![]() |
Vet haar
Hoi,
ik heb de laatste tijd behoorlijk last van vet haar en ik vroeg me af of iemand hier misschien HET middel er tegen weten. Ik was het nu eens per twee dagen, wil het wel minder doen, maar als ik het 's morgens was, dan begint het 's avonds al vet te worden en de volgende ochtend is het dat dan ook. Dat hou ik dan nog wel een dagje vol, maar de dag daarna wil ik het dan toch wel echt wassen. Vroeger had ik altijd redelijk droog haar, ik weet niet waarom het nu vetter is geworden, al geef ik in de winter de verwarming en in de zomer het warme weer de schuld. Bestaan er, naast de shampoos voor vet haar, misschien nog huis-tuin-en-keukenmiddeltjes, zoals wassen met azijn, citroensap of iets dergelijks? |
tsja bij mij was het na een goede shampoo over.. en er natuurlijk niet teveel gel en andere rotzooi ingooien...
spoel je de shampoo wel goed genoeg uit? |
Ik denk dat ik het wel goed uitspoel en ik doe er ook geen gel of andere dingen in. Ik ga het zo proberen met achteraf met koud water uitspoelen... volgens internet zou dat moeten helpen.
|
Citaat:
|
Zijn er geen cremespoelingen voor vet haar?
Probeer eens een ander merk shampoo? |
Als je je haar te vaak wast met shampoo kan het ook vet worden volgens mij.
|
een aantal weken met één bepaalde shampoo aanhouden, teveel wisselen werkt in dit geval averechts.
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Probeer ook om zo min mogelijk shampoo te gebruiken.
|
Wat je eens moet doen is shampoo kopen tegen vet haar in een kapperswinkel. Dat kost wel meer geld, maar het werkt veel beter dan die shampooflessen uit warenhuizen.
|
Heb je bijvoorbeeld een nieuwe haarborstel genomen of juist een nieuw kapsel waardoor je veel meer met je handen door je haar gaat?
Je kan het als het ware opbouwen: dag 1: je haar gewoon wassen, niet te veel shampoo, niet te hard inmasseren, alleen met de vinger toppen zachtjes inmasseren, beetje conditioner (hoeft helemaal niet veel, verspreid zich tijdens het uitspoelen vanzelf), vervolgens niet of nauwelijks kammen met een zachte borstel/kam, rest van de dag niet meer kammen, proberen niet te veel met je handen aan je haar te zitten, steek het bijvoorbeeld losjes op dag 2: weer alleen 's ochtends met een zachte borstel/kam kammen en verder er niets mee doen, vooral afblijven! dag 3: zelfde als dag 2, als het echt heel vet is, doe dan desnoods zo'n leuk hoofddoekje om of een mutsje op (ik weet dat het warm is, maar je hebt ook van die leuke gehaakte grove dingetjes) dag 4: weer beginnen bij dag 1, je kan proberen het op den duur nog een dagje te rekken Ik moet trouwens ook zeggen: ik was mijn haar om de dag. Het kan opzich nog wel een dag, dan is het nog niet heeel erg, maar ik vind het gewoon niet fijn. |
Citaat:
en er zijn toch superveel shampoos voor/tegen vet haar? ik denk niet dat je er veel meer aan kunt doen dan om de dag wassen met een anti-vet-haar-shampoo en er zo weinig mogelijk aanzitten.. |
Het gaat erom dat je het vet worden afbouwt. Het haar wordt vet, doordat de talgkliertjes teveel (meer dan normaal nodig) afscheiden. Als je als een gek gaat wassen, heb je door dat vele wassen inderdaad wel normaal haar, alleen je talgkliertjes worden er alleen maar ongezonder van. Het gaat erom dat ze op den duur weer met normaal wassen, normaal haar heeft.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:56. |