![]() |
TES IV: Oblivion, deeltje III
Heb ik weer.
Ik heb Oblivion vanmiddag gekocht, wat een ongelooflijk spel zeg, en ik ben net uit de eerste dungeon zeg maar, reunited met de koning. De graphics zijn echt prachtig, maar bij mij gaat er bij de vechtscenes met de koning en zn soldaten wat mis, dan gaat ie helemaal langzaam, heeft dat misschien met Anti-Aliasing te maken? In een gewoon 1 op 1 gevecht loopt ie soepel. |
|
Heb 'm nog altijd niet, ik vind het echt gemeen. Win je eens wat, komt het 3 eeuwen te laat.
|
Kheb em voor de Xbox 360 en druk bezig met mn 2e karakter.
Spel is echt uberverslavend. :D Btje kut genomen, maar ach tis te zien. :p http://members.home.nl/spawnagain/obl1.jpg http://members.home.nl/spawnagain/obl2.jpg Level 37 Dark Elf. Volledige Daedric armor. :cool: |
Citaat:
|
Speel het nu ook al een tijdje, maar moet zeggen dat het wel even wennen is als je eerst helemaal aan Morrowind gewend was geraakt. Spells casten is in Oblivion wel een stuk beter, nu je niet meer die laffe fizzles hebt, en je dus een beetje lekker door kan casten.
Anderzijds moet ik nog wel erg aan het combat-systeem wennen. Het is wat chaotischer dan in Morrowind, en vereist meer eigen actie (ipv gewoon met je muis rammen). Nu is dat opzich niet zo'n probleem, maar het gaat bij mij nog steeds mis als ik een friendly bij me heb, die dan beschermd moet worden. Sta je net met je botte bijl zo'n power-attack uit te voeren, gaan ze opeens voor je neus staan! Of lopen ze net even langs als je een fireball tegen de vijand aan wil gooien. En het levellen is ook wennen. Ben nu al level 12 ofzo, alleen maar van het dungeons clearen rondom Chorrol aan het begin van het spel. Maar omdat ik Mage/Warrior combo speel ben ik naar Skingrad gegaan om betere destruction spells te kopen, maar dat viel dus tegen. Alle spells die ik wel kon waren laf, en ze hadden geloof ik ook nog een paar waar ik nog niet goed genoeg voor ben. Terwijl de beestjes overal wel best veel sterker worden per level. (Iemand enig idee of daar een maximum aan zit, of blijven ze eeuwig beter worden?) Groet, Tio |
Citaat:
Is een mod voor. |
Ik ben nu level 2 Wood Elf, en Assassin als class. Sneaken met een boog is echt meesterlijk, ook fijn dat als je raakt, je ook raakt. Ik ben nu begonnen met een quest, Paranoia, paar luitjes volgen, maar ik wil ook graag bij een guild, zit er weer een Thieves Guild in Oblivion?
|
Er zijn 4 guilds, voor iedereen wel iets. ;)
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
* Arena * Dark Brotherhood * Fighters Guild * Mages Guild * Thieves Guild En nog wat kleine waar je bij kunt: * Blackwood Company * Blades (Main Quest) * Knights of the Thorn * Knights of the White Stallion * Mythic Dawn is shown as a joined faction in the menu during the main quest when you infiltrate the cult, but is taken away as soon as the book is taken. There is no way to advance in this faction. * Order of the Dragon * Order of the Virtuous Blood |
De Dark Brotherhood pwnt wel man. De Fighters Guild vind ik het minst leuk.
|
Citaat:
Worden behalve de critters de andere personages eigenlijk ook beter? Dus de guards enzo? Groet, Tio |
spawn again-->spoiler?
|
heeft deze game (behalve de graphics en nieuwe mogelijkheden natuurlijk) veel verschillen met Morrowind? qua sfeer enzo..
|
Citaat:
|
Yup.
