![]() |
Hoe gaan jullie je eindexamens leren?
Hoi, ik vroeg me eigenlijk wel af hoe iedereen zijn of haar eindexamens voorbereid. Ga je 3 weken lang blokken, leer je de examenbundel of zie je wel wat het wordt en ga je het proberen zonder iets ervoor te doen?
Misschien dat mensen nog wel met leuke links komen voor de eindexamenstof of iets dergelijks. |
Ik ga naar de examentrainingen en oefen thuis nog wat teksten, meer niet. Ik heb ook alleen maar teksten op mn examen dus erg veel kan ik verder niet doen!
Ik doe CM en daarom ben ik zo dom om EM te stemmen :| |
Ik ga naar facultatieve lessen van vakken die ik lastig vind. Examens maken van vakken die lastig zijn. Zo vind ik wiskunde examens moeilijker dan de toetsen voor het SE en M&O valt me mee in de examens :s
|
Ik lees de examenbundels door, maak enkele oefenexamens en bekijk waarschijnlijk de dag van tevoren de stof nog eens helemaal goed door. Maar meer ook niet. :)
|
Oude examens maken.
|
Citaat:
Offtopic: Niet dat dat op het moment lukt met dit mooie weer!:| |
Citaat:
|
Citaat:
Idd... Ik doe hetzelfde, lijkt me wel een goed idee... |
Ga wel leren maar niet voor alle vakken. Bij sommige vakken, zoals de talen vind ik dat niet nodig. Eco. Gesch. enz. wel.
|
Citaat:
(heeft nu al meer gedaan dan vorig jaar :rolleyes: ) |
Bivakkeer nu al aardig tijdje in de bibliotheek. Heb inmiddels mijn eigen plekje veroverd en het personeel dat hier werkt, groet me al. Concentreren is echt een hell met dit weer. Maar het is hier koel, heb alles binnen handbereik, van internet tot alle examenbundels. :)
|
thuis met drinken en sommen maken
ik kan niet "leren-leren"moet het snappen. veel sommen doen dus :) |
Samenvattingen maken van de belangrijkste dingen; k ga bijvoorbeeld niet bij EC1,2 alle 6 de boeken samenvatten, maar alleen van de dingen waarvan je vrijwel zeker kunt zijn dat ze op een examen aan bod komen. Ik leer samenvattingen makkelijker dan de handboeken van de examenvakken.
|
Leren, Samenvattingen lezen die gemaakt zijn en oefenopgaven maken.
's avonds lekker optijd te bed, om 's morgens lekker fris te leren. Ook besteed ik nu alle aandacht aan mijn eerste 3 vakken, daarna heb ik 6 dagen niets, en kan ik me volledig bezig houden met die vakken. Moet... alleen nog beginnen.. maarja :D |
ik doe voor mijn 3 leervakken hetzelfde, ik heb 14 dagen (in 4 week tijd, ging ook nog op vakantie) aard, gesch en eco geleerd, verdeeld in stukjes, doorlezen en samenvatting maken
voor gesch van maandag ben ik klaar daarme en gister heb ik de officiele examenstof doorgelezen. vandaag ga ik de samenvatting goed doorlezen. morgen ga ik wat ik dan nog niet weet leren en zondag het allerlaatste in mijn hoofd stampen. en wat de talen betrefd; minmaal 1 examentekst maken en nakijken en dan kijken waarom je de fouten maakt, bijv: lees de text vóór de geciteerde zin. voor nederlands zal ik dan ook wel samenvattingen extra oefenen. alleen voor engels doe ik nix. |
Voor een aantal vakken maak ik zelf vragen met behulp van de tekst en ook antwoorden. Zo heb ik meteen een manier om mezelf te overhoren, om er achter te komen of ik het ken. Heel handig is dat hoor! :)
Maar nu nog een vraag...hoe leren jullie economie? ik vind economie lastiger te leren. |
Citaat:
Via de site www.lweo.nl kan je ook alle begrippen terug vinden en per lesbrief samenvatting etc. lezen. |
Citaat:
xxx |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:45. |