Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Films, TV & Radio (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=42)
-   -   Einde van de videotheek? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1404305)

keessie4 03-05-2006 10:40

Einde van de videotheek?

Beste scholieren!

Voor mijn afstudeerproject doe ik onderzoek naar de nederlandse verhuurmarkt
en de toekomst van de videotheek. Jullie zouden me enorm helpen als jullie
een enquete willen invullen bij het volgende adres (kost maar een paar
minuutjes van jullie tijd):

http://www.studentenonderzoek.com/?qid=13790&ln=ned

Alvast hartstikke bedankt!

Gr Kees

Uice 03-05-2006 10:49

Done.

Verkoop van voorbehoedsmiddelen in videotheken, nooit echt over nagedacht maar goed plan. (y)

Supervixen 03-05-2006 11:49

de videotheek waar ik werk verkoopt al condooms (y)

Multilot 03-05-2006 13:12

gedaan, ik ga liever naar de bios dan naar videotheek...

Darth Lotteke 03-05-2006 15:31

Hoewel ik er best vaak kom, wordt onze videotheek steeds deprimerender. De selectie films wordt steeds kleiner (1 rekje per genre) maar de hoeveelheid bijproducten die geen zak met films te maken hebben worden steeds groter:
limonademachines, schilderijen, telefoonabbonementen, van die timelife verzamel CD's van 2 euro, kleurboeken en natuurlijk een halve supermarkt aan snacks.
De indeling van de winkel is nu echt 50/50. (n)

poetic_tragedy 03-05-2006 15:51

ingevuld. goede enquete (Y)

Pebbles 03-05-2006 16:25

Ook ingevuld :)

Dolores 03-05-2006 16:36

Done:)

EvilConduct 03-05-2006 16:54

De meeste videotheken zijn kut: standaard films voor de popcornvretende massa.
Maar er zijn uitzonderingen, zoals de Cultvideotheek.

'de zekerheid van kwaliteit'
Dat was trouwens een goede grap. ;)

Ingevuld.

DanielC 04-05-2006 08:10

Ingevuld. (y)

*blue angel* 09-05-2006 18:59

goede enquête!

wel vervelend dat je die bolletjes niet meer terug wit kan maken... ik moest doorgaan naar vraag negen ofzo, en ik had op "tab" geduwd om verder te geraken en toen werd zo'n bolletje bij vraag zeven groen :(

en toen heb ik maar "anders" aangeduid en gezegd dat 't per ongeluk was

en toen duwde ik weer per ongeluk op tab en werd het bolletje bij vraag acht ook groen :(

maar bij vraag tien ofzo heb ik erop gelet :)

Hppa_oud 09-05-2006 19:10

Ingevuld.

Binnen tien jaar zijn de standaard videotheken verdwenen, schat ik.

*blue angel* 09-05-2006 19:21

Citaat:

*blue angel* schreef op 09-05-2006 @ 19:59 :
goede enquête!

oeh, by the way!

Ik heb bij "suggesties" ofzo iets geschreven van dat ze hun boetes voor te laat binnenbrengen wat minder hoog moeten maken, 'k wil daar hier nog wel efkes iets over kwijt:

ik weet dat ze meestal als 'boete' vragen hetgeen ze vragen voor het huren van één film voor één dag, omdat ze die film zogezegd "hadden kunnen verhuren als hij er was geweest en dus inkomsten kwijtraken": eigenlijk is dat toch dikke zever! Als je naar de videotheek gaat om een film te huren, en een film die je "eventueel had willen zien" is er niet; dan neem je toch gewoon een andere 'omdat je zo'n zin had in een avondje film'? en dan ga je later nog eens omdat die éne film er toen niet was: da's dubbel inkomsten voor de videotheek!!

Blubje 10-05-2006 08:33

Ingevuld.

Als videotheken op deze manier doorgaan denk ik niet dat ze nog lang zullen bestaan, ik denk dat vooral de kosten mensen tegenstaan (5 euro voor 1 dag). Als het nou wat goedkoper zou zijn, denk ik dat meer mensen films zouden huren.
(Mja volgens mij kunnen ze toch nooit op tegen t gratis illegaal downloaden)

*blue angel* 10-05-2006 09:29

Citaat:

Blubje schreef op 10-05-2006 @ 09:33 :
Ingevuld.

Als videotheken op deze manier doorgaan denk ik niet dat ze nog lang zullen bestaan, ik denk dat vooral de kosten mensen tegenstaan (5 euro voor 1 dag). Als het nou wat goedkoper zou zijn, denk ik dat meer mensen films zouden huren.
(Mja volgens mij kunnen ze toch nooit op tegen t gratis illegaal downloaden)

hier in Leuven is 't overal ongeveer 3 euro geloof ik...

En er zijn videotheken waarbij ze verschillende prijzen hebben naargelang hoe lang je ze wil houden: als je 'm binnen de zes uur ofzo terugbrengt moet je minder betalen, etc. En we hebben er ooit eens tien meegenomen ofzo en binnen tien dagen moeten terugbrengen en dat was dan voor tien euro ofzo, van die leuke acties. :)

Tiño 10-05-2006 10:59

de kleinere videotheek zal het niet al te lang meer volhouden,

maar de grotere die blijven wel klanten trekken ,lijkt mij.

