![]() |
[SCHILDERIJ] Sakura
http://img150.imageshack.us/img150/8...blossom2bt.png
Acrylverf op schilderskarton, ca. 2 uur werk (inclusief schetsen). Hij is een beetje wazig en vaag geworden door de scan, de kleuren zijn minder helder enzo. Die japanse tekens(vertaling: cherry blossom) zijn ook minder duidelijk dan in het echt. Meningen/kritiek zijn welkom! |
Bij Cherry Blossom denk ik aan bloesem-> bloemen aan bomen-> niet zozeer aan de vrucht
Landschapje is een beetje Bob Ross Je zou een mooi complementair kleurcontrast kunnen bereiken tussen het groen van 't kersentakje en de achtergrond, dat heb je nu een beetje slordig gedaan |
waarom sakura?
|
Citaat:
|
Ik weet niet... Ik vind hem niet echt mooi, het past niet bij elkaar. We lmooi geschilderd trouwends, vooral die boom. En dat Japanse teken is mooi.
|
Citaat:
|
lol je gaat een japans woord voor ons vertalen en dan geef je de engelse betekenis :confused:
Maarja ach wat zal ik zeggen, leuk gedaan maar het zegt niet echt iets.. |
Kersenbloesem vind ik niet klinken, vandaar :)
|
Ik zie wel vooruitgang in je werk.
|
Citaat:
|
Mooi hoor, alleen jammer dat je wat witte vlekjes ziet.
|
Citaat:
Ik vind 't wel mooi trouwens :) ik hou van rood... |
Bij kersenbloesem denk ik eerder aan de boom en niet aan de vrucht, inderdaad.
|
Het is handiger om eerst de achtergrond te schilderen, deze op laten drogen en dan de voorgrond erover heen te schilderen. Dan krijg je meer diepte in je schilderij en krijg je geen witte vlekjes om bijv je kers heen, omdat dat al dicht geschilderd is.
|
een den doet me btw niet denken aan japanse shizzle
|
Het is een pagoda, het lijkt een boom inderdaad omdat ik kutkwasten heb en omdat hij scheef staat. Wel eerst de bovenstaande reacties lezen, hea? :nono: ;)
|
Citaat:
|
OK :) ik ga binnenkort betere kwasten kopen, hopen dat we dan wel een dennenboom van een pagoda kunnen onderscheiden :) Ik heb dr zelf ook moeite mee, als ik niet wist wat het was...
|
hahah leer lezen :(
|
Ik vind hem erg mooi. Ook de schaduwwerking en de glans op de kersen vind ik erg mooi gelukt. Helemaal uit jezelf gedaan? Of fotoreferentie gebruikt? In beide gevallen vind ik het knap hoor.;) Ook vind ik die chinese tekens wel wat hebben, geeft het net een magisch tintje.;)
De pagode deed mij inderdaad aan een den denken, maar silhouetten kunnen erg misleidend zijn.;) Het heeft wel iets moois.:) De rest is hierboven eigenlijk allemaal al gezegd.:) Ik vind het heel mooi gedaan en je hebt zeker talent.:) Groet, Cathinca |
Citaat:
@Vanilia: Dat kan ik al. Hoezo eigenlijk?? |
waarom valt de bovenkant van de kersentak eraf?
|
Citaat:
Als mensen niet weten wat ze willen tekenen, beginnen ze vaak gewoon maar in 't midden. Dat boeit niet veel als het bij een voorstudie is, maar als je zoals vele beginners gelijk het eindwerk gaat maken dan kom je dus in de knoop met je compositie. Eigenlijk weet je dit waarschijnlijk al en was je sarcastisch. Maar ik snap dat vandaag niet, want ik ben brak. :( Ik doe wel gewoon alsof ik ook sarcastisch aan het doen ben, yes. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik sanp wat jullie bedoelen, alleen met de ondergrond heeft dit nu niets te maken.
Mijn kwasten zijn echt helemaal afgeragt door een ver verleden waar ik met die kwasten op papier ging rammen. Echt goed voor de kwasten is dat niet. De fijnste kwast die ik tot mijn beschikking heb heeft niet veel meer dan 20 haren die allemaal los van elkaar staan. Dat is redelijk fucked up, dus ik ga vandaag/morgen nieuwe kwasten kopen. |
Ik gebruik ook wel eens een spons of keukenrol? Nog steeds vind ik het een lame verhaal maarja. Genoeg daarover.
|
Citaat:
Je kan overal redelijke en cheap-ass kwasten kopen btw. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik vind hem mooi
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:32. |