![]() |
Lijfstraffen thuis
voor een onderzoekje dat ik voor school uit ga voeren heb ik een aantal vragen aan jullie. Het onderzoek gaat oa over de evt. gevolgen van lijfstraffen. Met lichamelijke straffen bedoel ik geen mishandeling. Ik wil het natuurlijk niet te persoonlijk maken, daarom vraag ik eerst de mensen die idd weleens lijfstraffen hebben gehad hier te reageren of mij te pm'en. Dan pm ik de mensen die antwoord geven en stel ik iets diepgaandere vragen. Alles wordt vertrouwelijk behandeld.
Het gaat hier dus niet om een discussie over lijfstraffen. |
Misschien is het een idee hier alvast wat vragen neer te zetten? Dan hebben mensen een beetje een idee waar het over gaat en of ze daar antwoord op willen/kunnen geven, en ook of hun inbreng relevant zal zijn voor jou.
|
oke. Het gaat er vooral om wat voor lijfstraffen toegepast zijn (op wat voor manier enzo) en of dit gevolgen heeft gehad, en natuurlijk welke enzo. Wie dat hier niet neer wil zetten mag me pm'en;)
|
Ja nou ja, ik heb wel 'iets' gehad, maar lijfstraffen klinkt zo heftig..
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Lijfstraffen? Mijn ouders gaven mij heel af en toe wel eens een tik, toen ik klein was, telt dat ook? Je mag vragen wat je wil, dan zal ik eens kijken of ik er nog iets van weet :P
|
Citaat:
|
Beide pm:)
Ja, allebeide dezelfde:P |
Bij 'lijfstraffen' denk ik aan donkere kerkers met kettingen, zwepen en afgezaagde benen...
Zo erg was het niet :) Af en toe de eerder genoemde tik, maar ik ben ervan overtuigd dat daar nog nooit iemand slechter van is geworden. Ik snap ook niet waarom mensen daar zo moeilijk over doen. Machtsmisbruik? Haha, daar had ik vroeger mee aan moeten komen.. |
Tja, ik ging vroeger altijd 'over de knie'. Heb er toen flink over gekrijst, maar heb er nooit iets aan over gehouden als in blauwe plekken ofzo. Deed ook niet écht pijn, was meer het idee geloof ik.
|
Lijfstraffen klink mij eerlijk gezegd nogal middeleeuws in de oren.
Ik heb zeker wel eens een paar corrigerende meppen gehad ( een paar is een understatement, ik was vaak gewoon een etter, en had het ook wel verdiend ). Dus ja, ik ben ook wel eens gemept door mijn ouders. niks aan overgehouden |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Als ik kijk naar de reacties hier scherp ik mijn definitie maar een beetje aan: een paar tikken of een schop onder de kont vallen in dit geval even niet meer onder lijfstraffen:P. Maar wie over de knie moest of op ee andere manier ervoor langs kreeg wil ik vragen toch wel te reageren!!
|
Mijn oor werd wel eens omgedraaid :o
Of een tik met een pantoffel :p Over de knie nooit :o |
Wat waren mijn ouders toch lief voor me.. ;)
|
Is hier ook niemand die eens een keer iets heel ergs heeft gedaan (bijv. iets gestolen) en daarvoor een behoorlijk pak slaag kreeg?
|
Ik ben ook wel eens een keer een tijdje met m'n kop onder water gehouden :p
|
Nee nog nooit
|
Ik ben wel eens lichamelijk gestraft thuis ja. Niet zwaar ofzo. Maar ik ben wel fel tégen dit soort straffen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
pm:)
|
Beste mensen, mooi dat jullie allemaal reageren, maar het gaat hier niet om een discussie over de zin of onzin van lijfstraffen:P
|
Citaat:
|
Mijn vader sloeg me ook weleens :s maar ik heb niet het gevoel dat ik dat verdiende ofzo, zal zelf ook echt nooit een kind slaan
|
Ach, als ik vervelend was en naar boven gestuurd werd kreeg ik in het voorbijgaan meestal nog even een schop onder mijn kont, maar dat hoort er een beetje bij natuurlijk. :)
|
Citaat:
@Nala: pm:) |
Ik ben een keer in mijn zak getrapt door mijn vader toen ik 9 was. Mijn moeder heeft me ooit uitgekleed en toen 20 keer geslagen en daarna hebben ze zoiets nooit meer gedaan. Zal wel frustratie zijn geweest. :p
|
Citaat:
mensen, het gaat hier niet om een discussie :o . |
we zijn net zo lekker bezig :p
|
Citaat:
|
Hoe heet dat ding, de corrigerende tik? Die heb ik vroeger nogal eens gehad ja, schop onder de kont ook wel. Kijk maar of je pm stuurt. :)
|
pm:)
|
Citaat:
|
Pff, hou eens op met dat irritante ge'pm :)"
Als ze hier een discussie aan willen gaan, laat ze dan doen, wat heb jij daar over te zeggen? |
Citaat:
|
We mogen toch wel discussieren hier? Gaat nog steeds over jouw onderwerp en je komt te weten hoe mensen erover denken.
|
Citaat:
|
Hier geen discussies meer over opvoedkundige tikken! Hiervoor is nu het topic "Lijfstraffen thuis: de discussie".
|
Nog mensen?:P
|
kreegt vroeger wel eens een slipper naar me hoofd gesmeten als ik me ma weer tot waanzin had gedreven, en af en toe ene tik of ee ntrap onder me gat,
en nee ben er niks slechbter van geworden |
Nee, alleen af en toe een kneep in m'n arm, een mep of getrek aan m'n oor. Maar het had geen inpackt op mij; ik bleef gewoon heel rustig staan. Dus ze hadden al snel door dat het geen zin had, ze konden beter niets doen. :)
(Als ze het nu nog af en toe proberen mep ik gewoon terug. ;)) |
Geen, ze weten toch dat ze daar alleen maar ruzie mee schoppen en dat het geen nut heeft.
|
Ik werd ook wel echt eens een keer flink voor de billen gepetst, als dat is wat je bedoeld. Ik hoor het wel. :)
|
ervaring mee ja, pm maar
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:56. |