![]() |
Ipod VS. Creative
Zit te twijfelen tussen een Ipod van 20 GB of een Creative Zen Micro Photo 8 B
welke is beter? |
weet ik niet.
|
ipod
|
Citaat:
|
ik zou die ipod nemen want 8b is niet bijster veel.
|
:p
Creative. |
GODVER als ik mijn ipod aansluit om hem op te laden zegt de computer dat er een stroompiek op de hubpoort is. in een onbekend apparaat :mad:
plzz kan iemand mij helpen? |
We hebben een Gadgets en Electronica-forum??
iPod. |
Koop een m:robe.
|
Omdat je dit op lifestyle zet zou ik voor een ipod gaan, erg lifestyle verantwoord.
|
ik heb een ipod mar ik heb er momenteel nogal RUZIE mee,:)
|
Citaat:
|
Beter koop je gewoon een Creative Zen Touch van 20GB.
Goedkoper dan een ipod en niet kapot te krijgen. (De mijne is al een aantal keer uit m'n jaszak gevallen op de fiets, en hij speelde gewoon door.) En ipods zijn alleen voor hipsters. Maar verder hoort dit topic hier niet echt, dus ik verplaats 'm. Of jullie moeten een goede discussie weten te starten over wat de ipod betekent voor jullie lifestyle, maar daar ben je denk ik snel over uitgesproken. |
Citaat:
|
creative zen touch de gekste!!!
|
Ik heb vandaag die Zen MicroPhoto gekocht en hij is volgens mij echt stukken beter dan Ipod, had namelijk een mini en de batterij was echt heel vaak stuk en nu is net de garantie voorbij en is de harde schijf kapot gegaan dus dan kan je beter een neiuwe kopen maar ik weet niet wat kwalitatief beter is maar ik had ook altijd gezeik met Itunes
|
Zou voor eentje van de Creative stal gaan, heb danwel geen ipod gebruikt (het gebruik in winkel telt denk ik niet mee)
Heb wel de Sony Walkman 6 GB korte tijd in mijn bezit gehad. Werkt het zelfde als de ipod, eigen geluids bestand wat betekend dat je lang moet wachten totdat alles geconverteerd is. Meer :@ dan gezienten van je muziek (doet me meer denken zoals Heleen het beschreef.) De Zen gooi je lekker vol, en doet wat ie moet doen muziek afspelen :) Een ander voordeel van de Zen is dat je de baterij kan vervangen, kan niet bij de Ipod/Sony walkman bij mijn weten. Hou wel in het achterhoofd dat Creative al 2 jaar op rij de Best of CES' Award heeft gewonnen en dit i.p.v. Apple. JANUARY 2006 ZEN MicroPhoto - PC User Top Buy award - Australian PC World, Australia ZEN Vision:M - CNET Best of CES 2006 - MP3 and Portable Audio Category - CES, United States Of America - CNET Best of Show 2006 - CES, United States Of America - 8.2 out of 10 with "Excellent" Rating - CNET Asia, Singapore Bron: http://www.creative.com/products/mp3/awards/ [QUOTE]Heleeeeen schreef op 02-05-2006 @ 17:23 : [B]Ik heb vandaag die Zen MicroPhoto gekocht en hij is volgens mij echt stukken beter dan Ipod, had namelijk een mini en de batterij was echt heel vaak stuk en nu is net de garantie voorbij en is de harde schijf kapot gegaan dus dan kan je beter een neiuwe kopen maar ik weet niet wat kwalitatief beter is maar ik had ook altijd gezeik met Itunes |
Citaat:
Voor ons is het niet veel, voor haar vast wel denk ik. Nu kan ik wel beginnen over de top 40 maar das ook weer erg flauw. Ik zou niet zo heel snel voor een i-pod gaan. Ik heb zelf een creative 30 gig, volstaat meer dan. |
Ipod, stijl zegt alles.
|
Creative, gewoon omdat ze veel langer dit soort mp3-spelers maken.
Wat mij betreft mag een Ipod ook niet in een electronicazaak liggen, maar gewoon bij de juwelier. |
iPod.
Waarom voor de 20G gaan, en niet meteen de 30G video? :cool: |
Creative voor het geluid, iPod voor het bedieningsgemak.
iPod photo is zooo vet. |
IK zou een Ipod kopen ..
Ze zeggen vel over ipod over de krasgevoeligheid .Maar dan koop je toch gwn een fantsoenlijk hoesje !!! En trouwens met itunes heb je niet zoveel problemen als jeje Ipod fansoenlijk gebruikt !! |
Citaat:
ontopic : de Creative. - werkt goed - goed geluid - goede prijs/prestatie verhouding - ziet er wat mij betreft net zo mooi uit als een ipod - batterijen/accu vervangbaar ipod : - wel mooi design, maar ik vind t wel een beetje saai - krasgevoelig, ook met hoesje - iTunes is zo ongeveer de minst gebruiksvriendelijke manier om een consumentenproduct te moeten bedienen die ik ooit gezien heb - eigen muziekformaat, waardoor je niet ff snel je mp3-tjes over kan zetten in die 5 minuten voordat je naar school/werk moet - duur, zeker in verhouding tot wat je krijgt - niet echt goed geluid inderdaad, een ipod hoort bij de juwelier, de creative Zen koop je als je muziek wilt luisteren. Een ipod zal best hartstikke hip zijn, maar das dan ook het enige voordeel. |
@Dionysus en MightyMarcel:
Een ipod speelt ook gewoon mp3's af hoor, je hoeft ze niet eerst over te zetten naar AAC. |
@MM, dat wiel om de ipod te besturen is de beste uitvinding ooit.
|
Citaat:
je koopt toch geen overpriced ding omdat er een besturingswieltje opzit ? |
Ja ik weet niet .
