![]() |
hbo of vwo6 ?
ik zit nu in vwo5, met een havo diploma al op zak.
nu is het zo dat ik de middelbare echt immens zat ben, en het echt niet zoek om nog een jaar dit te doen, helemaal omdat al m'n vrienden dan van school zijn. maar, ik weet ook dat je met vwo veel meer kan. wat zouden jullie doen ? met een hbo opleiding beginnen, of het vwo afmaken ? |
VWO afmaken natuurlijk, je bent er na je havo aan begonnen dus moet je het ook afmaken.
|
Weet je al wat voor vervolgopleiding je wil gaan doen? Zo nee: vwo afmaken, dan heb je nog wat tijd om na te denken. Zo ja, en het is een hbo opleiding: hbo gaan doen. Zo ja en het is een wo opleiding: vwo afmaken. Zo ja en het is een opleiding die op zowel wo als hbo niveau kan: vwo afmaken.
|
Één jaartje is toch nog wel vol te houden? Dat is niet zo lang meer en zou ik zeker afmaken!
|
Citaat:
|
Ik ben het met de rest eens VWO kan altijd nog handig zijn als je later gaat solliciteren of toch nog een keer een WO studie wil gaan oppakken... en met een beetje goede wil hoef je niet buiten de groep te vallen lijkt mij.
|
Ik zou alleen al vwo afmaken omdat je anders voor niks een jaar 5 vwo hebt gedaan :o Het is 1 jaartje door de zure appel, en je hebt er de rest van je leven 'plezier' van (y)
|
Citaat:
ik neig nu toch meer naar het afmaken ja. &ik val ook niet buiten de groep ofzo ;p het is gewoon dat ik -ik heb een klas overgeslagen- altijd bij oudere mensen in de klas zat, en nu bij jonge mensen zit die redelijk saai zijn en nooit iets doen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
nee, qua leeftijd zit ik nu wel goed ofzo, maar het is wel even wennen als je altijd al met oudere mensen omgaat.
ik ben trouwens uitgeloot voor journalistiek |
Het is minder leuk om naar school te gaan als je geen leuke mensen (meer) om je heen hebt, maar het gaat uiteindelijk om een diploma, je bent niet voor niks met vwo begonnen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ben het eens met de rest. Dat al je vrienden van school zijn is een beetje een non-argument, omdat je in het hoger onderwijs ook met voor het overgrote deel volslagen vreemden in een collegezaal of klas komt te zitten.
Alleen als je er nu zo slecht voor staat dat je alle zeilen bij moet zetten in 6v, zou ik ervoor kiezen om HBO te gaan doen. |
Ik ga volgend jaar ook naar 6vwo (wel keertje blijven zitten) en het lijkt me echt een relaxed jaartje hoor. Kan me voorstellen dat je na klas 5 geen puf meer hebt, tis gewoon een zwaar jaar met al die examens en po's.
|
ik kan je zeggen dat ik vwo5 egt het ergste jaar vond.;) vwo6 is een stuk beter uit te houden:D
|
bedankt allemaal voor de reacties !
tegendraads als ik ben ga ik volgend jaar toch naar het hbo. ben aangenomen op de studie die ik al jaren wil doen dus ja. dit topic kan gesloten worden :) |
Ben je van plan om naar de universiteit te gaan? Zo ja, daar zijn ze niet altijd even blij met hbo-instromers.:o
Maar goed, veel succes met je opleiding. :) |
Citaat:
|
gewoon HBO doen en daarna je master op de uni halen. (y)
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:05. |