Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Roes (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1405734)

Anoniem 06-05-2006 11:07

Roes

verwijderd i.v.m. publicatie

Anoniem 06-05-2006 11:14

prr ja, ik wou hem ook wel bij korte gedichten zetten, maar ach. Wat moet ik aan met de 4e strofe? :)

vidaaa 06-05-2006 13:43

Ik vind de vierde strofe wel leuk :) De overgang tussen de eerste twee regels is misschien een beetje te vaag, je kan er ook dit van maken:

Mijn antwoord zo kort en vluchtig.
Ik voel een stelsel van spieren zich
vertakken onder mijn vingers.

En omg wat een spannende zin :o Het hele gedicht is eigenlijk wel spannend.. weet niet zo goed wat ik er nou van moet denken :o

Wat ik het leukst vind is de laatste twee regels iig !!
en dit riekt naar bedrog vind ik ook mooi.

LiefsvanHier 06-05-2006 16:13

Ik vind de laatste wee regels niet mooi. Het rug - terug vind ik niet mooi. De rest is (zoals gewoonlijk) erg tof :).

O, en je derde strofe is werkelijk geniaal :o.

cut_off 06-05-2006 16:29

Zitten wel leuke stukken in. Ik ben wel een "avant-garde" fan maar bijvoorbeeld dat "(we)" aan het einde van de zin kan ik qua ritme niet verklaren en stoort me daarom.

Rita Pavlovic 06-05-2006 17:45

Citaat:

Zepp schreef op 06-05-2006 @ 12:14 :
prr ja, ik wou hem ook wel bij korte gedichten zetten, maar ach. Wat moet ik aan met de 4e strofe? :)
Ehh zo laten als ie is want hij is goed?

Wat LvH zegt klopt. Je laatste zin is zonde. Hoezo rijm jij opeens zo simpel? De rest is (y)

Anoniem 07-05-2006 16:32

Hey David ik vind jouw aanpassing voor de 4e strofe wel oke, dus ik ga hem veranderen :) En ja misschien is het gedicht wel spannend, maar denk er vooral van wat je wilt ;)

LiefsvanHier & Rita, die rug-terug heb ik niet gedaan om de rijm, en ik kan me voorstellen dat hij vrij simpel klinkt. Maar het was meer zo dat ik dat zinnetje al dagenlang in mijn hoofd had, en ik kon hem wel gaan veranderen maar ik vond hem zo wel leuk klinken :)

cut_off, ik wist niet dat gedichten ook avant-gardistisch konden zijn :o

dromenvanger 07-05-2006 17:41

Ik vind het einde juist wel mooi, als je er je niet zo op focust dat het rijmt :o

cut_off 07-05-2006 18:15

Citaat:

Zepp schreef op 07-05-2006 @ 17:32 :

cut_off, ik wist niet dat gedichten ook avant-gardistisch konden zijn :o

tussen aanhalingstekens he ;) ik bedoel een vrije stijl, minder gebonden aan de traditie

LiefsvanHier 07-05-2006 19:52

Hmm, dat rug - terug stoorde me gewoon heel erg. :)

*nerwen elensar 08-05-2006 09:48

Ik zie niet in waarom je deze bij de korte gedichten zou zetten. En ik zie nog minder in wat er mis is met de 4e strofe. Vind die juist heel mooi (vooral het stukje van vertakken). Wat me ook opviel waren de alliteraties in de 1e 3 strofes. Mooi. Alleen het einde vind ik niet zo goed en ergens toch weer wel. (vaagheid alom) Wat ik wil zeggen, het komt nogal vanzelfsprekend (of simpel, maar da's dan zo cru) over op het eerste zicht maar het past dan wel weer in de idee van de rest van het gedicht. Vandaar m'n dubbel gevoel erover.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:24.