hebben, maar 1750 spelers op 33000 met snellere attacktime moet toch iets positief zijn? :p;)
mjah, zolang je er plaats voor hebt, waarom niet :P? maar idd wel gaaf dat er zo weinig zijn :cool: is 't makkelijk om in de top10 te komen de avians :P
weet nog wel dat wij als FREE keertje een van de weinig full-orc KDs waren.. 6 in top10 van orcs-honor kwam van ons KD :cool: :D

43%burnt 27-04-2006 20:36

ja idd, ik ga nu wel ff proberen in een of andere top avian chart te komen. kan echt niet zo moeilijk zijn nu..of het moet zijn dat alle gevorderde spelers avian gekozen hebben..:D alhoewel ik spelers met avian/mystic nou niet echt gevorderd zou noemen :p

waaromniet? 28-04-2006 10:06

Och, Avian Attacker/Mage is helemaal zo slecht niet, alleen zou ik dan nog steeds merchant pakken ipv mystic.

Over rax, ik denk niet dat dat de moeite waard is voor Avian, check Guardstations/TraininGrounds. Die zal je ongetwijfeld al willen in je warbuild, en een paar econ buildings, met een zooitje hospitals.

barkrukkie 28-04-2006 10:34

Citaat:

waaromniet? schreef op 28-04-2006 @ 11:06 :
Och, Avian Attacker/Mage is helemaal zo slecht niet, alleen zou ik dan nog steeds merchant pakken ipv mystic.

Over rax, ik denk niet dat dat de moeite waard is voor Avian, check Guardstations/TraininGrounds. Die zal je ongetwijfeld al willen in je warbuild, en een paar econ buildings, met een zooitje hospitals.

hmm heb 't ff 'grof' berekend:

normal attack times avian in war,
20% rax = 9.6h = 10h (zijn niet meer afgerond, maar vanwege praktische redenen ff gedaan, is ook meer realistisch)
without rax = 11.5h = 12h

War met rax:
1, 10, 11, 21, 31, 41 || 51, 61, 71, 81, 91
min time (48 uur): 6 attacks
'normal' (96 uur ofzo): 11 attacks

zonder rax:
1, 13, 25, 37, 49, 61, 73, 85
min time: 4 attacks
'normal': 8 attacks

min.time war, +50% acres met rax (beetje grof om te zeggen dat 50% meer aanvallen = 50% meer gains is, maar ongeveer)
normal war, +37,5% acres met rax

20% Guard stations is -32% resource losses = -32% gains for enemy

is misschien wel interessant als je lange oorlogen gepland hebt..

waaromniet? 28-04-2006 11:50

Citaat:

barkrukkie schreef op 28-04-2006 @ 11:34 :
hmm heb 't ff 'grof' berekend:

normal attack times avian in war,
20% rax = 9.6h = 10h (zijn niet meer afgerond, maar vanwege praktische redenen ff gedaan, is ook meer realistisch)
without rax = 11.5h = 12h

War met rax:
1, 10, 11, 21, 31, 41 || 51, 61, 71, 81, 91
min time (48 uur): 6 attacks
'normal' (96 uur ofzo): 11 attacks

zonder rax:
1, 13, 25, 37, 49, 61, 73, 85
min time: 4 attacks
'normal': 8 attacks

min.time war, +50% acres met rax (beetje grof om te zeggen dat 50% meer aanvallen = 50% meer gains is, maar ongeveer)
normal war, +37,5% acres met rax

20% Guard stations is -32% resource losses = -32% gains for enemy

is misschien wel interessant als je lange oorlogen gepland hebt..

Jij hebt legers thuis op 10 en op uur 11 met rax, vink knap ;)

Verschil is dus maar 1 hit op een minimum time war. Als je beetje goed timed zelfs geen, aangezien je er gewoon 5 kán maken zonder rax. Je hebt dan geen last van het feit dat rax door BE / barren lands worden beinvloed. Dus is het vrij realistisch dat een actieve attacker er 5 doet in mintime.

