![]() |
Kunstgeschiedenis
Wie doet er ook examen kunstgeschiedenis? Wat kun je daar nou echt voor leren? ik weet namelijk niet wat het onderwerp is (de tijd etc)...
|
Heb je daar niet zoiets voor als een uhm.. leraar?":|:confused:
|
Ja we hebben daar inderdaad een lerares voor.., maar die weet het dus ook niet... :( en aangezien we een heel slecht boek hebben voor tekenen, word ik daar ook niet veel wijzer van...
|
|
Citaat:
|
Citaat:
|
bij ons heet het niet zo, ik heb ckv2 trouwens al lang gehad in maart al. het was wel een vage toets, had er wel een goed cijfer voor.
|
de onderwerpen zijn
-hofcultuur -massamedia -moderne kunst (1e helft van de 20e eeuw) |
Uhm neenee dat is niet kunstgeschiedenis.
Onze leraar zei dat je gewoon alle stromingen moet leren vanaf de Romaanse Kunst tot heden en dan vooral aandacht besteden aan Romaanse Kunst, Romantiek en stromingen vanaf 1900 (dus ok stromingen die beginnen in bijv. 1890 en eindigen in 1905) Succes! Tis echt een ROTVAK :( Gelukkig kan ik met een 3 nog voldoende staan :D |
het is toch ook wel verstandig om gewoon dingen van de oude grieken en de romeinen te leren omdat die aspecten vaak terug komen in de latere kunst. Zo zie je in de bouwkunst pilaren terug van de grieken, het is handig als je kunt zeggen dat je een kapiteel ofzo bedoeld. Ook de koepels, tongewelf, ribloos kruisgewelf en de architraafbouw van de romeinen is handig om te weten.
Ook succes iedereen :) |
Oké, bedankt voor de tips! Maandag is het zover :p dat wordt echt mijn moeilijkste examen, dat weet ik wel! Ik heb niet zoveel met kunst eerlijk gezegd.. ik vind het wel mooi, maar ik heb gewoon geen zin om ervoor te leren :rolleyes: maar ik ga mn bets doen! .. hoop ik :o
|
En het grootste deel van het examen zal waarschijnlijk toch niet leerwerk zijn. Ik heb het examen van 2005 geoefend, en het grootste deel is vooral gewoon dingen over schilderijen en gebouwen vertellen...over wat er mee bedoeld wordt enz.
|
Ik heb wel een soort van samenvatting voor je wat je zou kunnen leren. Wij hadden het boek Kunst op Niveau, welke we helemaal moesten leren. DAaruit heb ik een samenvatting gemaakt, welke je wel mag hebben. PM me daar maar voor:)
@Faerie: Waar heb je die kunnen vinden? Overal waar ik kijk staan de afbeeldingen er niet bij |
Citaat:
En trouwens, ik zou je samenvatting wel graag willen als dat kan, ik heb alleen maar aantekeningen die ik verder kan leren en that's it! |
Gefixt ;)
|
Citaat:
|
Tuuuurlijk mag jij dat, dan stuur ik hem je wel morgen/vanavond laat. Als je me je emailadres geeft, stuur ik um je..
Nog meer liefhebbers? :D |
Jaa ik ben een liefhebber!!! (A)
Alvast bedankt!! :) |
Jaa ik ook! :) :cool:
Thanx!!! :D Wij hebben van onze leraar alleen een paar flutstencils gekregen waar echt niks opstaat! :( |
Nou ik heb het examen 2005 II gezien, en dat vond ik nou niet echt schilderijen bekijken... Ik snapte er eerlijk gezegd geen sikkepit van :confused:
IK vind kunstgeschiedenis maar een vaag iets, en bij velen is het niet duidelijk wat nu de bedoeling is... X |
Nee klopt, nog steeds niet. Maar door deze site, ben ik tog wel ietsje wijzer geworden.
(ja btje laat, ik weet het ;)) Allemaal heel erg veel succes morgen! |
Allemaal succes vandaag! Met de romantiek, realisme, impressionisme, blablablabla...
X |
Hoe vonden jullie het? Ik ga klagen... Over het hele examen. Ik weet niet hoe moeilijk!! Poeh.. (n)
|
Ik vond het echt moeilijk... maarja ik ben er nooit goed in geweest.. Wel jammer dat er nou niet wat meer over die stromingen werd gevraagd, want dat had ik wel goed geleerd! Dat van die stoelen vond ik echt heel vaag.. :rolleyes: Wat vonden jullie?
|
Persoonlijk vond ik alles vaag :| Maar die vragen over dat stenen ding waren helemaal stom, want dan krijg je antwoorden over hoe die eruit ziet. Jah HALLOOOO (n)
|
Ja, die stoelen sloegen echt nergens op!!
Die vragen met die gebouwtjes (follies ofzo?) ook, gewoon heel raar, en ik snapte al die plaatjes niet :s (n) Heb het erg slecht gemaakt... |
Ik ook! Ik MOEST een 5.0 en dacht het in the pocket te hebben.. MIS. Kheb tussen 3.5 en 5.5, nu alleen hopen op een norm van 1.6, en dat wordt het tog nooit :( :( :( (n)
|
Jah, die van die kasteeltjes waren egt heel vaag.... daar snapte ik ook niks van.. maar de rest ging toch wel?
En ik geloof vraag 5, daar kwam ik ook egt totaal niet uit... :confused: X |
Citaat:
Bijvoorbeeld bij vraag 4, daarbij had ik dat er in de gotiek een drang naar verticaliteit was, en dat zag je bijvoorbeeld heel goed aan die langgerekte figuren (in figuur 3). Maar er stonden allemaal vage dingen in, waar ik echt totaal niet aan had gedacht.. |
Wat hadden jullie bij die plattegronden, iedereen op school had A, is het C :confused:
|
ik had ook C. ik dacht het te zien omdat je bij de foto aan de binnenkant geen licht door de gleufjes zag komen, en bij c waren het geen echte gleufjes maar inkepingen
|
Citaat:
edit: en de normering valt volgens mij altijd redelijk soepel! (www.alleexamens.nl en dan bij normeringen van voorgaande jaren kijken) |
Ik heb wel tekenen maar wij hebben daar geen eindexamen voor...
Raar |
Jah maar het probleem is dan dat je verkeerde aantal punten hebt. Onze toets was 77 punten waard, maar de andere jaren was het OF meer, OF minder, dus het is waarschijnlijk gewoon w88 op de leraar, of hij nog iets goed rekent. (n)
|
Citaat:
|
Jah ik ook, maar volgens mij klopte die ook neit :|
|
Die vraag met die plattegronden vond ik echt nergens op slaan. Ik heb het examen ook erg slecht gemaakt en mijn antwoorden kwamen ook totaal niet overeen met het andwoordenmodel dus ik denk niet dat t goed ging.
|
Kutexamen (N)
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:02. |