Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Eten & Drinken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=62)
-   -   Wat doe je op een Wrap (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1403163)

Ramia 30-04-2006 20:28

Wat doe je op een Wrap

Ik ga binnenkort een feessie houden en ik wil graag wraps eten. Ik weet alleen niet zo goed wat er allemaal tussen kan, behalve stukjes kip, sla en paprika ofzo...
Wat doen jullie er allemaal tussen... bv. sausjes en vlees en andere dingen?
Dankjewel....

Corinne 30-04-2006 20:53

kip of gehakt
en dat kruiden met een zakje kruidenmix voor wraps of tortilla's ofzo,
je kan er een sausje bijdoen voor wraps en tortilla's. Die kun je gewoon bij de albert heijn kopen.
En je kan er mais indoen en tomaat en courgette en kaas...
ongeveer alles wat je lekker vindt :)

reine claude 30-04-2006 21:46

Ik doe altijd rode kidneybonen, mais, paprika, gehakt of stukjes kipfilet, courgette, ui, kruiden... en als sausje een mengsel van griekse yoghurt knoflook peterselie sambal (y)

Eroverheen soms geraspte kaas of wat blokjes feta erdoor.

Snees 30-04-2006 21:47

Reepjes paprika, (veel) koriander, zure room/creme fraiche, ui(ringen), tomaat, dan ben je er wel.

Bloem 30-04-2006 21:54

Crème fraiche en gerookte zalm (y)

Bloody_Kisses 30-04-2006 21:55

kip of gehakt klaargemaakt met zo'n zakje kruiden, kaas, sla, tomaat, tomatensaus, knoflooksaus.

koekjes 30-04-2006 23:26

kip met kruiden en roomkaas en sla en tomatensaus en tomatensaus en kaas eroverheen en dan in de oven (y)

Pruttelpot 30-04-2006 23:45

Bij de appieheijn in de vriezer liggen van die iglo wrap dingen. Je kloopt een berg kip, hekt t in stukken, bakt t op, iglo zut erbij, wrap in de magnetron, zut in de wrap opvouwen en kanen.

(Y)

MTpower 01-05-2006 00:17

Citaat:

Corinne schreef op 30-04-2006 @ 21:53 :
kip of gehakt
en dat kruiden met een zakje kruidenmix voor wraps of tortilla's

Dan doe ik er vaak ook nog wat geraspte kaas op... en als sausje wat ketchup gemengt met sambal :o

Gimme more beer 01-05-2006 01:01

Ik heb wel eens wraps ingesmeerd met sandwich spread (tomaat oid.), versnipperde bosui en stukjes ei eroverheengestrooid, ze dichtgerold en in stukjes gesneden, met een cocktailprikker erdoor. Dat was lekker :)

Een sausje dat trouwens lekker is met kip en wraps is een zoete kerriesaus waarbij je kerrie, mayonaise en gembersiroop mengt. Het lastige is alleen dat als je het op zo'n manier gaat vullen, je ze niet meer in stukjes kunt snijden, dan vallen ze uit elkaar. Maar het is wel érg lekker. Ook zonder wraps, gewoon stukjes kip, komkommer e.d. met die zoete kerriesaus (Y)

Wraps kun je, als je ze koud serveert, het beste fris, licht en dun gevuld worden. Bosui is dus sowieso een aanrader om te gebruiken, maar ook zurige dingen als kleine stukjes augurk en kappertjes. Ei is goed bruikbaar, ook omdat je dat goed kunt mengen.

Gimme more beer 01-05-2006 01:13

Trouwens, érg lekkere warme wraps:

Je pakt een wrap. Je trekt twee bladen van een ijsbergsla die ongeveer even groot zijn als de wrap. Je legt die eroverheen. Daarna doe je daar weer vers gebakken giros op (van die nepzooi van de Appie is ook wel bruikbaar) en dat maak je af met een lekkere tzatziki-saus (niet té dik). Mijn zelf uitgevonden recept voor tzatziki:

Een flinke bak Griekse yoghurt laten uitlekken in een schone theedoek. Eén of twee komkommers schillen en in héle kleine stukjes snijden (raspen!?). Ook de komkommer goed laten uitlekken in een zeef (mag best droog worden). Dat gooi je bij elkaar. Je snijdt een aanzienlijk aantal teentjes knoflook in kleine stukjes, die gooi je er ook doorheen. Dan naar smaak wat kruiden, bijvoorbeeld dille of verse munt. Naar smaak wat olijfolie (in ieder geval een klein scheutje) en eventueel wat azijn. Peper en zout en dan liefst een paar uur laten staan (minstens 30 minuten ofzo) en dan nog een keer goed doorscheppen. Voor bovenstaand recept laat je met name de yoghurt iets minder uitlekken, dan kruipt het iets meer door het vlees heen (Y)

