![]() |
Invoering van de jongensschool
Ik heb ooit een pleidooi gelezen voor de terugkeer van de jongensschool. De schrijver ervan stelde dat jongens dan niet afgeleid worden door de groepsdwang om mannelijk en stoer te zijn door zich bewust af te zetten tegen de aanwezige meisjes. Omdat meisjes altijd braaf zijn en goed opletten en goed hun best doen, gaan jongetjes dus klieren. Want ze willen niet op een meisje lijken, omdat ze daardoor in de groep jongens naar een lagere positie zakken.
Op een jongensschool kunnen ze zich niet afzetten tegen meisjes, en de enige manier om dan status te verwerven is om het goed te doen op school. Op een jongensschool zijn ook alleen mannelijke leerkrachten. Van een juf nemen jongens die vooral bezig zijn met hun mannelijke status namelijk niets aan. De autoriteit van een vrouw aaanvaarden maakt hen zwak in de ogen van de groep. Willen jullie de jongensschool terug? |
Nee, ben het er niet mee eens, zal in onderwijskundig opzicht wel voordelen hebben maar die wegen imo niet op tegen de nadelen. Bijvoorbeeld dat er echt een grens komt tussen jongens en meisjes, dat een jongen niet gewoon een vriend kan zijn want het is Een Jongen!
|
Nou, het schijnt DE oplossing te zijn voor allochtone jongens die uit een cultuur stammen waar vrouwen in lager aanzien staan. De jongensschool zou schooluitval onder deze groep aanmerkelijk verminderen.
|
Citaat:
Er kunnen toch best jongensscholen worden ingevoerd als aanvulling op het bestaande schoolaanbod? |
Ja, waarom ook niet. Goed plan. De homo's wel bij de meisjes zetten natuurlijk. :)
|
Ik ben in principe wel voor onderzoek naar betere scholingsmethoden voor allochtone jongeren. Betere scholing is dé weg naar betere integratie en verlaagde criminaliteit in die groepen. Of een jongensschool veel op zou leveren, weet ik alleen niet.
|
Citaat:
|
Ik heb er laatst ook een artikel over gelezen (en d'r is ook een discussie op volgens mij wetenschap & filosofie geweest) en daar waren ze er behoorlijk positief over! Jongens zouden betere resultaten krijgen, vaker voor "meidenvakken" kiezen en ze zouden minder agressief zijn.
Maar ik las ook dat sommige jongens en meiden scholen samenwerken zodat ze toch nog een paar lessen gemengd hebben. Ik denk dat het opzich wel een goede zaak is, maar zeer waarschijnlijk toch niet ingevoerd wordt. |
Nee ik wil de jongensschool echt niet terug. Ik wil helemaal geen scholen waar jongens nooit in contact komen met meisjes en allemaal zwaar de nerd uithangen en degene met de hoogste cijfers de hoogste status geven. Wat een kutplan.
|
Mij lijkt het geen goed plan. Misschien dat ze dan wel goede studiereslutaten krijgen, maar school is heus niet de enige plek waar je 'afgeleid' zou kunnen worden door vrouwen.
en als die jongens niet naar vrouwelijke docenten luisteren, omdat een vrouw zogenaamd ondersgeschikt is, moet dat worden aangepakt. |
gescheiden onderwijs is echt fucked up, en alsof ze dan later ook gescheiden gaan werken en nooit een meisje zien of aanraken, ik denk dat ze eerder losgeslagen zijn als je de hele tijd alleen maar jongens zien en vervolgens op hoger onderwijs meisjes tegen komen...
en al die jongens die vrouwen minderwaardig vinden zijn diep triest dus nee, kutidee (n) |
Ik denk dat het voor de onderwijsprestaties wel bevorderlijk is, maar of het wel zo bevorderlijk is op het maatschappelijk vlak betwijfel ik.
|
Als ik terug kijk zie ik nu juist nergens afzetten tegen de meisjes, eerder afzetten en rivaliteit onder elkaar. Overigens hoeft het niet zozeer dé oplossingen te zijn voor allochtonen die uit culturen komen die neerkijken op vrouwen, die moeten juist zo veel mogelijk contact ermee hebben. Iedere keer als ik een Marrokaan met de openingszin "meisje, meisje, meisje... wat? geen aandacht? hoer! hoer!" zie openen dan weet ik dat dat erg hard nodig is.