Ik doe er 5 op jou, met 100% gains
Jij doet er 5 op mij, met -32% gains... = 3,4 attacks.

Zelfs als ik inderdaad maar 4 hits zou doen is GS dus beter dan barracks.

Bovendien ben je VEEL moeilijker te chainen.

Serieus, minder dan 20% guardstations runnen word simpelweg verliezen, ze zijn zeer overpowered.

Ik ben met name bang voor dorfs met ~30% GS... -50% gains op al je attacks, ouch :(

waaromniet? 28-04-2006 12:26

Denk bijvoorbeeld aan een dwarf/merchant

10% farms
10% guilds
5% towers
10% stables
25% guardstations
30% rax
10% hospitals

-45% gain op die dwarf
5 hits in minimum time (als steeds hit wanneer troops thuis)

Dat gaat pijn doen...

barkrukkie 28-04-2006 13:52

Citaat:

waaromniet? schreef op 28-04-2006 @ 12:50 :
Jij hebt legers thuis op 10 en op uur 11 met rax, vink knap ;)

Verschil is dus maar 1 hit op een minimum time war. Als je beetje goed timed zelfs geen, aangezien je er gewoon 5 kán maken zonder rax. Je hebt dan geen last van het feit dat rax door BE / barren lands worden beinvloed. Dus is het vrij realistisch dat een actieve attacker er 5 doet in mintime.

Ik doe er 5 op jou, met 100% gains
Jij doet er 5 op mij, met -32% gains... = 3,4 attacks.

Zelfs als ik inderdaad maar 4 hits zou doen is GS dus beter dan barracks.

Bovendien ben je VEEL moeilijker te chainen.

Serieus, minder dan 20% guardstations runnen word simpelweg verliezen, ze zijn zeer overpowered.

Ik ben met name bang voor dorfs met ~30% GS... -50% gains op al je attacks, ouch :(

aargh, ik had al een fout gemaakt daarin :p

ff verbetert :P:

CONCLUSION IN TOTAL:
gains for min war with rax: +25%
gains for normal war with rax: +25%
Guard stations would provide you with -32% gains for enemy

idd wel leuke optie :o
dwarves zijn idd wel vrij sterk zo ja.. Als je 100% BE telt + 25% voor hun race bonus, hebben ze met 20% GS al -40%..

barkrukkie 28-04-2006 13:53

Citaat:

waaromniet? schreef op 28-04-2006 @ 13:26 :
Denk bijvoorbeeld aan een dwarf/merchant

10% farms
10% guilds
5% towers
10% stables
25% guardstations
30% rax
10% hospitals

-45% gain op die dwarf
5 hits in minimum time (als steeds hit wanneer troops thuis)

Dat gaat pijn doen...

heeft hooguit een wat gebrekkige opa/dpa, maar evengoed vrij nasty

waaromniet? 28-04-2006 17:43

Tsja, je kan ook alle rax in TG's gooien, voor idioot hoge off ME met die dorf. En gratis bouwen, dus je hebt altijd wat je wilt hebben.

Elves zijn nog steeds gevaarlijke attacker/mages. Undeads kunnen idioot hoge stats runnen (mits conversie beetje hoog is). Orcs als pure attackers doen het lang niet slecht met warrior (countered die giga GS die iedereen gaat hebben behoorlijk!). Kortom, ik denk dat er veel races zijn die redelijke kanshebbers zijn.

43%burnt 28-04-2006 17:48

kan iemand uitleggen hoe die off ME werkt?

stel dat je in totaal 20 000 offence points hebt, van je CB, hoeveel komt daar dan nog bij als je off ME 120 % is? of is dat er al bij berekend?

waaromniet? 28-04-2006 18:02

Citaat:

43%burnt schreef op 28-04-2006 @ 18:48 :
kan iemand uitleggen hoe die off ME werkt?

stel dat je in totaal 20 000 offence points hebt, van je CB, hoeveel komt daar dan nog bij als je off ME 120 % is? of is dat er al bij berekend?

