![]() |
Wat wordt het?
Een ongrijpbaar doel,
slechts een illusie. Gedwongen om te leven, gevangen door schijn. Kiezen of meelopen, liegen of de waarheid. |
Ik vind er niets aan. Wat is het verband tussen de strofen? Waarom de eerste letters vet gedrukt, en waarom alles cursief? Ik snap je bedoeling niet zo, ik vind het een beetje semi-intellectueel gebrabbel. Een ongrijpbaar doel is slechts een illusie? Wil je nu zeggen dat elk doel grijpbaar is? Leg dat maar eens uit aan een terminaal zieke meneer of mevrouw die dolgraag beter wil worden. Verder is er m.i. geen correlatie tussen kiezen en meelopen enerzijds en liegen of waarheid anderzijds. Nee, ik vind het niks.
|
het is een combinatie van een anagram en een akrostichon denk ik :)
|
Citaat:
|
Volgens mij is er nergens sprake van een anagram of acrostichon (c, geen k).
Een acrostichon (ook: naamdicht of lettervers) is een gedicht waarvan bepaalde, meestal de eerste, letters van iedere regel of strofe achter elkaar gelezen zelf ook een woord of zin vormen. Acrostichon is een samenvoeging van de Griekse woorden akros (uítstekend) en stichos (rij, vers). Het bekendste voorbeeld is de tekst van het Nederlandse volkslied, het Wilhelmus, waarvan de eerste letters van de originele coupletten samen de naam 'Willem van Nassov' vormen. Tegenwoordig is dat 'Willem van Nazzov' (Soo werd Zo en Seer werd Zeer). |
Citaat:
|
Hmm ik had het mis met anagram :(
maar als je de dikgedrukte letters husselt krijg je gek :) |
Citaat:
Pruh. |
Het is geen anagram of wat dan ook. Ik vond het gewoon mooi om de eerste letter van de zin dik gedrukt te maken en de rest van de tekst cursief.
|
Maar dan vind ik er eigenlijk niks aan. Als er verder niets achter zit.
|
:nono: ehm...ging dit over het wilhelmes???
ff een puntje dan het is inderdaad een acrostichon alleen moet je dan verder kijken dan het eerste couplet neem alle eerste letters van het couplet en je krijgt WILLEM VAN NASSOV in eerste instantie lijkt dit een schrijffout maar in die tijd werd er geen onderscheid gemaakt tussen de u en de v. Dit stamt van veel langer geleden; De Romijnse Tijd ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:53. |