![]() |
kat 'sproeit' ?
Een van onze katten van net 1 jaar is sinds een paar dagen aan het sproeien. Tenminste, dat denk ik. Hoewel het wel echte plassen zijn, dus niet een klein beetje. En altijd 'op' iets.
Hij is niet gecastreerd. Nu mijn vraag; wat kun je er behalve castreren aan doen? Ik heb gehoord dat er bepaalde middeltjes zijn die een geur afgeven en je in het stopcontact kunt doen. Zou dat helpen. We vinden het jammer om hem te castreren omdat hij nog kan groeien. Maar als het niet anders kan dat moet dat maar natuurlijk. |
Onze vorige kat sproeide ook, en hij was ook gecastreerd. Naar mijn weten blijven ze dat toch wel doen om hun territorium af te zetten. Hij deed het overigens niet vaak binnen.. dat dan weer niet. Maar het kwam wel soms voor.
|
Onze kater sproeit ook (ook binnen :( ) en die is gecastreerd. Castreren is dus geen garantie dat het sproeien ophoudt. Heb je nog andere katten in de buurt/in huis?
|
Wij hebben nog 1 oudere kat (15 jaar) en zijn broertje (1 jaar).
Maar op de een of andere manier is het bij 2x gebleven. Hij doet het nu niet meer.. Het zal misschien iets anders geweest zijn.. |
1 jaar is al best wel oud om nog te castreren, en na het castreren groeien ze ook nog door
als je al zo laat er iets aan wil doen denk ik niet dat je iets gaat vinden, zelfs als je nu zn ballies verwijdert zit t sproeien er al in... vaak is het stress, verveling en ruimtegebrek |
ik dacht dat je pas VANAF 1 jaar mag castreren?
|
Citaat:
|
De dierenarts zei laatst dat poezen ook met 6 maand geholpen kunnen worden.
|
Als een kater al is begonnen met sproeien en je hem daarna pas laat castreren blijft hij na de castratie blijkbaar ook vaak sproeien.
Als je een kater laat castreren voordat hij is begonnen met sproeien gebeurt het blijkbaar niet.. Onze kat is al best jong gecastreerd volgens mij en heeft gelukkig ook (nog) nooit gesproeid. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik zou em zsm laten castreren, misschien dat je het er dan nog uit krijgt, maar als het er al ingebakken zit kon dat wel eens moeilijk worden. |
We hebben gelukkig geen plasje meer gevonden!! Het was dus echt eenmalig geweest. Gelukkig maar :)
|
1 van onze katten doet dat en dat is ook de baas van de buurt niet alleen in huis maar ook buiten bij de bosjes waar andere katten lopen.
Dit is een teken van terratorium afbakering zodat katten kunnen ruiken dat hij er is en dat dit zijn plekje is. het enige wat je tegen het sproein kunt doen als je ziet dat zijn staart omhoog gaat beet pakken en naar buiten zetten, en natuurlijk een doekje om alles op te ruimen. ps als je goed oplet doet hij het steeds op de zelfde plekjes |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:50. |