Je off ME word verrekend in je throne page (en dus ook cb).

Stel je hebt 100 offspecs met horsies, dat is 100*5 + 100 = 600 offense. Stel je base ME na wages etc is 100%. Als je dan +20% offensive ME hebt, word je offense 600 * 1.2 = 720. Vervolgens komen daar nog je generals bij: 720*1.05*1.05*1.05 = 833,5

barkrukkie 30-04-2006 08:50

OOP, iedereen beetje goed eruit gekomen?

zit zelf op ~400 acres, had iets van 1300 ospecs en 1200 dspecs, 350 horsies en 350 thieves :). en nog wat zooi in training :o.
Net beetje geplundered in KD dat ik als 'doel' opgedragen kreeg, 500k gc was toch nog best aardig :o

Krynn 30-04-2006 12:06

M'n eerste aanval was een retal, en een bounce. GVD.
Oh. Heb 1300 def specs, 850 off specs, 1400 horsies en 0 thieves op bijna 500 acres. 1900 soldiers; 500 thieves en 400 van elke spec in training.

Nog een GVD: die economy is echt vreselijk. Armouries helpen amper meer, Banks compenseren dat niet voldoende, en er is niets meer dat attackers helpt met draft. Ja, Orc gaan...*zucht* Dit gaat, nog meer dan anders, een age van explorers worden.

En m'n laatste GVD: de conversion rate voor Undead elites lijkt op 5 a 6% van de gestuurde specs te liggen. Met het gemiddelde troop loss per attack krijg je, wat, hooguit een derde van je off elite? Ik heb dat lopen roepen...dat 8/2 elite heel cool is maar dat je er waarschijnlijk amper aan kunt komen en dus je hele 20% extra pop kwijt bent aan het compenseren daarvoor....heb geprobeerd m'n kd Faery te laten gaan...maar ze wisten het allemaal beter natuurlijk. En suicider strat gaan om die elites te krijgen is met die langere attack times niet echt iets waar ik veel zin in heb :/

/end of rant

Natuurlijk maken opa/dpa minder uit als je een volledig kingdom hebt. Natuurlijk is Undead Merchant volledig dragon proof, wat heel handig is als je gaat warren. Ik hou gewoon van zeiken :P

Ik heb ook een Faery Freakje gestart ergens. Die is nu 800 acres, en kan waarschijnlijk over een paar dagen al beginnen met scies :)

waaromniet? 30-04-2006 14:48

Tsja, undead conversion *lijkt* rond de 7% te zitten. Dat zou heel erg mooi zijn hoor. Gooi er een aantal hospitals tegenaan en je kan een behoorlijk mooie elites/specs ratio halen. Die langere atacktimes, tsja, tis niet anders he? Age van explorers betwijfel ik, welke age was dan van de explorers? Geen enkel kd met alleen explorers heeft het ooit nog gered, al was het maar omdat je slechts 50k explore pool hebt op een hele age.

En suicide offense voor hoge conversion is :cool:

barkrukkie 30-04-2006 14:49

Citaat:

Krynn schreef op 30-04-2006 @ 13:06 :
M'n eerste aanval was een retal, en een bounce. GVD.
Oh. Heb 1300 def specs, 850 off specs, 1400 horsies en 0 thieves op bijna 500 acres. 1900 soldiers; 500 thieves en 400 van elke spec in training.

Nog een GVD: die economy is echt vreselijk. Armouries helpen amper meer, Banks compenseren dat niet voldoende, en er is niets meer dat attackers helpt met draft. Ja, Orc gaan...*zucht* Dit gaat, nog meer dan anders, een age van explorers worden.

