![]() |
Identificatie alstublieft!
Zorg jij dat je altijd je ID of paspoort bij je hebt? Ben je al eens beboet omdat je je niet kon identificeren? En wat vind je nu (meer dan een jaar later) van van de Identificatieplicht?
TS begint: Ik had tot voor kort altijd mijn paspoort in de binnenzak van mijn ja. Maar nu is het te warm voor een jas en weet ik hoe ik 'm bij me ga houden. |
ik heb altijd mn id bij me...
en heb nog nooit een boete gehad |
mijn paspoort zit standaard in mn tas, dus nog nooit een boete gehad
|
altijd ID-kaart in mn beurs.
Maar nu moet ik paspoort aanvragen omdat ID-kaart in Kroatië, waar ik op vakantie ga binnenkort, niet geldig is :mad: |
toen ik nog een id-kaart had, had ik m altijd in mn beurs, en die had ik sowieso altijd bij me. maar nu heb ik een paspoort, onhandig ding, dus meestal gooi ik m gewoon in mn tas. maar omdat ik nog wel eens van tas wissel kan t gebeuren dat ik m niet bij me heb. 2007 verloopt mn paspoort, dus mooi dat ik dan weer een id-kaart pak
|
Nee niet altijd mee, op het moment heb ik een nieuwe in aanvraag.
Maar heb wel al 2 boetes gehad deze week daarvoor. maar zal ik niet betalen :) |
Ik heb m bijna altijd bij. Alleen niet als ik even een brief op de post ga doen 20 meter verderop ofzo.
|
ik heb geen ID of paspoort.
ik kan nog geen boete krijgen |
Soms heb ik m'n rijbewijs mee, maar ik heb geen ID-kaart en mijn paspoort is me iets te onhandig om mee te nemen.
|
heb altijd ID bij
|
Sinds ik mijn rijbewijs heb heb ik altijd legitimatie bij me
|
Altijd mn id, al ben ik hem een keer 2 uur verloren.
|
Citaat:
|
Het is wel een kutmaatregel ingevoerd door een kutregering, maar aangezien ik het geld niet kan missen heb ik wel altijd m'n id bij me.
|
Citaat:
|
Nee, maar omdat mijn ouders het niet willen. En zolang zij de boete betalen vind ik dat niet erg :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb m altijd bij me, en nee ik ben ook nooit beboet. Maar ja, men zal niet zomaar om je identificatie vragen als daar geen aanleiding voor is, dus op zich kun je best over straat zonder ID.
|
Ik had hem altijd al bij me voor die wet van toepassing was :)
Vind het totaal geen moeite om hem in m'n portemonnee te hebben zitten, plus dat het nog handig is ook, als een zeurderige tabak/drank verkoper om je id gaat vragen. :rolleyes: |
Ik heb alleen een paspoort en dat heb ik bijna nooit bij me.
Ik vind de identificatie plicht te ver gaan |
Ik heb m'n rijbewijs standaard bij me en nog nooit een boete gehad. Wel eens in discussies geweest met meneer agent, omdat ze stonden te controleren op ID.
|
als ik er toevallig aan denk zit het ding wel eens in mijn tas.
moest hem een keer laten zien ( ik zie er dus schijnbaar uit als een verdacht individu ). had geen haast, en begon heel rustig mijn tas te door zoeken, mijn kleren en weer mijn tas, en weer mijn kleren en uiteindelijk een zijvakje van mijn tas. Ruim een half uur later 'vond' ik mijn paspoort. Tja, wie stomme vragen stelt, kan rekenen op wat vertragende acties mijnerzijds.... |
Ik heb alleen mijn ID bij me als ik mijn portomonnee mee neem (of mijn rijbewijs als ik ga rijden, maar dan heb ik meestal ook mijn porto bij me). Andere keren (naar de supermarkt ofzo) kunnen ze de pest krijgen. Ik blijf niet bezig. Mijn moeder wel, staat ze bij de supermarkt is ze in paniek omdat ze d'r id niet bij zich heeft :D
Nog nooit aangehouden en dat ik hem niet kon laten zien. Enige keer dat ik hem moest overhandigen was aan de grens bel-ned. Denk dat dat binnenkort weer gaat gebeuren (ga naar frankrijk, in een busje ^_^) |
Ik heb altijd mijn rijbewijs bij me :cool: (y)
|
Citaat:
En mijn paspoort heb ik alleen bij me als ik op vakantie ga. |
Ik krijg dinsdag mijn id. Dan zorg ik wel dat ik hem altijd bij me heb. :)
|
Belachelijke maatregel.