De prijzen zijn wel aan de hoge kant ja, 4euro voor een nieuwe film 1dagje is aan de dure kant.

EvilConduct 10-05-2006 11:41

Citaat:

*blue angel* schreef op 09-05-2006 @ 20:21 :
ik weet dat ze meestal als 'boete' vragen hetgeen ze vragen voor het huren van één film voor één dag, omdat ze die film zogezegd "hadden kunnen verhuren als hij er was geweest en dus inkomsten kwijtraken": eigenlijk is dat toch dikke zever! Als je naar de videotheek gaat om een film te huren, en een film die je "eventueel had willen zien" is er niet; dan neem je toch gewoon een andere 'omdat je zo'n zin had in een avondje film'? en dan ga je later nog eens omdat die éne film er toen niet was: da's dubbel inkomsten voor de videotheek!!
Dus in de bieb moeten ze ook kappen met boetes uitdelen? Ze zoeken maar een ander boek.
Of bij bedrijven die auto's verhuren? Neem maar die Smart ipv dat busje dat je bestelde.

Ik wil bepaalde films wel en niet zien en als ik bij de videotheek sta en ik was op zoek naar een bepaalde film is het mooi lullig als een of andere pik hem per ongeluk nog thuis heeft.

*blue angel* 10-05-2006 20:25

Citaat:

EvilConduct schreef op 10-05-2006 @ 12:41 :
Dus in de bieb moeten ze ook kappen met boetes uitdelen? Ze zoeken maar een ander boek.
Of bij bedrijven die auto's verhuren? Neem maar die Smart ipv dat busje dat je bestelde.

Ik wil bepaalde films wel en niet zien en als ik bij de videotheek sta en ik was op zoek naar een bepaalde film is het mooi lullig als een of andere pik hem per ongeluk nog thuis heeft.

Dat slaat als een tang op een varken. Ik heb trouwens nergens gezegd dat ze de boetes moeten afschaffen, enkel dat ze belachelijk hoog zijn.

:nono:

Oh, btw, voor jou maakt het toch geen verschil of een film verhuurd is of te laat binnengebracht? Hij staat er niet, end of story.

snoodaard 10-05-2006 20:49

Ik hoop dat naar aanleiding van mijn antwoorden er snel 'goedkoop bier' verkocht gaat worden in de videotheken.

bbyn 11-05-2006 07:50

k ging wel s een film huren.. maar op een of andere manier zijn 3 videotheken die enigzins in de buurt zaten, alledrie tegelijk failliet gegaan :nono:
nu kan ik niet meer fietsen naar videotheek dus kom er nooit meer..

Dexter_M 11-05-2006 08:01

Vroeger ging ik nog wel eens heen.
Maar kost me te veel geld, en heb geen zin om te wachten tot de films eindelijk in nederland beschikbaar zijn. dus gewoon downloaden :)

DanielC 11-05-2006 08:17

Ik kom er ook nooit meer. Veel te duur, voor die prijs koop ik het liever.

flyaway 17-05-2006 12:11

done

N00dles 17-05-2006 14:22

Ingevuld.

Antubis 17-05-2006 14:48

Wat is high definition?? :confused:

mltinus 17-05-2006 15:36

Citaat:

Antubis schreef op 17-05-2006 @ 15:48 :
Wat is high definition?? :confused:
http://nl.wikipedia.org/wiki/HDTV

Yoka 17-05-2006 19:12

Citaat:

N00dles schreef op 17-05-2006 @ 15:22 :
Ingevuld.
Wat ik jammer vind is dat ze bij een videotheek zo weinig verschillende films hebben, maar wel 6x dezelfde film!

Dinalfos 17-05-2006 20:11

Dat ligt natuurlijk aan het type videotheek. Als je alleen maar naar, say, Movie Max gaat wel, ja. Maar dat is dan ook voornamelijk een popvideotheekje voor de mainstream. En die moeten van iedere grote film meerdere exemplaren in huis hebben. Logisch.

Yoka 18-05-2006 14:49

Ja oke dat is ook wel zo. Maar die videotheek bij ons in het dorp is al zo klein, dus naast die grotere films zijn er bijna geen andere films meer!

Supervixen 19-05-2006 16:04

Citaat:

Dinalfos schreef op 17-05-2006 @ 21:11 :
Dat ligt natuurlijk aan het type videotheek. Als je alleen maar naar, say, Movie Max gaat wel, ja. Maar dat is dan ook voornamelijk een popvideotheekje voor de mainstream. En die moeten van iedere grote film meerdere exemplaren in huis hebben. Logisch.

Bij de Movie Max waar ik werk hebben we anders een aardig grote Arthouse afdeling en krijgen we vaak complimenten over de vele klassiekers die we verhuren,
ik denk dat t voornamelijk ligt aan de eigenaar van t filiaal, bij besteld ie namelijk ook veel wat hij zelf gewoon mooi vind en waar mensen naar vragen en dergelijke

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:10.