En m'n laatste GVD: de conversion rate voor Undead elites lijkt op 5 a 6% van de gestuurde specs te liggen. Met het gemiddelde troop loss per attack krijg je, wat, hooguit een derde van je off elite? Ik heb dat lopen roepen...dat 8/2 elite heel cool is maar dat je er waarschijnlijk amper aan kunt komen en dus je hele 20% extra pop kwijt bent aan het compenseren daarvoor....heb geprobeerd m'n kd Faery te laten gaan...maar ze wisten het allemaal beter natuurlijk. En suicider strat gaan om die elites te krijgen is met die langere attack times niet echt iets waar ik veel zin in heb :/

/end of rant

Natuurlijk maken opa/dpa minder uit als je een volledig kingdom hebt. Natuurlijk is Undead Merchant volledig dragon proof, wat heel handig is als je gaat warren. Ik hou gewoon van zeiken :P

Ik heb ook een Faery Freakje gestart ergens. Die is nu 800 acres, en kan waarschijnlijk over een paar dagen al beginnen met scies :)

wel goed dat je die thieves in training hebt :p die helpen een hoop met je economy OOP :D

maar hoe kun je cash problemen heb met een UD merch? :confused: of je moet natuurlijk weinig banks hebben in protection :o

en 5-6% is nog best aardig voor zo'n elite :) je wilt ook niet dat dalik je hele leger uit elites bestaat :p (2 def is nogal ambush gevoelig :o) en met specs alleen kun je ook nog wel aardig wat bereiken met 20% extra pop :).

43%burnt 30-04-2006 15:05

heb net 2 attackjes gemaakt, 50 acres samen. Was nogtans iemand 20 NW boven mij..maar goed. Ik sta nu toch wel mooi in de top honor charts :P benieuwd hoelang ik het uithou hehe

Krynn 01-05-2006 12:13

Citaat:

barkrukkie schreef op 30-04-2006 @ 15:49 :
en 5-6% is nog best aardig voor zo'n elite :) je wilt ook niet dat dalik je hele leger uit elites bestaat :p
Ja tuurlijk wel :P...en Ambush is overrated :P

waaromniet? 01-05-2006 13:12

Ambush overrated?! :eek:

Overigens kan een undead gewoon met ws hitten, dus ambush is geen punt. Ambush was tot nu toe DE reden dat orcs kut waren.

Krynn 01-05-2006 19:21

Oh werkt dat trucje met eerst 1 generaal sturen en dan de rest niet meer dan?

Moet je natuurlijk wel War Hero zijn.

waaromniet? 01-05-2006 22:17

Je kan een army nog maar 1x ambushen, bounce je, pech gehad kan het niet meer. Warspoiled kan natuurlijk sowieso niet, dus undeads hebben nergens last van :)

43%burnt 02-05-2006 17:56

hoe komt 't eigelijk dat je BE naar beneden gaat? ik heb nu nog maar 96 %..mn army is 47 %, wizards 1.4 % en peasants 51.4 % ik snapt echt niet?

barkrukkie 02-05-2006 20:06

Citaat:

43%burnt schreef op 02-05-2006 @ 18:56 :
hoe komt 't eigelijk dat je BE naar beneden gaat? ik heb nu nog maar 96 %..mn army is 47 %, wizards 1.4 % en peasants 51.4 % ik snapt echt niet?
BE gaat omlaag als je unfilled jobs hebt (gehad kan ook, is 't misschien nog aan 't herstellen)

als je kijkt naar gemiddelde prov, 1000 acres = 15.000 jobs.
1000 acres = 25.000 people (als je geen UD bent/pop sci hebt)
om 0 unfilled jobs te hebben (100% BE), moet je dus 15.000 peasents hebben, dan nog 1 wpa, hou je 9.000 over voor je draft = 36%

meeste mensen hebben hogere draft :p
buildings in progress tellen trouwens niet mee als job, maar geven wel plaats voor 25 people, dus vaak heb je niet je max aantal jobs.. en in war heb je meestal ook niet al je land opgebouwd, dus weer minder jobs etc. En pop sci vergroot aantal jobs ook niet, dus beter voor je BE (of beter gezegd, je kunt meer draften en toch zelfde be houden). etc etc :p

43%burnt 09-05-2006 18:23

avians zijn cool in war :cool: heb hiernet iemand geretald, mijn armys zijn al terug wanneer de zijne nog 3 u weg zijn :cool:

ben ook te bewonderen in de top honor list van avians :P tzijn er wel maar 1900 maar goed.

