![]() |
Als je DJ-t wat draai je dan?
OK, sinds een jaartje ofzo ben ik begonnen met het mixen van MP3-tjes mbv VirtualDJ. Nu heb ik vorige week voor het eerst "live" gedraait op een feestje. De stijlen die ik zelf het leukste vind om te draaien:
-Jumpstyle -Oldschool hardcore -Hardstyle -Newstyle hardcore En dan af en toe een leuke "gouwe-ouwe" ertussendoor gooien die iedereen mee kan blèren doet 't meestal wel goed. Wat draaien jullie 't liefst? En nog tips om 't publiek te kunnen vermaken? Voor de fanatieke DJ's: niet te veel in die microfoon ouwehoeren! In 't begin is dat mss nog wel leuk, maar als je meer praat dan wat van 't liedje laat horen heeft je publiek 't snel gezien. |
Ik draai eighties ((synth)pop en rock vooral) Alles van vinyl uiteraard.
Soms probeer ik wel eens te beatmixen maar meestal gaat dat geweldig mis (y). Ik probeer meestal wel een paar nummers in de zelfde stijl achter elkaar te draaien. Als het publiek te lam wordt mix/fade ik iets anders erin. Volgende week donderdag m'n 2de performance in de boulevard breda. |
gewoon de classics
|
ohja die
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Punkfunk.
|
En draaien jullie met vinyl, CD's of MP3's van de pc (bijvoorbeeld met VirtualDJ)?
(Thuis draai ik vanaf mn pc, maar op feestjes met CD's) |
Vinyl is het coolste natuurlijk.
|
Citaat:
Maar om maar even terug te gaan naar het onderwerp: Ik draai voornamelijk vocal trance met wat geremixte oldies ertussen. Met de verhuur draai ik tja.. alles (tot op zekere hoogte :evil: ) |
Ik draai met CD's.
En ik pas me meestal aan aan wat er van me verwacht wordt. |
Ik draai virtueel met mp3s. Eigenlijk vooral bootlegs/mashups en remixes (electro achtig spul meestal).
Ik heb niet echt de keus om met cds of vinyl te draaien want 99% van de mashups worden alleen online beschikbaar gemaakt. Heb wel een old school platen speler en platen, maar dat is meer voor een ander soort luister genot; jaren 80 en 60 vooral (simple minds, korgis, tears for fears, rolling stones) en voor jaren 90 indie (bis). |
Citaat:
|
ik DJ nou momenteel
met winap haahaah gratis bier is het grootste voordeel |
hoe VMBOstyle is hardstyle trouwens :D
|
hardcore ook hoor, jumstyle is nog een stapje erger.
|
Haha, tsja, hoewel die stijlen inderdaad meer door VMBO-ers enzo worden geluisterd, zit ik toch op 't WO... Maarja, is ook wel jammer, want die muziek is lekker om naar te luisteren, nog lekkerder om mee te draaien/mixen... alleen als je naar concerten of feesten gaat zit je met 't publiek hè... Maarja, niks aan te doen :) En veel mensen vinden 't ook al raar dat ik naar dit soort muziek luister en als ik zeg dat ik zelf draai en bezig ben eigen nummers te maken staan ze helemaal raar te kijken!
|
Citaat:
|
drum n bass, en ook alleen dat eigenlijk.
en alles vinyl (y) over een maand misschien mijn eerste live optreden, maar ik weet niet of ik al skillful genoeg daarvoor ben :P pitchen/syncen zijn nog steeds puntjes waar ik goed aan moet werken :P |
Citaat:
Ik wil nog wel een hardware controller aanschaffen. |
mp3 dj's zijn echt te lame, tenzij het voor de 50ste verjaardag van je moeder is ofzo
|
Citaat:
|
Citaat:
|
new wave, hiphop, (post)punk, (italo)disco en idm off course om mensen een muzikale uitdaging te bieden.
en hele oude dansinstructie platen en aerobic platen ( eentje met doris day, en eentje met ron brandsteder ) doen het ook goed uiteraard alles vinyl. Sjouwen zal ik. Mp3/i-pod dj-en is te lame voor woorden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Heb zelf ook wel wat rare zooi liggen; 8-bit (gameboy) remakes van Barbie Girl, kerstliedjes (let it snow, silent night, etc), eye of the tiger, superfreak, sweet home alabama, yellow, karma police, etc. electro remakes van oa crazy in love, lets get physical, in da club, seven nation army, 12:51, take it off, smells like teen spirit, etc. En dan nog honderden tracks met alle mogelijke combinaties van Blackstreet, Oasis, Gwen Stefani, The Prodigy, Britney Spears, Enya, Micheal Jackson, The Beatles, Rage Against The Machine, New Order, The Cure, Madonna, Missy Elliot, Peaches, Lady Sovereign, Beyonce, The Muppets, MIA, Nirvana, Hendrix, Kraftwerk, Johnny Cash, Ladytron, LCD Soundsystem, Chromeo, Justin Timberlake, Daft Punk, Bjork, Tiga, Eminem, Mylo, Amerie, 2 Unlimited, Beach Boys, Goldfrapp, Pussycat Dolls, etc, etc. En dan nog een sloot glitch mixes waar een dove nog huilend weg van zou lopen :D . Om nog maar te zwijgen over "love for an alien barbie girl" (Family Kelly vs Aqua). |
:d:d:d
|
Citaat:
Ik draai triphop,dubstep,breakbeat,electronica,drum&bass al vanaf ik 14 was en ik ben koning |
Citaat:
|
Citaat:
Really gets the parteh started. |
Citaat:
|
hoe hard zijn maxi single remixes van eighties tracks... ik dig en spaar
|
Voorbeeldje van wat ik draai
61:05 min 160kbps 72MB Citaat:
|
Citaat:
Maar ik geef iedereeen ee aksnb 0o0ojk a;l moet ik morfena wrekjne, zie ju;lllie mo4rgewn! |
Rock :n roll!!!
|
Citaat:
Zoveel breakcore luister ik btw ook nou weer niet |
Citaat:
|
:tease: ?
|
Citaat:
|
Funk, Soul
|
Citaat:
of had die hele zooi voor me ingekocht |
:evil:
nee ze waren wel wat duurder geloof ik, maargoed op iedere vrij/vlooien/rommel-markt kom je wel zo iemand tegen toch. |
Citaat:
Iemand nog ideeën voor een pakkende DJ naam? (Enneh: nee het is niet lomp dat ik nog niet echt een DJ naam heb, want ben nog maar net een jaartje aan 't draaien, en heb ook nog maar 1x live gedraaid :)) |
maxi singles spaar ik ook; het liefst italo uit de 80's
ziet deze gast er niet heerlijk uit? http://www.80s.pl/zdjecia/mikomission24love.jpg |
|
ken het allemaal niet, wat mis ik?
deze zoek ik http://lemuseumdebenatar.com/images/...l/liab12au.jpg ik heb wel de 7" versie http://hitparade.ch/cdimg/pat_benata...tlefield_s.jpg |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:28. |