![]() |
Hybride aandrijfsystemen
Ik ben op zoek naar antwoorden op de volgende vragen:
hoe onderhoudsgevoelig zijn hybrideaandrijfsystemen? hoe lang is de levensduur vab hybride aandrijfsystem in relatie tot andere aandrijfsystemen? welke eisen stelt het hybride aandrijfsysteem aan de infrastructuur? Wie weet hier antwoord op??? Of is er iemand die een goede website kent??? Alvast bedankt |
Bron: "Mijn moeder"
Ze hebben weinig onderhoud nodig en zijn helemaal geweldig. |
www.honda.nl
www.toyota.nl Zal vast wel informatie te vinden zijn, en anders even langs de dealer gaan. www.howstuffworks.com staat misschien ook wel iets. http://auto.howstuffworks.com/hybrid-car.htm |
Citaat:
over de levensduur van hybride-aandrijfsystemen valt bijzonder weinig te zeggen, aangezien ze nog niet zo lang echt goed verkrijgbaar zijn. Waarschijnlijk kan zo'n ding ongeveer net zo lang als de benzine-variant, omdat het elektronische gedeelte het vermoedelijk wat later zal begeven dan het mechanische. Wat bedoel je met 'eisen aan de infrastructuur' ? die dingen rijden op de openbare weg, en moeten af en toe even tanken, maar je hoeft ze niet aan t stopcontact te hangen of zo hoor. |
|
Houd anders even een prius rijder of ander voertuig met Hybride aandrijving aan. Kun je gelijk checken of de theorie met de praktijk klopt :) .
|
Ik heb ook een hybride voertuig: een puch met trappers ;)
|
de levensduur van hybride aandrijfsystemen is nogal lang, wat toyota ook zegt, het is geen nieuwe technologie, deze technologie wordt namelijk al bijna een eeuw toegepast bij het spoorvervoer (diesel-electrisch)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:23. |