Voor mijn doen vind ik dit goed oke :o

Arox 09-05-2006 23:22

Ik heb nu al meningsverschillen(ruzie is net een te groot woord) met 3 alliances. AoD, HaJ en KLA. :o

Ja, het gaat lekker met ons. :D

barkrukkie 10-05-2006 06:39

Citaat:

Arox schreef op 10-05-2006 @ 00:22 :
Ik heb nu al meningsverschillen(ruzie is net een te groot woord) met 3 alliances. AoD, HaJ en KLA. :o

Ja, het gaat lekker met ons. :D

alledrie nub-alliances :P. Hoewel de laatste twee wel in aantal redelijk wat KDs hebben geloof ik :o. Meningsverschillen met alliances zijn sowieso niet echt slim als je zelf niet in een (grotere) zit :P.


43%burnt: netjes! :cool: ik sta er zelf niet in, maar komt omdat ik alleen nog maar gerazed heb deze age :D en paar plunders :o.
Hebben 2 warwins, en zijn weer bijna OOW :)

43%burnt 10-05-2006 08:30

WAR my avians lAAr, right? :p 24 avians, 1 elfje? :p

Arox 10-05-2006 10:32

Citaat:

barkrukkie schreef op 10-05-2006 @ 07:39 :
alledrie nub-alliances :P. Hoewel de laatste twee wel in aantal redelijk wat KDs hebben geloof ik :o. Meningsverschillen met alliances zijn sowieso niet echt slim als je zelf niet in een (grotere) zit :P.

We zijn solo, maar we bijten wel van ons af hoor. Dit maakt het spel alleen maar leuker. :p

Arox 10-05-2006 22:14

Update:
We hebben eindelijk onze eerste war.
Het heeft ons echt een week gekost om iemand te vinden die niet bang was. :(

En zo super zijn we nou ook niet.

Krynn 11-05-2006 15:01

Wij moeten de eerste nog krijgen....*zucht*...en we proberen toch echt heel hard mensen boos te maken? :(

Alliances op je dak klinkt nog beter :)

barkrukkie 11-05-2006 18:32

Citaat:

43%burnt schreef op 10-05-2006 @ 09:30 :
WAR my avians lAAr, right? :p 24 avians, 1 elfje? :p
ssssh :P

barkrukkie 11-05-2006 18:33

Citaat:

Krynn schreef op 11-05-2006 @ 16:01 :
Wij moeten de eerste nog krijgen....*zucht*...en we proberen toch echt heel hard mensen boos te maken? :(

Alliances op je dak klinkt nog beter :)

een berichtje sturen met 'do you want to war?' werkt meestal beter :o

gemiddeld krijg je 1 op de 15 wel een positief antwoord :P
*zit in 3e oorlog nu*

Arox 11-05-2006 19:55

Citaat:

barkrukkie schreef op 11-05-2006 @ 19:33 :
een berichtje sturen met 'do you want to war?' werkt meestal beter :o

gemiddeld krijg je 1 op de 15 wel een positief antwoord :P
*zit in 3e oorlog nu*

1 op 15? :eek:
Dan heb ik nog mazzel gehad. :p

Krynn 11-05-2006 22:18

Dat werkt dus mooi niet, dat proberen we ondertussen ook gewoon.

:(

Jij zit vast in zo'n heerlijk semi ghetto :P

barkrukkie 11-05-2006 22:25

Citaat:

Arox schreef op 11-05-2006 @ 20:55 :
1 op 15? :eek:
Dan heb ik nog mazzel gehad. :p

:D

njah, soms heb je er 3 die tegelijk willen, dan zit je weer een week zonder :o

beetje geluk hoort er wel bij :p


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:44.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.