![]() |
Wit zijn in de zomer
Heb jij ook een té witte huid die enkel de kleuren wit en rood kent? Hoor jij ook steeds 'Duo Penotti' en wil men altijd kleuren vergelijken met jou? Ja?
Ga mij dan maar vertellen hoe jij met je huidskleur omgaat deze zomer. |
Lijkt wel een reclamespotje...enkel dat ze dan de oplossing bieden en niet vragen :p
Ik zit in ieder geval ook met dat probleem...en wat nog vervelender is, is dat ik donker haar heb, waardoor het contrast nog meer opvalt :s 'k Heb wel eens gedacht aan die zelfbruinende producten, maar ik ben dan bang dat mijn huid niet egaal bruin zal zijn en 'k zie het ook niet zitten om dat spul over heel mijn lichaam te wrijven/spuiten... |
Ik heb willen horen dat zonnebank een soort eerste "bruine" laag zet waardoor je beter kan bruinen...
Geen idee of het echt zo is, ik ben een makkelijke bruiner. |
Ik probeer het rustig op te bouwen, dat ik niet meteen te lang in de zon zit (helaas op dag 1 al mislukt, ik heb al verbrande schouders nu). En verder vooral veel zonnebrandcreme (factor 30) smeren en op het heetst van de dag uit de zon blijven of een shirtje aan.
|
Dove Sunshine Lotion. Dat is niet zo extreem als 'echte' zelfbruinende cremes, maar zorgt er wel voor dat mijn benen niet meer lichtgevend wit zijn.
|
Och, met blond haar en groene ogen lijkt een bleke huid niet zo raar, maar het is wel vervelend als mensen je de hele tijd vragen of je niet eens naar buiten moet omdat je wss toch de hele tijd binnen hebt gezeten met dit mooie weer...
Ik probeer er vooral niet over na te denken en hoop dat ik een beetje gekleurd ben voordat ik terug ga naar Nederland over twee maanden :) Zelfbruiners heb ik wel geprobeerd, maar dat ziet er niet uit (rare kleur bruin, bruine benen en witte armen (n)) Als ik in de zon zit: smeren met factor 20 of 30 en iets lichts en duns zoals een shawl over mijn schouders tijdens de heetste uren van de dag. @ Katje: wat doet Dove Sunshine Lotion precies? Is het een zelfbruiner? |
Ik ben ontzettend wit en word heel snel rood (aangezien ik te eigenwijs ben om me in te smeren) en daarna maar een piepklein beetje bruin. Als ik maar vaak genoeg zon word ik wel wat bruiner.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb pas een keer Dove Sunshine Lotion van m'n zusje gebruikt. Ik ga het denk ik zelf gewoon maar kopen, dan kan ik het echt proberen (na één keer merk je niet zoveel effect). (Die voor de normale/donkere huid moet je volgens mij alleen gebruiken als je echt al wat donkerder bent van jezelf, anders wordt je alsnog oranje. (Dat had een meisje uit mijn klas en zo heel wit is zij niet.)) |
Citaat:
Maar ik zal eens op zoek gaan naar Dove Sunshine Lotion, het klinkt best goed. |
Citaat:
|
Ik had ook van die lichtgevende witte benen, en ik moest en zou een rokje aan (want anders blijven ze wit), dus heb ik eerst dat Summer Beauty spul van Nivea over m'n hele lichaam gesmeerd (lijkt vast super veel op Dove Sunshine Lotion) en een dag later was ik niet meer lichtgevend (y) 't Viel me wel meteen op dat ik bruiner was geworden van het spul, maar het is veel veel subtieler dan 'professionele' zelfbruiners, daar is altijd het gevaar dat je oranje met vlekjes wordt, hierbij niet. Nu kan ik goed de zon in om die op te vangen, dat gaat prima (maar ik ben een makkelijke bruiner, verbrand echt super moeilijk).
Zonnebank en daarna goed smeren kan ook helpen; dan word je een beetje getint, maar verbrand je niet. |
Die andere zelfbruiners vind ik eng:P Als je net iets teveel opsmeert word je aan de ene kant geel en andere kant superbruin:D
|
Ik lig in de zomer elke dag op het strand met de illusie toch bruin te worden.
|
Citaat:
Maar dat gebeurd niet met Nivea of Dove :D |
Citaat:
Edit: ik vroeg me net af, zouden er ook jongens zijn die zelfbruiners gebruiken? |
Ja, dat heb ik ook. Ik word gewoon niet bruin, mn armen en schouders nog wel, maar mijn benen blijven bijna dezelfde kleur. Ik was 4 maanden in Afrika, toen ik terug kwam was een vriendin net een week naar Malta geweest en zij was bruiner dan ik :).
Ik doe gewoon altijd broeken aan, ik heb toch een hekel aan de zomer, en ik hoop dat het weer snel herfst wordt (y). Edit: die dove sunshine lotion, heeft de bodyshop ook zoiets? Het is wel heel arrogant om konijntjes dood te laten gaan omdat je zelf zo graag bruin wilt zijn. :) |
lekkah bruin worden. Ik ga in totaal 27 dagen naar spanje dus dat moet wel lukken
|
Citaat:
|
Ik ben behoorlijk bleek, (ben blond en heb lichte ogen) en mijn huid wil nooit bruin worden, maar slaat met liefde de bruine stap over en gaat meteen naar rood.
