![]() |
Spierversterkers
Weet er hier iemand veel van spierversterkers enzo? Ik zou namelijk spiermassa willen krijgen op een korte tijd.
Kan er mij iemand helpen? |
das heeel gezond (y) :rolleyes:
|
Moet je effe bij anna vragen of ze nog bolen heb.
|
ik bedoel geen drugs ofzo en kheb ook nie gezegd dat het gezond is. Kwil gewoon een grotere spiermassa hebben.
|
sportschool
|
Voedingssupplementen. Dat is een soort proteïne-poeder dat je mengt met melk waarvan je dagelijks een liter moet drinken. Als je sport, wordt het "omgezet" in spieren, als je niet sport, kom je bij... Ik denk niet dat het kwaad kan, maar je kan miss best eens informeren bij je dokter.
Edit: ik zie net dat je 15 bent, volgens mij pak ze dan beter nog niet... |
Gewoon goed eten, niet van die pillen e.d gaan gebruiken :)
En daarbij natuurlijk wel trainen :o Dat moet met die spierverstekers overigens ook ;) |
Doping (y)
|
Citaat:
|
spiermassa krijgen gaat helemaal niet makkelijk en al helemaal niet in korte tijd. 'spierversterkers' zoals creatine zullen in het begin niet echt bij helpen omdat je dan van jezelf al behoorlijk goed vooruitgaan.
Citaat:
Het feit of je ervan bijkomt heeft helemaal niks te maken met WAT je eet, maar HOEVEEL je eet. als iemand 2000kcal op een dag nodig heeft kan hij dus voor 2000kcal aan eiwitshakes drinken zonder een gram vet aan te komen. ff wat onzin de wereld uit helpen want ik word er altijd helemaal gek van als mensen je zo :eek: :eek: aan zitten te kijken als je zegt dat je eiwitshakes drinkt.. terwijl eiwitten in honderden andere voedingsmiddelen zitten... en vervolgens gaan ze zeggen dat het allemaal nepspieren zijn die leeglopen zogauw je 2 weken niet meer traint. |
Citaat:
|
Eiwitten worden niet zomaar omgezet in spieren, was met maar zo'n feest :rolleyes:
Citaat:
Je voeding is het belangrijkste. Het belangrijkste is juist ook wat je eet: kh, ei, vet, maar ook de variatie, de o zo belangrijke groentes enz. In het begin is het vooral een weg om je eigen voeding op orde te krijgen en op hoeveel voeding jij groeit/vet verliest. Wat voor voorbeeld is dat trouwens weer wat je geeft? 2000 kcal eiwitshakes drinken zonder gram vet aan te komen? De gemiddelde (naturel) krachtsporter zit aan de 200 tot 300 gram eiwit. Een overschot betekend gewoon vet aanzetten, net als een overschot van kh of vetten. Al zul je er bij het voorbeeld wat jij geeft er uit komen te zien als een verrotte junk. |
tuurlijk is dat harstikke ongezond.. ik zeg toch niet dat hij dat moet gaan doen. voeding moet altijd bestaan uit een goede combinatie van voedingsstoffen. Ik probeerde alleen duidelijk te maken dat eiwitshakes niet per se ervoor zorgen dat iemand vet aankomt, maar dat als iemand bijvoorbeeld 5 kilogram wortels en sla op een dag eet hij ook vet aankomt.
volgens mij schijn JIJ het antwoord niet te weten :( . Als ik het goed lees zeg jij namelijk dat als een bodybuilder 200 gram eiwit nodig heeft en 220 gram eet, die resterende 20 gram worden opgeslagen als vet. Dat is natuurlijk onzin. Het hangt af van het totaal aan calorieen dat je binnenkrijgt of je vet aanzet ofniet. Even een voorbeeld. Een krachtsporter van 80kg verbruikt 3000kcal per dag. De calorische waarde van een gram eiwit is 4 , van een gram koolhydraten ook 4, van een gram vet 9. Met dieet 1 eet hij: 200 gram eiwit = 800kcal 400 gram koolhydraten = 1600kcal 100 gram vetten = 900 totaal = 3300kcal Met dieet 2 eet hij: 400 gram eiwit = 1600 kcal 200 gram koolhydraten = 800kcal 100 gram vetten = 900kcal totaal = 3300kcal Hij zal dus met beide schema's 300kcal perdag aankomen (is 300/9 = 33,3 gram vet), ondanks dat in het tweede schema zijn eiwitinname veel hoger is |
Als iemand 5 kg. wortels+sla zal eten op een dag zal hij zo droog en zo skinny als wat worden, niet vet. Zo komt je lichaam namelijk ook in ketose. Groente telt zo weinig kh dat het verbrande effect van groente veel voordeliger is tegenover de hoeveelheid kh aanwezig in deze voeding. Daarom zie je vaak staan dat mensen onbeperkt groente eten.
Dat is alweer niet waar gab, een overschot aan kh ipv eiwit zal zorgen voor meer energie terwijl meer eiwitten echt niet voor meer groei hoeven te zorgen, eerder voor minder groei in spiermassa... Het gaat niet om 20 gram verschil. Maar het verschil tussen 3 gr per kg. vvm. en 5 gr per kg. vvm. O ja, bij beide schema zul je een overschot van 300 kcal's hebben, wat overigens nog weinig is maar oke. Je komt als je zo eet echt geen 30 gram (vet/spier en niet alleen vet zoals jij zegt) per dag aan. Als je rond de 500 kcal's boven je basisbehoefte gaat zitten zul je goed als alleen spiermassa winnen. Het klopt dus niet wat je zegt omdat je niet kijkt naar de functies van de voeding :) |
Ma kan er mij nu iemand zeggen hoe je het best aan spiermassa komt. En desnoods met spierversterkers of andere brol voor u lichaam?
|
Citaat:
|
Citaat:
ook van wortels en sla kun je in theorie aankomen, in de praktijk zal dat niet snel gebeuren omdat je er dan simpelweg te veel van moet eten Citaat:
Citaat:
Speciaal voor jou nog een stuk uit het boek 'Burn the Fat, Feed the Muscle' geschreven door iemand die zeer gerenommeerd is en mijn denkwijze geheel ondersteunt Citaat:
Citaat:
Als je 3 maand 3/4 keer per week traint zul je al een aardige basis kunnen opbouwen. Spierversterkers heb je de eerste 6 maanden echt nog niet nodig. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:38. |