Wraps rol je trouwens niet dicht, je maakt er een soort toeter met dichte onderkant van. Dan lekt het niet en je kunt er tóch veel in kwijt. Zoiets dus:
Code:

___ 
 /\_/\
/    \
-------

Roos 01-05-2006 10:43

Maar dan niet ondersteboven houden ;)

Gimme more beer 01-05-2006 11:14

Citaat:

Roos schreef op 01-05-2006 @ 11:43 :
Maar dan niet ondersteboven houden ;)
Jaja, maar dit was even makkelijker "tekenen" :P

Dus: Eerst de onderste rand om de vulling vouwen, dan de linker- en rechterrand naar elkaar toe vouwen en smullen maar :)

ArtemisQ 01-05-2006 11:16

Ja, zo vouwen wij 't ook altijd.. anders dondert alles d'r uit (n)

Anyway, mais, sla, komkommer, rijst, paprika, tomaat doen we dr meestal op.. En ik denk dat ik bovenstaande combinaties ook maar 'ns ga proberen!

Boogie 01-05-2006 11:46

Een zakje groentemix en zo'n doosje van world wide wrap. De Chinese is erg lekker.

En dan oprollen en met de vouw naar beneden leggen, kan hij ook niet meer opengaan.

Mr Soija verwijderd 01-05-2006 12:28

*zoekt ff recept tacomundo op*

Mr Soija verwijderd 01-05-2006 12:33

www.tacomundo.com onder bestellen vind je de ingrediënten, een voorbeeld van bijv wraps:
Citaat:

Grote opgerolde tortilla gevuld met ijsbergsla*, tomaten, mais, ui, sour cream*, kaasmix* en verse koriander.

Maryk 01-05-2006 19:10

Waarom vergeet iedereen de guacamole??
En verder: sla, tomaat, kidneybonen, mais, broccoli, wortel, courgette, champignons, paprika. Oftewel: een groenteprutje.

Daantje_0705 01-05-2006 20:18

kip, mais, paprika, ijsbergsla, tomaat, gemalen kaas, chilisaus, creme fraiche

Dat gaat er bij mij in :)

Stefanie 02-05-2006 12:08

kidney beans

Stefanie 02-05-2006 12:09

Citaat:

Maryk schreef op 01-05-2006 @ 20:10 :
Waarom vergeet iedereen de guacamole??

Omdat (ik) dat echt niet lekker vind :| Wassig smaakje.

dark princess 02-05-2006 19:09

ik koop dan altijd zo'n zakje roerbakgroenten en die roerbak ik dan met stukjes quorn en roerbaksausje (geen idee hoe het sausje heet, misschien wel gewoon roerbaksaus :confused: ) en dat dan nog even laten staan, zodat het vloeibare gedoe wel wat verdampt is, anders heb je een soppige wrap :nono:

Guissie 03-05-2006 01:56

Kip of gehakt, goacomole, ui, rode ui, tomaat, paprika, kaar, tacosaus, sla, gebakken aardappeltjes, mais, créme fraiche.. etc etc

poetic_tragedy 03-05-2006 09:05

gehakt, paprika, mais, tomaat, kidney bonen, sla

belli 03-05-2006 10:14

wraps:
kip/kalkoen filet
mais
ijsberg sla
quacamole
walnoten
cream cheese

tortilla:
kip/gehakt
mais
ijsbergsla
quacamole
knoflooksaus
kidneybeans
tomaten saus

**SoMeOne 03-05-2006 21:59

Je kunt ze warm serveren op zijn mexicaans met kip/gehakt en een wrapsaus (op tomatenbasis) vergeet de groene pepers niet
Een lekker alternatief recept van een vriendin:
Warme wraps met spinazie, feta en cashewnoten

Koud kun je er zalm of kipfilet/kalkoenfilet indoen met kruidenkaas (en een blaadje ijsbergsla).

mandark 04-05-2006 01:59

kalkoenfilet is idd erg lekker in de wrap!
verder zou ik gewoon je eigen ding doen..
durf te experimenteren (met sauzen en groente etc) en zo de nieuwe formula tot je persoonlijke ultimate wrap te ontwikkelen, kan weinig fout gaan!

saartjeh 05-05-2006 10:27

vlees
paprika
sla
tomaat
kaas
cremé fraice
taco-saus
ui
mais
(eigenlijk alle groentes wel, alleen gourgette enzow is niet zo lekker)

Stevill 07-05-2006 15:41

Vaak kip of kalkoen met wat mager rundergehakt kidneybeans pepertjes mais pff volgens mij kun je daar bijna alles wel in kwijt zonder het gerecht te verprutsen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:06.