Als iemand sociaal omhoudbaar is omdat ze neer kijken op wat voor groep dan ook op school dan is in het gareel slaan of van school sturen juist de oplossing. De onaangepaste past zich aan aan de school en niet omgekeerd. Verder denk ik ook dat je ten opzichte van het huidige scholenstelsel met problemen komt. In feite heb je bij gescheiden onderwijs dubbel zoveel scholen nodig om eenzelfde gebied te bestrijken. Verder zou dat bij basisonderwijs op grote problemen stuiten doordat mannelijke leerkrachten een minderheid vormen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ey, beter ga je je woorden terugnemen. :mad: Jongensscholen/ meisjesscholen. Als er vraag naar is, zie ik geen bezwaar. |
Citaat:
weet je hoe vervelend het is als je watergevecht ofzo wil doen en ze dan gaan mekkeren dat hun make up uitloopt? dat doen jongens tenminste niet :p |
Misschien dat er dan beter onderwijs uit komt, maar ik denk dat de jongens of meiden van de aparte scholen dan wel een achterstand hebben op sociaal vlak tov de jongens en meiden die naar een normale school geweest zijn.
En of het voor allochtone jongeren die uit een cultuur komen waarin de vrouw 'minder' is goed is betwijfel ik ook, want door een scheiding benadruk je dat dan alleen maar (als je gewend bent dat vrouwen minder zijn en met ze op1 school, in 1 klas moet gaan zitten en dezelfde opdrachten ed krijgt dan leer je toch juist dat iedereen gelijk is?) |
Zorg maar eerst eens voor dat het beeld bij jongens over meisjes eens wat beschaafder wordt. :o
|
De fase van groepsvorming waarin jongens met name met jongens op willen trekken en zich afzetten tegen meisjes is er een van voorbijgaande aard.
Zodra deze jongens hun middelbare schooldiploma binnen hebben en kunnen doorstromen naar vervolgonderwijs of naar de arbeidsmarkt zijn het geen klierende pubers meer en kunnen ze wel normaal met vrouwelijk gezelschap op school of op hun werk omgaan. Ze zullen wel moeten, want het is daar de heersende moraal. Dat allochtone jongeren zich maar moeten gaan gedragen tegenover hun leraressen vind ik eigenlijk ook, maar dat is vechten tegen de bierkaai. Hun ouders denken er niet zo over en zij dus ook niet. Maar wat moet je dan? Ze allemaal uit de ouderlijke macht ontzetten? De enige oplossing voor die denkwijze is ze losweken uit die verdomde cultuur. Dat kan alleen door scholing en een goede baan. De huidige generatie opgroeiende jongetjes zal er zeker baat bij hebben, veel ervan maken hun (jongens)school netjes af en hebben wel de kansen op een betere toekomst waar de pubers van nu geen zicht meer op hebben. Je doorbreekt op deze manier die spiraal van kansarme afkomst, slechte opleiding, crmininaliteit, slecht imago van de groep, en verder terugtrekken binnen de eigen groep van kansarme afkomst. Let wel: ik spuug op de doctrine die zegt dat de seksen gescheiden moeten worden omdat het anders alleen maar onkuisheid oproept. |
In de brugklas zat ik bij een jongen in de klas die op een jongensschool had gezeten. Soms deelde hij gewoon een klap uit aan een meisje als haar hoofd hem niet aanstond.
