![]() |
ID kwijt of gestolen -> aangifte.
Ik ben mijn ID kwijt en nu wil ik een nieuwe aanvragen. Ik weet dat ik naar het politiebureau moet om aangifte te doen. Als die nou gestolen is of ben kwijtgeraakt, moet ik dan ook een boete betalen bij de politie of gemeente? Ik weet ook dat je een nieuwe moet aanvragen en 19 euro administratiekosten.
|
ik heb geen boete hoeven te betalen. je moet alleen wel aangifte doen in de gemeente waar je ingeschreven staat, en dan gelijk een nieuwe aanmaken
|
Een kennis van mij moest wel een boete betalen bij de gemeente. Haar tas was gejat, en daar zaten o.a. haar rijbewijs en paspoort in.
|
Citaat:
Overigens heeft er in de volkskrant van een paar dagen geleden nog een heel artikel over de onrechtvaardigheid van het systeem gestaan; de bedragen verschillen namelijk enorm, en alleen de gemeente Urk houdt rekening met bijzondere omstandigheden. |
mijne was gestolen en toen moest ik naast de kosten van het nieuwe ID ook nog 30 euro boete betalen :(
|
Ok, bedankt! (y) . Nog een vraagje; als ik aangifte doen, krijg ik dan meteen een proces verbaal mee of moet ik daar weer op wachten (zoja hoelang)?
|
Citaat:
|
Citaat:
Je moet wel eerst een formulier halen bij de gemeente. Ook de tarieven hier in Hoofddorp betaal je niet indien het weggenomen is bij een misdrijf. Dus bijvoorbeeld een overval ofzo. Is hij gewoon verdwenen (kan ook diefstal zijn) dan betaal je ook extra administratie kosten bij de gemeente. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het is geen boete. Maar zo'n ding maken kost geld, en dat moet je vergoeden.
|
Weet ik. :)
|
Ik denk dat het per gemeente verschilt. Ik was 26 eu extra kwijt.
Daarom loop ik nu al maanden zonder id...:o |
Citaat:
Als het goed is kost het hier rond de 19 euro + 30 euro een nieuwe, rond de 50 euro. :( |
Citaat:
|
hey
ik ben mijn id-kaart ook kwijt . Maar ik moet in juni sowieso een nieuwe. Kan ik gewoon wachten op mijn nieuwe of moet ik toch aangiften gaan doen. ( er is nog een kans dat de concierge op school hem heeft gevonden maar dat weet ik pas volgende week omdat ik nu vakantie heb)). groetjes hermelien1989 |
Je moet altijd aangifte doen. En hoe wil je je in die tijd kunnen identificeren? Volgens mij moet je ook je oude ID inleveren als je een nieuwe haalt, maar hier ben ik niet zeker van.
|
hey
bedankt voor het reageren ik zal volgende week maar eens nakijken op school en anders aangiften gaan doen. groetjes hermelien1989 |
Citaat:
|
Ik moest +/- €15 boete betalen naast de 'normale' kosten voor een nieuwe identiteitskaat. Dit werd gelukkig ook gedekt door mijn reisverzekering :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar je hebt dus wel degelijk je oude nodig om een nieuwe aan te vragen. Lijkt me dat dat in Nederland ook zo is. |
Citaat:
|
Ik had nog een ID-kaart die in 2003 verlopen was, en mijn paspoort verloopt over een week ofzo, en toen ik een nieuwe ging halen moest ik per se ook mn oude ID-kaart inleveren anders kreeg ik ook een boete en moest ik aangifte doen etc
|
Citaat:
|
Mijn id is gestolen door eeen kankerlijerrrr als ik hem weer zie
ik scheur zijn Fuking bekkk kankerlijerrrr mijn jas is gestolen en daarin zat mijn Id verder portomoneee en moneyy Nuu heb ik kk streSSSsss ben naar politie gegaan en ik zei als ik hem zie mag ik hem dan klappen.. van de wetttt ??? hij zei nejjjjj ,,maar als ik hem zie ik laat hem niet met rusttt ik ga ramen kapott slaan asavonds om 4 uur ga ik steen door de ruit gooien ik laat hem niet met rust en elke avond zal het zelfde zijn.... okayyy Wat moet ik nu doen ???? kan iemand me antwoorden pleaseeeeeee |
Hmm, als je nu eens even een eigen topic maakt ipv een oude te uppen.
En dan is het wel handigwer om in min of meer normaal ABN te posten... Dit topic is gesloten |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:09. |