Van wat zon krijg ik bultjes, die jeuken en het duurt een paar dagen voordat ze weggaan. Tegn de bultjes gebruik ik calendula zalf, dan jeukt et niet zo erg. Ik smeer mezelf regelmatig (om de 2u) in, vanaf het moment dat ik 's ochtends uit de douche kom tot 's avonds wanneer ik me weer ga douchen en niet meer buiten kom. Ik gebruik nu nog factor 30, maar ben van plan om morgen naar de apotheek te gaan om iets van factor 50 oid te vragen. Zonnebanken is voor mij geen optie, daar krijg ik blaren van. Ik begin niet aan al die zelfbruinende meuk, dat is teveel gedoe, ik accepteer gewoon dat ik niet bruin ben en probeer nooit tussen 12 en 15u in de zon/buiten te lopen. En als ik dat wel doe, smeer ik me nog meer in en trek ik een tshirt aan, niet iets met blote schouders. :) |
ik krijg alleen maar nog meer sproeten :(
|
Citaat:
Ik heb nog nooit zelfbruiner gebruikt, dat durf ik niet :o. Ik wilde een beetje kleuren vooraf met behulp van onze zonnebank. Na een week was er nog steeds geen enkel (positief) effect - ik kreeg er puistjes van :s - zichtbaar, dus dat plan heb ik maar opgegeven. Maar ik ben nu - na 4 dagen - best wel blij met die Dove Sunshine Lotion (y) :). |
Citaat:
|
Mijn lichaam is nog steeds bruin van vorige zomer. :confused:
|
Citaat:
|
MELANOTAN (y)
|
Citaat:
ontopic: je moet in oktober al beginnen met zonnebanken en idd Dove sunshine kopen en gebruiken :) |
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Vanmorgen zag ik dat m'n armen en m'n bovenbenen het eigenlijk niet meer zo nodig hebben, daarom smeer ik het de komende dagen alleen nog maar op m'n onderbenen. |
Hoe lang blijft die dove sunshine lotion eigenlijk zitten?? Mij lijkt dat zo'n soort bodylotion maar heel erg tijdelijk is, voor een dagje ofzo, of valt dat wel mee??:)
|
Citaat:
(mijn broertje daarentegen heeft rood haar en moet minstens factor 30 hebben om er zonder blaren vanaf te komen :p ) |
Citaat:
En bruin op je handpalmen:( Neeee!:P |
Ik krijg sproetjes en word heel lichtbruin (oftewel de kleur die normale mensen in de winter hebben), en ik vind het prima hoor. Bruine huid en rood haar, dat staat toch niet.
|
ik ben ook best bleek voor mijn doen maar mijn voordeel is dat ik al genoeg heb aan 5 min zon om te verkleuren ;) en dat ik heeeeeel moeilijk verbrand
|
Ik ben van mezelf al redelijk getint. Ben wel 2x onder de zonnebank geweest, maar verder ook niet. Ik ga niet lopen smeren met zelfbruiners (al maken jullie die Dove dinges wel heel aantrekkelijk hier ;)) maar zodra ik zon zie loop ik in rokjes en shirtjes, dus dat komt wel goed.
Nadeel vindt ik alleen wel mijn sproetjes die dan opeens weer tevoorschijn komen. Een Indo/Molukker met sproeten, geen gezicht vindt ik zelf, maar anderen schijnen het dan weer schattig te vinden :s |
Citaat:
|
makkelijk(heb het zelf niet, maar toch) : Veel zonnebrandcréme, en veel in de zon liggen, bruin word je dan wel, en dan gaat het wat beter en verbrand je ook minder snel
|
He, mag ik even een paar vragen stellen over die dove. Moet je dat dan helemaal overal smeren, dus ook helemaal je armen, en je hoofd? Geeft het geen extra bruine vlekken als je bijvoorbeeld ergens iets meer hebt zitten, en het dan weer afspoelt? En mijn armen worden wel behoorlijk bruin, maar kan ik het dan ook gewoon op mijn benen smeren? Of maakt dat groot verschil?
|
Citaat:
mijn armen zijn ook niet zo spierwit maar mijn benen wel dus ik smeer dat alleen op mijn benen zodat er een beetje een zomers iets overheen komt, wat ze meteen geschikt maakt om mee in de zon te gaan (zonder dat t licht geeft idd) en blijf je elke dag smeren dan ga je wel verschil zien :p |
ik word snel bruin en ik krijg een enorme sproeten neus. daar kan ik wel mee leven eigenlijk.
verder vind ik het heel gaaf om te patsen dat mn sandalen nu al in mn voeten staan. :( |
Citaat:
Het Dove en Nivea spul trekt ook goed in, gewoon inmasseren tot het weg is. Dan geeft het ook niet af op je kleren ofzo. |
Citaat:
das sowieso leuk :p (y) |
Citaat:
Moet het er echt afslijten? :eek: (n) Iemand nog een fles hebben van die troep trouwens? Het is echt niets voor mij. ;) |
Citaat:
|
Heb je het wel overal evenveel goed ingemasseerd? :p
En verder lees ik alleen maar goede reacties over dat Dove spul, misschien ook iets voor mij aangezien ik ook bijna licht geef. Maar worden sproeten er niet alleen maar donkerder van? |
Ik ben ook heel wit en word gewoon niet bruin, hoeveel uur ik ook in de zon lig.
Ik verbrand ook niet. Mijn huid wil gewoon wit zijn denk ik. Ik had een leer zelfbruiner gekocht, totaal geen resultaat. Ik bleef gewoon wit =/ |
Citaat:
ik accepteer het maar gewoon :P |
Heb naar aanleiding van dit topic ook maar eens nivea summer beauty gebruikt. Aangezien mijn benen na een heel weekend zon nog steeds wit waren, zelfs niet eens verbrand. Maar helaas reageert mijn huid niet echt lief op het spul. Heb rode bultjes en het jeukt en brand. Ben blij dat ik voor de zekerheid eerst maar een klein stukje van mijn huid heb gedaan aangezien ik wel vaker allergisch reageer op body lotions...
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:41. |