Ik heb mijn paspoort zelden bij me, ik neem hem eigenlijk vooral mee als ik wat verder wegga. Ik heb trouwens wel een kopie in m'n tas zitten met daarop in grote letters geschreven: 'AUSWEIS' |
Ik heb m'n paspoort bij me wanneer ik m'n tas bij me heb. Dat is het geval als ik echt weg ga of zo. Maar als ik boodschappen ga doen, zoeken ze het maar lekker uit =)
|
Heb rijbewijs altijd mee :cool:
|
Ik heb m'n rijbewijs altijd bij me.
|
Als ik met de honden ga wandelen, neem ik niet mijn rijbewijs mee. Voor de rest heb ik hem altijd bij me.
|
Ik heb een tasje met daarin portomonnee, OV en paspoort en dat heb ik altijd bij me.
Ik ben al twee keer om mijn ID gevraagd maar ik heb nog nooit een boete gehad. |
Ik heb mijn identiteitsbewijs altijd bij me in mn portemonee. Als ik met de auto ga heb ik ook altijd mijn rijbewijs mee, dubbelop dus.
|
Ik heb de laatste keer dat ik een nieuwe moest een paspoort (vanwege verre reizen) en een ID aangevraagt. Juist omdat het meenemen van een paspoort imo lastig is en ik een id bij me wilde hebben. Maar ik ben nog nooit gecontroleert, dus opzich valt het mee :)
|
Ik heb mijn paspoort nooit bij me, simpelweg omdat ik hem te groot vind. Maar volgend jaar krijg ik een ID en die zal ik dan wel bij me hebben.
|
id's :rolleyes:
hij zit geloof ik wel in mn portomonnee.. Ik heb me trouwens altijd al afgevraagd hoe de politie erachter komt als je een valse naam opgeeft. Stel je rijdt door rood, je wordt aangehouden en je hebt geen id. Hoe weet hij dan of je de waarheid vertelt :confused: |
Hij zit in mijn portomonee dus ik heb hem zo goed als altijd bij me. Er is nog nooit naar gevraagd
|
Citaat:
Op de fiets. Mja, mijn vriend moest mee naar het bureau laatst, maar dat was tegenover het stoplicht. Ik weet wel dat ze soms adressen controleren; als jij een adres bedenkt, bestaat het niet of komt het niet overeen met de postcode. Als ze dat doen, en er achterkomen dat je liegt, mag je mee naar het bureau en krijg je boetes voor door rood licht rijden, id niet kunnen tonen en liegen over je identiteit. Beetje gevaarlijk dus, beter gewoon je goede naam en adres opgeven. |
Ik heb hem bijna nooit bij me, alleen tijdens uitgaan, als ik alcohol ga kopen of als mijn fietslicht oid kapot is.
Ik vind het echt een belachelijke wet (n) |
Ik heb 'm nooit bij me behalve als ik weet dat ik 'm nodig ga hebben, als ik op vakantie ga of naar de coffeeshop bijvoorbeeld. Ik ben wel een keer de trein uitgekickt voor zwartrijden waar ik een boete had gekregen als ik een ID bij me had gehad, verder niets.
|
Bijna altijd wel bij me ;)
|
Bijna altijd bij me, nooit een boete gehad.
Als ik even naar de brievenbus loop, ga ik niet eerst mijn id pakken. |
Nee, nooit bij me. Ik ben ook nog nooit gevraagd hem te laten zien en ik ga ervan uit dat dat zo blijft. Ik vind het grote onzin.
|
Ik ook, maar ja - dat komt nou eenmaal van als je een regering hebt die onder elke straatsteen een terrorist ziet. :)
|
Mijn ID zit in mijn portemonnee en die heb ik vrijwel altijd bij me. ;)
|
Ik heb (bijna) altijd een tas bij me waar hij in kan.
|
Citaat:
|
Vaak wel.
|
Ik heb mijn ID altijd in mijn portomonnee zitten, en die zit vrijwel altijd in mijn tas in verband met mijn treinabbo die ik anders vergeet. Eén keer werd er om m'n legitimatie gevraagd op een moment dat ik hem niet kon tonen, maar toen had ik toevallig ook een heel aardige agent voor me, dus geen boete gehad. :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:22. |