wat vind ik dus van dit plan? kut |
Citaat:
*pats* kutkop :D oke sorry dat ik moest lachen :bloos: |
Citaat:
Overigens: misschien worden de jongetjes wel geremd in hun machogedrag door enige vrouwelijke rede ;) |
Citaat:
|
Citaat:
(ervaringsdeskundige) |
Citaat:
Als een kleuter niet met andere kleuters omgaat komt hij ook in sociale problemen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
lijkt me dus niet meer van deze tijd |
Citaat:
|
Citaat:
Ontopic, ik ben voorstander van gescheiden scholen. Niet alleen naar geslacht, maar ook zo vroeg mogelijk naar prestaties en capaciteit. Actief scheiden naar afkomst hoeft van mij niet, maar ik ben wel van mening dat er geen 'onnatuurlijk' anti-scheidingsbeleid moet worden gevoerd. Als scholen in bepaalde wijken 'wit' blijven, dan moet dat niet van overheidswege zwart gemaakt worden. |
De 'waar je mee omgaat word je mee besmet' doctrine?
|
Nee hoor. Als uit onderzoek zou blijken dat gemengde scholen goed waren voor leerlingen, dan was ik zonder meer voor. Maar met de huidige stand van sociologisch onderzoek lijkt het er meer op dat gemengde scholen juist slechter zijn: jongens en meisjes, autochtoon en allochtoon, ze doen het allemaal beter als ze alleen met hun 'eigen soort' op school zitten.
|
Ehm, is er niet over het algemeen sprake van vergelijkingen met scholen van tientallen jaren geleden toen kinderen over het algemeen nog braaf waren en stukken beter onder de duim werden gehouden en niet van die materialistische vervelende ettertjes waren zoals nu. Volgens mij is het gewoon de tand des tijds en niet het gescheiden onderwijs.
|
Ik zou mijn zoon daar niet op school willen doen. Ik zou hem graag op een school willen hebben waarin hij leert omgaan met meisjes. En dat is handig, jaja, want die heb je buiten school namelijk ook.
|
Zo zie ik het ook. Ik vind het ook een beetje om het probleem heen praten, namelijk de verloedering van de maatschappij in het algemeen. Zoiets lost men echt niet op met dingen als gescheiden onderwijs. :)
|
de verloedering van de maatschappij, net of het ooit anders is geweest...
|
Citaat:
|
Dat hangt ervan af, Marcel: stel dat die kerel graag de Nobelprijs voor de natuurkunde wil winnen. :nono:
|
Citaat:
|
Daar troost ik mezelf ook altijd mee. :D
|
Als je van thuis uit geen respect voor vrouwen meekrijgt, zul je dat op school echt niet opdoen, zeker niet als de hele (zwarte) school volzit met gelijkgestemden.
De oplossing voor dergelijk achterlijk gedrag dat cultureel bepaald is, is over het algemeen economische ontwikkeling. Beschaving komt met welvaart. Wie het goed doet op school en later een fatsoenlijke baan kan vinden, komt daar in een milieu terecht waar mannen en vrouwen wel normaal met elkaar omgaan, en waar hij opeens wel andere geluiden hoort. Hij is daar waarschijnlijk in de minderheid, want zoveel allochtonen die een goede opleiding en baan vinden hebben we nog niet. Die baan is een ticket naar meer materiele welstand en status, die wil hij graag behouden, dus zo iemand zal zich wel moeten gedragen tegenover zijn vrouwelijke collega's, anders vliegt hij eruit. . |
juno doe niet alsof alle allochtonen dom en vrouwenhatend zijn ofzo
dankje |
Hoe bedoel je? Zijn ze dat niet dan? :bloos:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
juno is op haar inmiddels veel oudere leeftijd niet echt meer in staat om eventueel wat op te steken van andere culturen. Ze kan er alleen nog maar bang voor zijn.
Ergens is dat toch best wel zielig :( |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:44. |