![]() |
gesprongen kabeltje
Mijn computer viel steeds uit en toen heb ik een rood knopje van volt verschoven van 230 naar 115 volt en nu is er iets geknald, weet iemand wat er nou kapot is en of die makkelijk te maken is?
|
--> Hardware
Ja, daar kan 'ie niet zo goed tegen... je voeding is nu in ieder geval stuk, en andere onderdelen misschien ook wel. |
voeding is wss stuk ja, je had er verstandiger aangedaan 't knopje niet om te zetten (staat ook in de manual van je voeding)
hopelijk kun je met alleen een nieuwe voeding af, en is de rest van je hardware niet beschadigt (over hardware gesproken, lijkt me meer iets voor H&T?) |
:D lol, altijd leuk als mensen dat doen
voeding = toasted en wss de rest ook waarom snappen mensen niet dat je niet zomaar even van 220 naar 115 kan switchen :confused: :D :D sorry kan t niet laten :bloos: |
Waarschijnlijk is alleen je voeding stuk, of de zekering in de voeding.
115V hebben ze dacht ik in Engeland. |
Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...nd_frequencies |
word nieuwe voeding kopen, en maybe hele nieuwe pc.
word het een nieuwe voeding koop dan iig geen sweex/trust/qtech... succes. |
Je voeding is nu kapot. De rest van je hardware zal er weinig schade van hebben ondervonden, lijkt me. Het is trouwens wel een domme zet, maar dat had je inmiddels wel begrepen :D
|
|
Waarschijnlijk alleen de zekering in je voeding. Kan je gemakkelijk zelf vervangen
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Rook wel een beetje aangebrande geur ja.. en dat ding is van Dell maakt dat uit met kopen van een nieuwe zekering?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Chris, het lijkt me onwaarschijnlijk dat het "gewoon" een zekeringetje is. Ik heb al regelmatig een voeding moeten vervangen die er in een brak stroomnet uitgeknald is. Het kan natuurlijk dat een dergelijk zekeringetje vervangen duurder is dan een nieuwe voeding sturen, maar dat lijkt me sterk.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Niet goed gelezen in de voorwaarden :bloos: |
omg :D :D (Y)
|
Citaat:
Niet dat dat veel nut zou hebben, want de rest van de componenten zullen ook wel een aardige opdonder gehad hebben, aangezien ze twee keer zoveel stroom voor hun kiezen hebben gekregen dan dat ze aankunnen. |
Citaat:
wat mij ten zeerste verbaasde is dat de Compaq Evo's die er staan die klap gewoon geheel overleefd hebben, kennelijk zijn die er tegen beveiligd. En nee, Dell gaat geen zekeringetjes sturen, zij zijn van mening (IMHO niet geheel ten onrechte) dat jij die voeding helemaal niet mag openmaken. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:16. |