![]() |
Asperges
De aspergetijd is begonnen. Of eigenlijk al een tijdje bezig. Wat vind jij van asperges? Heb je ze al gegeten? Hoe maak je ze klaar?
TS begint: Ik heb ze 1 keer gegeten. Traditiegetrouw eet ik ze met ei, ham en boterjus. Heerlijk. |
Lekker :o (y)
|
Ik heb ze nog niet gegeten dit jaar, maar dat komt vast nog wel. Mijn moeder maakt ze meestal gewoon met roomboter en ei en gekookte aardappels, hoewel ze vorig jaar ook een asperge-ham-kaas-pasta ovenschotel heeft gemaakt. Zelf maak ik ze niet klaar, want dat is me te duur.
|
Ik heb ze net gegeten. Traditioneel natuurlijk, alleen vervang ik de ham door gerookte zalm.
|
Misschien dat ik ze nu wel lust, maar vroeger griezelde ik ervan. Aspergesoep is wel lekker (y)
|
Eigenlijk vind ik vooral asperges uit een potje lekker en die kun je gewoon het hele jaar door krijgen (y)
En aspergesoep is inderdaad ook lekker. |
Ik vind asperges neit lekker. Als wij ze eten zijn ze slap en smaken ze op een vage manier naar broccoli. (n)
|
Als je ze afkookt, goed veel zout in het water doen, je kan namelijk ze niet meer na zouten :)
Asperges zijn lekker. |
asperges zijn lekkerrr...
mn mam maakt ze altijd met eik, ham en saus voor asperges. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:54. |