![]() |
HAVO capaciteiten test.
Hallo,
Zoals jullie misschien weten zit ik nu op een mbo opleiding. Ik maak dit jaar af, en daarna ben ik van plan om de havo te gaan volgen op het vavo (volwassenen onderwijs) Nu moet je een test doen of je de capaciteiten hebt om met de opleiding te kunnen starten. Voorgaande jaren was dit niet het geval, maar omdat er zoveel mensen stoppen met de havo doen ze het nu toch. Ik ben best wel zenuwachtig dus ik vraag me af of iemand zo'n test heeft gedaan, en wat je er van verwachten moet. hellup:( |
Citaat:
Maar wat apart dat ze dat nu gaan doen zeg, op alle vavo's of toevallig die bij jou in de buurt? Ik denk dat ze vooral vragen gaan stellen van de klas voor het leerjaar dat je gaat volgen (begin je met havo 4 denk ik dus havo 3) om te kijken of je dat niveau aankunt en daarmee verder kunt doorstromen. In ieder geval heel veel succes ermee! |
Het lijkt op een IQ-test en ze vergelijken je dan met de groep havo-leerlingen van jouw leeftijd. Zo kunnen ze zien of jouw capaciteiten aan die norm voldoet.
Je krijgt dus wiskundige en taalvragen. Bijvoorbeeld cijferreeksen, invulsommen - of hoe ze ook heten - (3 figuren en dan moet je de vierde logischerwijs aangeven), zinnen waar je de fout uit moet halen, ed. |
wiskunde ben ik dus niet zo goed in, dat is een beetje ver weg gezakt.. weet iemand waar je zulke dingen kunt gaan oefenen?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ok, heb jij hem ook gedaan dan?
|
Citaat:
Vriendinnen van mij hebben hem ook wel eens moeten doen in 3VWO. |
Citaat:
Maare, kun je zo'n test toevallig ook op internet doen ofzo? :) |
Citaat:
Maar het lijkt wel een beetje op de Nationale IQ-test, alleen is het wel wat moeilijker. En uitgebreider. |
:( :( ik ben heel zenuwachtig
|
Citaat:
kus |
ik heb vandaag een brief gekregen dat ik woensdag die test moet gaan doen. :eek:
ik heb ook een iq test gedaan op internet en daar kwam niet veel goeds uit:p ik hoop maar dat ik het haal anders weet ik ook niet wat ik verder moet... laat het goed gaan ik laat het weten:bloos: |
Citaat:
Het beste dat je nu kunt doen om jezelf voor te bereiden is proberen zo min mogelijk te stressen en goed uitgerust aan die toets beginnen. kus |
Citaat:
|
in utrecht.
|
Citaat:
|
Moet je dat ook als je het jaar ervoor al op het roc zat?
|
ja. dat moet ja.
ik zit nu nog op een roc mbo opleiding. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Niet als je van 4 naar 5 havo gaat of zo :rolleyes: |
Citaat:
Ik vraag het me alleen af aangezien ik volgend jaar geloof ik ook gewoon weer een intake heb. |
ik heb hem gister gehad.. men... 3 fucking uur achter de computer..... met allemaal van die "ruimtelijke dingen, getallen reeksen etc. etc. je kent het wel. echt heel moeilijk:( sommige dingen had ik overgeslagen.. en toen was opeens de tijd voorbij dus:( maar ik hoop echt dat ik toegelaten word, anders weet ik het ook niet meer:(
|
Citaat:
en als jij bijv. je havo examen niet gehaalt hebt moet je wel een test doen (teminste hiero dacht ik) |
Citaat:
Omdat je het over een half diploma hebt En op het vavo is er wel degelijk een havo 4 en havo 5. Je kunt het in 2 of 1 jaar doen. |
Citaat:
En op welke school deed jij hem?:)Wanneer had jij je aangemeld? |
ik heb me ongeveer twee weken geleden aangemeld.
het is een drie uur durende toets... een soort iq test zeg maar maar dan veel uitgebreider. je kunt je er niet echt op voorbereiden. maar je kunt wel bijv. wat iqtests doen ofzo op internet. wat wil je precies weten. ik heb hem in utrecht gedaan. |
Citaat:
Ik ga hem doen, alleen dan voor het vwo. Ik heb me ook anderhalve week geleden aangemeld en ik zou in juni een capaciteitentest krijgen werd me verteld. Alleen als ik hem niet haal, wat moet ik dan volgend jaar? :rolleyes: |
Citaat:
Hm, nouja, we zullen het vanzelf wel zien! |
Citaat:
|
Citaat:
www.testmijniq.nl >klassieke test.. zulke dingen maar dan heel erg uitgebreid |
Citaat:
|
geen idee heb ze alleen uitgevogeld
|
Als je het niveau voor de Havo hebt haal je die test ook wel.. oefenen of leren lijkt me nogal nutteloos.
|
is het ook, maar misschien helpt het tegen de zenuwen.
|
Citaat:
|
:(:(
ik kreeg vandaag een telefoontje dat ik heel laag gescored had met de test... dat ze heel streng zijn en dat ik waarschijnlijk niet word toegelaten... morgen heb ik een gesprek met overleg, ik hoop dat er nog een mogelijkheid is dat ik word toegelaten..:( ik voel me dus echt kut, ik heb echt geen idee wat ik nu moet doen. ik zit nog op een mbo opleiding, ik zou die 4 jaar kunnen afmaken en daarna naar het hbo kunnen... maar ik vraag me af of dat wel zo'n goed idee is omdat ik die opleiding toch niet leuk vind... ik kan ook een jaar gaan werken en daarna kijken welke mbo opleiding ik wel leuk vind.... ik zit nu echt in een dipje, ik hoop dat ik alsnog kan toe worden gelaten. wat zou jij in mijn geval doen, of heb je nog tips:( |
koop/huur gewoon havo 4/5 boeken en doe staatsexamen...
|
omg
|
:( Balen voor je... Zijn er geen andere mogelijkheden?
|
ja, ik heb net te horen gekregen dat het ook mogelijk is om nog op een middelbare school havo te volgen...
maar dan zit ik wel met 15/16 jarige.. wat zou jij doen? |
Hoe oud ben je zelf?
|
Citaat:
|
Citaat:
Kun je het niet op een andere vavo proberen? Ik ben er ook heel bang voor dat dit bij mij zo ook gaat! Maar wilde je het vavo in 1 jaar doen? Want anders kun je misschien met hun overleggen dat het in 2 jaar kan? Of vraag of ze je de kans geven het een kwartaal te proberen! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ja das waar, maar ik weet niet waar je nog meer vavo kan volgen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:37. |