![]() |
Madeliefje
Ik zit hier op een groot grasveld
Waar de wind zo mooi mee speelt Tussen al dit mooie groen Valt mij een madeliefje op Het doet me denken aan vroeger Het doet me denken aan verhalen van toen Het doet me denken aan een verhaal van mijn vader Over een verliefde jongen Ze houdt van me, Ze houdt niet van me, Elke keer weer een blaadje Totdat er een conclusie is Als de uitkomst niet goed is Begint ie gewoon weer aan een nieuwe Zo dromerig, zo weg van het heden Zo voel ik me ook als ik aan jou denk Voor mij ben jij net een madelief Zo mooi en krachtig Zo onzeker over het aantal blaadjes wat je heb Maar toch steevast na het laatste blaadje Hier verschil ik van de jongen Ik ga niet in een waas naar een ander bloempje Ik blijf hopen, geef je water In de hoop dat er ooit nog een blaadje groeit. Dit kwam ineens in me op, en heb gewoon opgeschreven wat ik dacht. Ik wil dit nog wat bijwerken, maar wat vinden julie er tot nu toe van? |
:)
|
Het gedicht zelf is niet zo bijzonder... de gedachte, het 'verhaal' vind ik leuk bedacht, grappige vergelijking :)
|
Citaat:
|
Wat een verhaal :)
|
Het verhaal is mooi :) *klapt in handen*
|
Citaat:
|
Há vooral dat laatste vind ik wel mooi :)
Voor de rest ist meer een verhaaltje. Maar het idee is leuk. |
Dit is de allereerste keer dat ik zoiets probeer op te schrijven! Ben niet zo erg poetisch... Maar het gaat mij helemaal om die vergelijking, dat wil ik iemand op een mooie manier laten weten...]Iemand tips om het een geheel te maken? (Geen stukken voor me doen, want ik wil kunnen zeggen dat ik het zelf geschreven heb)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:55. |