![]() |
Waar was jij op 6-5-2002?
In navolging op de "Waar was jij op 11 september?"-topics dan ook een topic van: "Waar was jij op 6 mei 2002, precies 4 jaar geleden, op het moment dat politicus Pim Fortuyn vermoord werd door Volkert v.d. G.?" Het gebeurde op die dag dacht ik tussen 6 en 7 uur ergens...
Ik fietste op dat moment naar mijn werk/bijbaantje en ik kreeg het meteen van mijn baas te horen toen ik daar aan kwam fietsen. Waar was jij op die dag / dat moment? :) |
Wij zaten te eten met de tv aan op 't journaal. De presentatrice wilde net het programma afsluiten toen ze een extra bericht kreeg en heel aarzelend vertelde dat Pim Fortuyn mogelijk gewond was geraakt door 5 messteken.
|
Ik was op vakantie in Parijs. We zaten bij de MacDonald's en toen vroeg er een andere NL'er (had blijkbaar onze taal gehoord) of wij het al gehoord hadden; Pim Fortuyn was dood...
|
Volgens mij was ik toen aan het forummen ;) (y)
|
Ik was beneden en toen zei iemand het tegen m'n zus op msn.
|
Met een bord eten op schoot naar het zes uur Journaal aan het kijken, terwijl Harmen Siezen het aankondigde.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik zat lekker achter de pc, vermoedelijk te forumen, toen mijn oma belde ;) (y)
|
Hmm, toen was ik 17 en ik heb geen flauw idee wat ik deed. Ik woonde nog thuis. Ik denk dat ik vakantie had. En dan zal ik het wel op het nieuws gezien hebben. Ik weet wel dat ik hoorde dat Ruud de Wild alles had zien gebeuren en dat Volkert niet veel later werd opgepakt bij een tankstation. Ik heb het niet als 'laatste bericht' op het journaal gezien, geloof ik.
't Kan ook goed zijn dat mijn vriend belde om het te zeggen. Maar ik heb echt geen idee meer :| |
Wat interesseert het mij nou waar ik was toen die kutvent werd neergeschoten. :(
|
weet ik echt niet meer hoor.
|
Volgens mij kwam ik thuis van training ofzo, en toen zette ik de tv aan.. Maar dat was al een tijdje nadat het was gebeurd geloof ik, want het was niet op het nieuws maar een speciale uitzending.
|
je mag toch al gewoon Volkert van der Graaf zeggen
|
Citaat:
|
Volgens mij zat ik achter de computer toen ik gebeld werd door een vriend. En vanmiddag stond ik lekker tegenover het Schielandhuis te lachen bij zijn standbeeld, om al die ongeletterde mongolen die bloemen hadden gelegd.
|
:o (y)
|
Ik had net wedstrijd zwem training gehad, toen nog in de avond, en net toen ik uit het bad kwam, hoorde ik twee kleine jongetjes schreeuwen: " die homo is doodgeschoten" het is me bijgebleven ja...
|
Ik was thuis, hoorde als eerste dat Pim Fortuyn vermoord was en mijn mama was op Corsica.
|
Ik hoorde het toen ik in de bibliotheek was
|
Ik was bij een vriendin gaan eten, daarna zouden we naar een bijeenkomst gaan van Thom de Graaf. Net voordat we weg wilden (18:45 zoiets) keek zij nog even op msn, toen had iemand haar aangesproken met 'goh erg he wat er is gebeurd' oid, dus toen maar even de tv aangezet :o en toen de hele avond blijven kijken. Die bijeenkomst werd ook meteen afgelast dus tja.
|
Citaat:
|
Ik was net bezig mijn schoenen aan te trekken en naar volleybaltraining te gaan toen mijn vader de keuken binnenkwam en tegen mijn moeder, die aan het afwassen was, vertelde dat Pimmie door zijn hoofd geschoten was.
Gelukkig had ik training (Y) |
Ik was thuis, en zag het meteen op TV. Op dat moment wist men nog niet zeker of hij daadwerkelijk was overleden. Ik heb meteen even mijn moeder gebeld e.d. en iedereen had ook zoiets van: "WTF?!"
|
Ik zat boven en toen riep mijn vader het omhoog.
|
ik bekeek nos teletekst even net toen ik moest gaan eten. Op pagina 109 stond het, op 101 in hoofdletters: "PIM FORTUYN NEERGESCHOTEN!", met uitroepteken weet ik nog. Dacht ff dat het een soort grap was, of weet ik wat, maar toen keek ik tv en zag allemaal live-beelden, was toch meer.
|
Ik geloof dat ik thuis op m'n kamer zat. Een of andere miep vertelde dat er "ongelofelijk nieuws over Pim fortuyn" was. Hij zou zijn neergeschoten.
Zoiets. |
Ik weet het niet meer.
|
Thuis, ik hoorde het van iemand die belde.
|
op vakantie in Italie toen we ineens een sms van mijn broer en oma kregen dat pim doodgeschoten was.
|
In Barcelona.
|
Citaat:
|
op mn toenmalige werk...
waar de leiding zei: Pim Fortuyn is neergeschoten... en wij: huh???? en toen we later weer onze ophaalronde moesten doen en we weer beneden kwamen zei de leiding: Pim Fortuyn is dood.... en wij: huh??? |
Ik was bij een vriend thuis.
|
Ik was op school. EN hoorde dat pim was doodgeschoten.
|
op de manege.
|
Ik zou het echt niet meer weten :o
|
Ik was op vakantie in Florida. Wij zaten in het hotel, opeens las mn m00der in de krant 'Pim Fortuyn Shot' ofzo.
|
school denk ik
|
Ik lag op bed, was 'De puinhopen van Professor Pim' van Peter Heerschop, Viggo Waas en Hans Sibbel aan het lezen, best vreemd eigenlijk.
|
volgens mij gewoon thuis aan het hangen, beetje rondzappen
|
Ik hoorde het pas om acht uur, vlak nadat ik een aflevering van het tv programma 'Time Team' had gekeken die ik had opgenomen van discovery. Ik kwam toen vlak voordat het journaal begon op Nederland 1 terecht waar ik zag dat er een aangepaste programmering was ivm een aanslag op Pim Fortuyn.
|
Ik was thuis, we hadden net de afwas gedaan. Toen keken mijn broer en mijn moeder het Jeugdjournaal. Ik trok net mijn jas aan om nog even naar buiten te gaan (het was mooi weer). Ik ben niet meer naar buiten gegaan en we hebben van het Jeugdjournaal naar het Journaal gezapt.
|
Weet ik niet meer.
|
Ik was thuis op m'n moeder aan het wachten, zat het journaal te kijken. Interessant he!
|
Ik was op een camping bij een vriend op een terras aant chille, was wel ff schrikke, ik mocht die man wel om zn charisma
|
Ik was bij mijn toenmalige vriend.
|
Citaat:
|
Ik was mijn verjaardag aan het vieren en toen 's avonds alle visite weg was zette ik de tv aan en toen hoorde ik het :)
|
Ik was geloof ik met mijn moeder uit eten, maar we hoorden het pas toen we thuis waren.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:23. |