![]() |
KCV... Help waar moet ik iconen van Griekse Heiligen vinden
Hey :)
Ik moet voor een opdracht voor KCV iconen van de volgende griekse heiligen vinden. -Basilius -Lucas -Helena -Elias Heeft iemand een idee waar ik deze kan vinden... :confused: Heb al 3 uur gegoogled maar nope... Niks gevonden!! |
Hier :)
Basilius = Basil Lucas = Luke Helena = Helen Elias = Elias (is het trouwens niet Elia in het nederlands?) |
bescherm heiligen
hoi,
Ik kan er maar niet achter komen waarvan deze Griekse heiligen -H. Helena -H. Lucas -H. Basilius -H. Elias de beschermers zijn en in welk wonderverhaal ze voorkomen. Ik moet het antwoord echt heel dringend weten!!!! :confused: |
Citaat:
|
oww, sorry, wist eerst niet dat dat blauwe een link was... :bloos: Kom hier nog niet zo lang
|
H. Lucas=heilige lucas en dus niet die van het klooster osios loukas (bekend klooster in Griekenland). Daar moet je even op letten of dat ook mag. Osios Loukas is namelijk zalig en niet heilig. Lucas kan trouwens ook de evangelist zijn maar of dat een heilige is weet ik niet... :o Mocht je interesse hebben in Osios Loukas dan heb ik wel een klein fotootje voor je uit het klooster.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:39. |