Ipod heeft natuurlijk een mooi design .Maar,iedereen heeft hier zo dinggen van 20GB en zet hem helemaal vol !! IK heb genoeg aan 2GB hoor :) En zet nog eens wat reactietjes op mijn onderwerp . Ipod nano :d .Ik heb er nog maar een^paar |
Heb de Creative Zen Micro Photo gekocht en hij bevalt prima :D
zeker goed geluid! |
Citaat:
|
Citaat:
Praktisch zijn ze echter ook niet, hoe fancy dat stuurwiel van die dingen ook is. Ik geef de voorkeur aan een speler met een remote. Als je op de fiets zit en je wil een nummer skippen, dan moet je dat ding uit je zak grabbelen, de key-lock eraf halen, over je fancy wieltje wrijven, lock erop, terug in je zak proppen en als je ff pech hebt, klettert het apparaatje bij deze logistiek zeer ingewikkelde procedure uit je handen en heb je je vrienden bewezen dat het echt geen stuiterbal is/was Gelukkig kun je voor de prijs van een iPod shuffle wel de optionele remote los erbij kopen. Natuurlijk is het in de bus of de trein wel reuze stoer om een ipod te hebben... het is per slot van rekening erg belangrijk wat al die andere onbekende reizigers van mij vinden. En als ik een beetje mazzel heb kan ik mij uitermate cool doen overkomen wanneer ik mij kranig weer tegen de junk die het ding wil jatten onder bedreiging van een mes dat niet echt Nano te noemen is. |
Al dat gedoe met Ipod en Itunes, ik heb 4 (!!!) vrienden die een Ipod hebben en problemen hebben met dat programma. om gek van te worden! dus ik zou de Creative nemen. (heb zelf ook een Creative en doet het prima)
|
Citaat:
maar als het je om beeldkwaliteit gaat moet je voor de ipod gaan, de oled dispay van de zen microphoto is naar horen niet zo geweldig.. maar je kan natuurlijk ook gewoon een sony kopen zonder kleurendisplay.. (of een philips met) of een andere natuurlijk |
Koop gewoon de iPod, je zal er geen spijt van hebben!
Ik heb die van 30 GB en ik ben er helemaal verliefd op :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
|
Zeker is dat je met een Creative mp3-speler muziek op en af kunt zwieren in Windows Verkenner, en ik dacht dat je dat met een Ipod niet moest proberen?
dus: Creative! (y) |
iPod.
|
|
kom op, hoeveel lelijker is een creative
iPod <3 |
Citaat:
Gaat het je om de vormgeving: Ipod Gaat het je om je muziekkwaliteit: Creative. |
Citaat:
ik heb trouwens een creative zen 30gig, waar ik 3 jaar geleden 350 euro voor heb betaald. |
Citaat:
Maar wat echt top of the bill is, is iRiver of Cowon. Behalve de iRiver U10-Clicks vind ik er echter niks moois tussen zitten. Maar een Apple koop je niet rationeel, maar emotioneel. Met Apple krijg je/ ik echt een soort van band! |
Citaat:
|
Als je twijfelt op het gebied van 30GB, daar zou de Creative beter zijn (scherm heeft meer kleuren, dus je video's zien er beter uit), maar ik heb toch nog geen enkel waardig alternatief gezien voor een iPod Video met 60GB (en dan bedoel ik dus: kleurenscherm en afspeelmogelijkheid voor video's/foto's (plus tv-out!) en natuurlijk moet die 60GB in een apparaat gaan dat qua grootte vergelijkbaar is met de iPod en liefst nog een bediening die even makkelijk gaat). Kortom: ik ben vrij tevreden van de iPod Video 60GB (buiten het krassen en natuurlijk het verplicht kopiëren van de muziek met speciale programma's als iTunes (ik gebruik wel foo_pod, maar het blijft onhandig) maar dat zijn dingen die zowat elke HD-speler heeft).
Als het op gebruik aankomt: ik steek mijn iPod in beschermhoes gewoon in mijn vestzak met de knoppen naar buiten, het scrollwiel is enkel gevoelig op je vinger (warmte en druk waarschijnlijk), dus in een jaszak blijft je volume constant, maar als ik het volgend nummer wil horen, druk ik gewoon door mijn jas heen op de juiste knop. Makkelijk zat, een afstandsbediening zorgt volgens mij enkel voor extra kabels die in de war kunnen geraken (en die witte afstandsbediening past natuurlijk niet zo mooi bij de zwarte iPod en zwarte oortjes, tja, het oog wil soms ook wat, natuurlijk). |
Citaat:
|
Citaat:
Ik ga niet van meer dan 2 jaar uit. |
Citaat:
We hebben het hier over een lossy bestandsformaat wat gedecodeerd word door een audiochip van een duppie en afgespeeld word op in-ear oordopjes. Wat verwacht je in hemelsnaam? Er is geen hond die het verschil hoort. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:56. |