![]() |
Album Top 100 Radio 2
Op 25 mei 2006 zendt Radio 2 de "Album Top 100 Allertijden" uit. Hebben hier inmiddels leden van scholieren.com voor gestemd, en zo ja, wat is jouw lijstje met 10 favoriete albums? Ikzelf begin.
1. Mike Oldfield - Tubular Bells (1973) 2. The Beatles - Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band (1967) 3. The Beatles - Revolver (1966) 4. Pink Floyd - Wish You Were Here (1975) 5. Queen - A Night At The Opera (1975) 6. The Beatles - Abbey Road (1969) 7. Fleedwood Mac - Rumours (1977) 8. The Rolling Stones - Exile On Main Street (1972) 9. The Eagles - Hotel California (1976) 10. Meat Loaf - Bat Out Of Hell (1978) Vrije keus: Metallica - Master Of Puppets (1986) Op albums van bijvoorbeeld Metallica, kon helaas niet gestemd worden (anders had "Master of Puppets" zeker in mijn top 10 gestaan). Wie volgt? |
Dat zal ik dan zijn. Niet echt moeite voor gedaan, aangezien ik de lijst niet echt geweldig vind. Beetje geklikt hier en daar. Dit kwam er uit:
Pink Floyd - Darkside of the Moon Jimi Hendrix - Electric Ladyland Led Zeppelin - 4 Neil Young - After the Goldrush Paul Simon - Graceland Rolling Stones - Aftermath Beatles - Revolver Bob Dylan - Blonde on Blonde Deep Purple - Made in Japan Doors - Doors Maargoed. Oh, eigen keuze: TOOL - Aenima [edit] Dat is trouwens niet de goede volgorde hoor. |
Ik heb die site verlaten toen in Abba ertussen zag staan. Hier wens ik niet aan mee te werken.
Maar een lijst waar Tool niet in staat kun je sowieso niet serieus nemen. |
Tool, lol :D (n)
|
Citaat:
|
|
Citaat:
|
nadat ik 4 albums die ik erin wilde zetten niet kon vinden ben ik gestopt
|
Mijn favoriete album staat er niet bij, ik denk niet dat ik doelgroep ben
|
Citaat:
Overigens is het veel te moeilijk om fatsoenlijk een album Top 10 te maken. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
'Favoriete albums' zou nog wel kunnen, maar 'beste albums' is gewoon onzin. |
Citaat:
|
Citaat:
|
tubular bells op 1. haha.
|
Ja, "Tubular Bells" op 1. Eigenlijk gedeeld eerste met "Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band". Gevoelskwestie.
Ik ben het trouwens met jullie eens, dat vele goede albums er niet tussen staan. Op Tool en Metallica kan bij Radio 2 bijvoorbeeld helemaal niet gestemd worden (past waarschijnlijk niet echt in de doelgroep van Radio 2). Daarom heb ik als vrije keus maar voor "Master Of Puppets" van Metallica gekozen. Bij Radio Veronica's Album Top 1000 (!) Allertijden is er een veel bredere keuzemogelijkheid. Daar heb ik dan ook een iets ander lijstje heen gestuurd (lijstjesfreak........). Bij Radio Veronica's Album Top 1000 Allertijden, heb ik het volgende lijstje ingestuurd. 1. Mike Oldfield - Tubular Bells 2. The Beatles - Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band 3. The Beatles - Revolver 4. Pink Floyd - Wish You Were Here 5. Queen - A Night At The Opera 6. Metallica - Master Of Puppets 7. The Beatles - Abbey Road 8. Fleedwood Mac - Rumours 9. Metallica - Ride The Lightning 10. The Eagles - Hotel California |
Het is wel FleeTwood he.
Citaat:
|
Sorry, het is inderdaad Fleetwood Mac, excuses
|
Maar doordat ik je topic zag en daar ook Tubular Bells werd ik wel eraan herinnert dat ik die nog moest kopen, dat heb ik bij deze dus ook gedaan. (y)
|
Citaat:
Tool......Lolzers teh polzers :D (n) |
R.E.M. - Out of Time
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:25. |