|
Ik heb een aardig vreemde bug met Oblivion. M'n view zit vast in 3e persoon en ik kan alleen nog maar sidesteppen + naar voren en achteren. Ik kan niets meer 'usen'. Controls veranderen werkt voor geen donder en een andere savegame laden helpt niets.
|
heb je een gamepad aangesloten op je pc? ik heb ongeveer hetzelfde probleem als ik de analoge controle van mijn gamepad aan heb staan.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Okee, niet 100%. De grotten en riolen hebben wel ongeveer de sfeer van sommige grotten+de sewers van Mournhold :) |
Citaat:
|
Morrowind was simpelweg het beste pc spel dat ik ooit heb gespeeld. En nu is oblivion uit...*verlangverlang*
maar goed, eerst examens leren en maken en slagen, want als ik dit spel ga spelen denk ik aan niks anders meer. |
Citaat:
Sommige dorpjes deden me denken aan Seyda Neen en Balmora. Maar helaas niks zo aparts als Vivec of Ald Ruhn. Citaat:
|
Citaat:
En inderdaad, helaas niks zo aparts als Silt Striders, Ash storms, Guars, Chitine, Netch, reuzenpaddestoelen, Kwama, ....... Maar alles standaard-fantasy. Imps, trolls, minotaurs :eek: |
Omdat dat beter past bij Cyrodiil. Dat is juist het mooie van TES, elek provincie heeft zijn unieke landschap en dingetjes.
|
Omdat dat beter past bij de mainstream gamer :p
|
Oneens.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Groet, Tio |
Spoiler
|
Citaat:
Ik zou zo niet weten waar je hem kan krijgen. Misschien op de Arcane University, of anders bij bepaalde quests ofzo. Maar er zijn vast al wel mensen die dit beter weten. ;) Groet, Tio (die het nut van de spoilertags niet helemaal ziet in freakinarounds post) |
Ik heb eindelijk Oblivion. Vanwege alle vertraging en problemen de CE ipv de gewone !YUH! :D Nu nog mijn videokaart terug, en mijn examens halen, en dan ga ik er helemaal voor ;).
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Mja, het is bezig goed te komen :D. |
Citaat:
Alle effecten zijn natuurlijk te verkrijgen, je moet alleen veel rondreizen. Heb je eenmaal effecten kan je eigen spells maken in the Arcane University bij de Spellmaking Altar ( mitst je toegelaten word). |
Citaat:
|
Citaat:
|
:D Zelf Spells maken :D
Elemental Wrath (-50% frost, fire, lightning resistance)+Dead Dawn(20 fire damage, 20 frost damage, 20 lightning damage)--->etenstijd.
Spoiler
:o |
Vandaag eindelijk voor het eerst gespeeld! Leuk! Leuk! Leuk! Ik heb dus mijn nieuwe videokaart, maar die geeft helaas nog altijd gekut, ga daar zo nog even een topic over openen onder hardware. Een van de gevolgen is dat ik niet verder kan spelen, omdat hij steeds vastloopt als ik probeer weg te komen van de sewers...
Maar ik heb het nu tenminste gezien :D. |
Citaat:
|
Citaat:
mijn pc kan bijna alles op HQ :) hij loopt iig super, nooit gehaper of wat dan ook.. en ook die "glow" zeg maar.. |
Whohoohoo, alles werkt helemaal fijn en goed. Blivvy draait heel erg mooi op medium settings. Ik ben totaal in de wolken. Momenteel in de imperial market, op zoek naar wat goede gear voor ik mijn tocht naar chorrol ga ondernemen. Hooray!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
'k Had gisteren mijn eerste karakter aangemaakt, een Woodelf thief/warrior met de naam Ciarán. Maar inmiddels heb ik besloten eerst een pure-warrior te willen spelen. Dat resulteerde in een vrouwelijke Nord genaamd Phèdre (niet de griekse, maar de courtisane uit de boeken van Jaqueline Carey). Ik zal proberen binnenkort een screenshot van beiden te posten :D.
This game rocks. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:06. |