![]() |
Spieren trainen
Het schijnt dus dat het slecht is om heel zwaar je spieren te gaan trainen als je nog groeit. Wat ik me nu afvraag, bedoelen ze daarmee dat je niet moet gaan trainen tot je volledig uitgegroeid bent?
En wat wordt er onder 'zwaar trainen' verstaan? Ik wil graag m'n benen trainen om hoger te kunnen springen, en ook m'n armen wel een beetje. |
Iedergeval nooit boven je eigen gewicht bankdrukken. :nono:
|
Citaat:
ontopic: Ik neem aan dat je wilt gaan fitnessen oid. Je moet gewoon langzaam opbouwen. Niet meteen overdrijven en met je grote jongens mee willen gaan doen. Als je spieren overbelast raken of scheuren omdat je ruig doet kun je beter niet gaan trainen. Maar als je gewoon doet ( misschien onder begleiding) zie ik er geen enkel probleem in. (y) |
In de groei is het echt af te raden om boven je eigen gewicht te drukken. Dat mensen het toch doen moeten ze zelf weten maar hebben wel kans er later last van te krijgen. Ik heb er iedergeval mensen niet beter op zien worden hierdoor dus pas op.
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
het is achterhaald dat gewichttraining op jonge leeftijd de groei belemmert of in andere opzichten slecht is. langzaam opbouwen geldt altijd; of je nou in de groei zit of niet.
maar van de anabolen afblijven he. dan groeien je groeischijven wel dicht |
Je moet gewoon heel rustig opbouwen. En niet te zwaar trainen.
Beginnen met 20x3 setjes met laag gewicht ofzo. en dan werken na 10x3 of 12x3 en als je volgroeit ben 8x3 met zwaar gewicht. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:19. |