![]() |
The Girl between two worlds.
Dit is een schilderij waar aan ik een lange tijd aan heb gewerkt. Steentje voor steentje, boekje, voor boekje. :P Ben vergeten hoe lang het was, maar het was in elk geval enorm leuk.:)
Het is een meisje, tussen twee werelden eigenlijk. De een modern en de ander juist heel Middeleeuws. Dat is wat ik tenminste heb geprobeerd over te brengen, door allerlei verschillen in omgeving aan te brengen en proberen in elkaar over te lopen. Gedaan met acrylverf.:) Oh ja, het papier is iets groter dan a4, daardoor zijn er dingetjes vanaf gevallen.;) Ik ben nog maar een beginner en alle kritiek is welkom.:) Vooral tips omtrent schaduwen kan ik goed gebruiken.:) Bedankt!!!! http://img.photobucket.com/albums/v7...ca/portret.jpg |
Best wel leuk. (y)
Qua schaduwen zou ik er wat meer gebruiken. En haar linkerhand lijkt op de muis 'geplakt' te zijn. De neus klopt geloof ik niet en de ogen zitten te hoog in het hoofd. Ik vind de achtergrond een beetje simplistisch gedaan, maar het past wel bij de rest. Een leuk idee, en goed uitgewerkt, aangezien je zie dat je nog niet zo lang tekende. Ga zo door. (y) |
Ik vind hem vrij kinderlijk overkomen. Verder vind ik het idee wel heel leuk. De uitvoering iets minder maar zeker niet slecht. Je kan proberen wat meer te werken aan diepte, hij is nu wat plat. Misschien meer schaduw te geven op plekken. Ook haar hals en dan die beenderen bij dr nek vind ik vreemd. Verder wel leuk.
|
De linkerarm (voor als je ernaartoe kijkt) is geen arm? Of ze heeft dubbele armen, dat klopt niet helemaal volgens mij. Tell me?
Voor de rest vind ik hem wat kinderlijk met de kleuren ook, maar wel oké. |
kleur gebruik is opzich goed, misschien zou je iets minder felle kleuren kunnen gebruiken, daar komt de schaduw mooi tot zijn recht.
ik zou ook gaan oefenen met neuzen, ik vindt dat het moeilijkst aan een portret maar je zou kunnen beginnen met de bal vorm in de neus en daaruit een neus maken, zo komt ze iets te kat-achtig over. verder kijkt ze best wel levenloos, heel helder misschien te. en dan heb je aan de rechterkant een hand getekend, die ziet er heel erg apart uit, heel erg pijnlijk. verder.. keep up the good stuff (y), ga zo door en je kan nog mooiere dingen maken. |
Misschien kun je atmosferisch perspectief gebruiken (hoe verder weg de spullen in de kamer, hoe minder fel de kleuren en hoe vager de vormen)
Je gebruikt veel bruintinten aan de kant van het 'meisje van nu'. Als je duidelijk wil maken dat ze nu leeft, zou ik andere kleuren gebruiken, bruin doet ouderwets aan. Misschien maak je met een lichte kleur op de wand & vloer ook duidelijk dat het een modern interieur is (licht & ruim versus het donkere van de middeleeuwen). Het landschapje zou ik veranderen in bvb een poster van een ster en het kastje van iets als metaal. Bij het middeleeuwse gedeelte zou ik de boeken bruin maken en het interieur donkerder. Gebruik nooit zwart in een schilderij, dat maakt je kleuren 'vies'en treedt te veel op de voorgrond, het gaat niet op in de omgeving. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het is leuk om je hand op de ene helft te leggen en vervolgens op het andere helft. Grappig om te zien hoe ze hetzelfde zijn, maar toch ook weer anders.
|
Citaat:
|
Citaat:
Bedankt voor je reactie!!! :D |
Citaat:
|
Citaat:
Voor de moderne kant, had ik even geen inspiratie en besloot toen maar mijn eigen woonkamer na te maken en die zat vol bruintinten. ;) Maar ontzettend bedankt voor de tips, ik heb er zeker wat aan.:) |
Dat kinderlijk is idd alleen van toepassing als je het hebt over illustraties in kinderboeken.
Maar ik zie een kind van 12 dit niet tekenen hoor. Knap gedaan! |
Ik vind het knap dat je zo gedetailleerd kunt schilderen (letters op het toetsenbord!) en ik vind dat je de techniek al vrij goed onder de knie hebt, zoals bv de stenen op de muur aan de linkerkant zijn goed gedaan.. Je zou inderdaad wel aan je anatomie moeten werken, maar dat is een kwestie van oefenen. Probeer bv wat meer schaduw tussen de ogen te doen om dat kat-effect (zoals maxwell het noemde) weg te nemen, en probeer je eigen hand voor de spiegel na te tekenen, met schaduw tussen de knokkels. Dat creert meer diepte, wat nu een beetje ontbreekt.
Juist omdat je het zo gedetailleerd hebt gemaakt met basiskleuren komt het kinderachtig over, ik vind een schilderij vaak interessanter als er dingen weggelaten zijn. Daarom zou ik dit niet aan de muur hangen ofzo, daar is het veel te druk voor. Maar zoals je zegt, als illustratie voor een kinderboek best leuk.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Toch snap ik niet hoe het nu zit met haar middeleeuwse kant? Haar arm wordt op een bepaald moment dikker en verdwijnt dan uit het schilderij. En haar cape is aan het schrijven???
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ik dacht dat dat stukje goud een stuk van de vloer was heh |
ik vind het niet zo mooi.
|
Wat betreft de neus.. Hij komt nu vanuit haar ogen lopen, zeg maar.. en daarom ziet het er zo gek uit volgens mij. Het is logischer als de lijn van de wenkbrauwen overloopt in de neus, en er tussen de neus en de ogen wat schaduw zit.
Heel leuk idee en ook leuke uitwerking, ga zo door :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:57. |