![]() |
Esperanto
Hmm, ik heb eens gekeken in het topic over Kunsttalen ed. en het lijkt me wel interessant om iets meer te weten te komen over Esperanto. Ik heb al wat rondgezocht over Esperanto maar ik kom niet echt verder.
Ik zou graag wat meer te weten willen komen over de taal zelf en of het moeilijk is en dat soort dingen. Waar ik het kan leren en óf ik het kan leren. Alvast bedankt! |
moet je bij sylph of not for sale zijn ;)
die andere topic was idd al oud ja :) |
Citaat:
Sylph? Not for Sale? |
Iedereen die ik ken die Esperanto leert (niet echt veel hoor:P) doet dat bij Lernu, dus dat lijkt me wel een betrouwbare site in ieder geval:)
|
:cool:
Citaat:
moet ik eens proberen btw :D |
@ Vogelvrij: O, dat is mooi. Ik vroeg me al af of dat wel betrouwbaar was.
@ MrSoija: Hmm, ga jij het ook proberen? Het is eigenlijk heel leuk :bloos:. |
Citaat:
|
|
Citaat:
|
En ik ben Sylph, en Esperanto is heel leuk. :o (y)
Maar verder niet echt nuttig ofzo. |
Het is zinloos en het klinkt niet echt charmant.
|
Ik vind het persoonlijk wel mooi klinken, maar het praktische nut is inderdaad niet erg groot. Esperanto leer je voor de leuk, niet omdat je er zoveel mee kan.
|
Het is niet zinloos! http://images.scholieren.com/images/icons/icon8.gif
Er zijn genoeg delen van de wereld waar bijna niemand Engels spreekt, en hoewel de kans klein is dat je een Esperanto-spreker treft kun je het altijd proberen :o Bovendien is het een goed initiatief en wat niet is kan altijd nog komen :o :) |
Citaat:
Beetje dom als je esperanto kan, mara niet engels :o |
Citaat:
|
Waarom heet Esperanto Esperanto?
Doet me altijd denken aan wachten/verwachten/hopen Mss dat die mensen een wereldtaal verwachtten :confused: |
Esperanto betekent letterlijk hij/iemand die hoopt. Het is een tot zelfstandig naamwoord gemaakte vorm van het woord espero, dat hoop betekent. -ant- is de uitgang voor het actieve deelwoord in de tegenwoordige tijd.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
eigenlijk zou ik nu moeten beginnen, bedenk ik me, ben toch ff niet bezig met arolágo, en mss kan ik nog iets uit het esps halen
|
Ik ben voornamelijk iets over Esperanto gaan opzoeken omdat ik toch wel weer iets nieuws wilde uitproberen, lekker boeiend of het zinnig is. Ik ben nog niet zover dat ik Italiaans of Spaans kan/wil leren. Dit lijkt me trouwens veel leuker omdat het toch op eigen initiatief is.
Ik heb ergens gelezen dat je ook nieuwe woorden kan maken, hoe doe je dat precies zodat het toch binnen de grammatica valt? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:47. |