Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   zwarte kringen onder je ogen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1404605)

asn girl 03-05-2006 20:18

zwarte kringen onder je ogen

Ik heb de laatste tijd last van zwarte kringen onder mijn ogen. hebben jullie dat nou ook?

En hoe kom ik er nou van af.

Ik weet wel dat er cremetjes bestaan daarvoor, maar werken die wel :confused:

HeS-VdW 03-05-2006 20:22

slaap je wel voldoende?
heb in me klas een gozertje zitten die speelt elke nacht WoW en gaatdaarna naar school en die heeft het heel erg.

asn girl 03-05-2006 20:26

Citaat:

HeS-VdW schreef op 03-05-2006 @ 16:52 :
slaap je wel voldoende?
heb in me klas een gozertje zitten die speelt elke nacht WoW en gaatdaarna naar school en die heeft het heel erg.

Dan is de vraag wat is genoeg, 6 uurtjes is tog wel genoeg?

Ik heb het niet heel erg maar je ziet het wel.

Laurens 03-05-2006 20:39

Citaat:

asn girl schreef op 03-05-2006 @ 21:26 :
Dan is de vraag wat is genoeg, 6 uurtjes is tog wel genoeg?

Ik heb het niet heel erg maar je ziet het wel.

Je slaapt genoeg als je uitgerust opstaat. Hoeveel slaap iemand nodig heeft is voor iedereen weer verschillend, maar een uur of acht is wel redelijk 'normaal'.

Wammus 03-05-2006 22:21

Wat ook wel wil helpen is om een beetje regelmatig te slapen. Daarmee bedoel ik rond dezelfde tijd naar bed gaan en rond dezelfde tijd weer op staan. Dit kan in sommige situaties ietwat lastig zijn ivm werk of school maar probeer je er toch zoveel mogelijk aan te houden.

Ben je ook veel moe of valt dat wel mee?

asn girl 04-05-2006 10:03

Citaat:

wammus schreef op 03-05-2006 @ 18:51 :
Wat ook wel wil helpen is om een beetje regelmatig te slapen. Daarmee bedoel ik rond dezelfde tijd naar bed gaan en rond dezelfde tijd weer op staan. Dit kan in sommige situaties ietwat lastig zijn ivm werk of school maar probeer je er toch zoveel mogelijk aan te houden.

Ben je ook veel moe of valt dat wel mee?

eigenlijk wel, maar dat komt eigenlijk door mijn stage. Als ik een normale school dag heb, heb ik hier geen last van.

nou wil ik wel zo'n creme gebruiken, maar werk het wel?
wie heeft er wel eens zo'n creme gebruikt??

sterrenmeisje 04-05-2006 10:57

ik heb al sinds ik klein ben van die donkere kringen rond mn ogen, soms zo erg dat mensen me verdachten van blauwe plekken :)
als ik goed uitgerust ben (8 uur slaap per nacht en geen stress en net huis) zijn ze wel minder, maar nooit helemaal weg

hoe dunner je huid is hoe erger de kringen dus creme helpt tot op zekere hoogte wel, maar nooit helemaal. ik gebruik het wel en vind t ook gewoon erg lekker spul (35+ oog- en lipcontour van de hema, omdat dat t goedkoopste is, maar heb ook die van nivea gebruikt hiervoor, was praktisch hetzelfde alleen ietsje minder vet)

als je t wil camoufleren werkt, zoals met alles, matte mousse het beste :)

Andijvie 04-05-2006 10:57

Zes uur slaap is niet genoeg, probeer eens 8 uur per nacht te slapen :)

marrel 04-05-2006 17:40

Ik heb er ook last van als ik onregelmatig en te weinig slaap. Ik doe er weinig aan, blijf niet aan de gang, bovendien ziet alles er dan moe uit dus alleen die kringen weghelpen werkt niet :o
En 6 uur vind ik persoonlijk ook weinig

boxx 04-05-2006 18:08

Citaat:

HeS-VdW schreef op 03-05-2006 @ 21:22 :
slaap je wel voldoende?

In de vakantie zou je dat kunnen doen omdat je toch kan uitslapen, maar als je naar school gaat. :eek:

Myrtille 04-05-2006 20:33

Je huid onder je ogen is 't dunste stukje huid van je hele lichaam.. Het verschilt per persoon hoe dun 't is. Als het heel dun is zie je de aderen er dus wel doorheen schijnen. Als je genoeg slaapt zou dat jou probleem wel kunnen zijn. Maar het is wel zo dat je het nog maar pas hebt, dus dan zou je huid ineens dunner zijn geworden?
Wat altijd helpt: goede camouflagestick ;)

jukeboxxx 06-05-2006 21:34

Citaat:

Myrtille schreef op 04-05-2006 @ 21:33 :
Je huid onder je ogen is 't dunste stukje huid van je hele lichaam.. Het verschilt per persoon hoe dun 't is. Als het heel dun is zie je de aderen er dus wel doorheen schijnen.
klopt, daar heb ik last van. vaak vragen mensen of ik geslagen ofzo ben, maar je ziet mn aderen gewoon goed.
gewoon met makeup bijwerken als het je erg stoort

Mr.Hypert€xt 07-05-2006 00:28

ik houd van je, zelfs met kringen om je ogen

Bloem 07-05-2006 08:51

Citaat:

Myrtille schreef op 04-05-2006 @ 21:33 :

Wat altijd helpt: goede camouflagestick ;)

Niet dus, ik heb ook vaak donkere kringen onder mijn ogen maar als ik dat (voorzichtig! :p) probeer weg te werken met camouflagestift ziet het er alleen maar nog raarder uit.

De zomer helpt bij mij :) Als mijn gezicht bruiner wordt zie je de kringen minder erg. En ik doe er meestal wat poeder overheen zodat ze wat minder scherp afsteken.

Stefanie 07-05-2006 10:30

Ze zeggen toch altijd dat komkommerschijfjes helpen omdat de huid rond je ogen tot rust te brengen?

Lorelei 07-05-2006 11:51

Citaat:

Bloem schreef op 07-05-2006 @ 09:51 :
Niet dus, ik heb ook vaak donkere kringen onder mijn ogen maar als ik dat (voorzichtig! :p) probeer weg te werken met camouflagestift ziet het er alleen maar nog raarder uit.

Er is wel een soort van.. idee achter. Zoiets als: een met iets meer geel werkt beter tegen puistjes en iets met meer roze/zalmkleurig tegen kringen. Of andersom. Of andere kleur nuances. Maar je moet iig een andere kleur hebben dan je voor de rest voor je gezicht nodig zou hebben :P

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:00.