![]() |
Afvallen door zwemmen?
Omdat ik graag wat strakker in bikini wil aankomende zomer, zwem ik sinds een paar weken 3 keer per week een uur. Ik heb wel eens gehoord/gelezen dat zwemmen een goede sport is om af te vallen. Ik ben verder absoluut niet dik ofzo, wil alleen wat strakker worden en een beetje afvallen.
Weet iemand of dit echt (snel) werkt, en heeft iemand dit ook gedaan en hoe, en werkte dat? alvast bedankt! |
Beweging helpt. Zwemmen dus ook. Zwemmen is vooral goed omdat je al je spieren pakt. De spieren in mijn schouders/rug zijn onderontwikkeld door rugklachten en ik ben laatst sinds jaren weer een keer gaan zwemmen en geloof me dat ik spierpijn had daarna! Het helpt dus zeker :)
|
Zwemmen is goed voor je. Alleen let er wel op dat je door het zwemmen meer trek krijgt, staat zwemmen om bekent.
|
Bedenk wel dat je er waarschijnlijk niet snél mee zal afvallen, ook gezien het feit dat je niet te dik bent. Maar langzaam is toch gezonder :p.
|
Citaat:
|
Het werkt wel. Ik vind het alleen lelijk als je teveel zwemt als vrouw zijnde, dan krijg je echt van die gespierde armen en er blijft niks van je borsten over.
Maar dat is echt alleen als je het overdrijft (wat een enige woordspeling :rolleyes: ) |
Citaat:
Maar dat zal vast wel meevallen, ik zwem ongeveer een uur lang, met een rustige schoolslag. |
Zwemmen is verder ook super voor rug en schouders. Een paar weken intensief zwemmen heb je een heel jaar plezier van (y)
|
Weet er iemand welke slag het beste is voor welke spiergroepen?
Is schoolslag bv goed voor je rug? En train je er ook je buik mee? Of enkel je armen, schouders...? |
Citaat:
Met elke slag train je zowel je armen, benen buik en rug. Sommige slagen vragen meer van je rug dan andere. Vlinderslag is erg intensief, zowel voor armen, benen, buik en rug. Ik denk dat je met schoolslag de meeste intensiteit voor rug en buik behaalt als vlinderslag te zwaar is. |
Citaat:
|
Ik wil dan vooral mijn buik strakker hebben ja.. Dus met schoolslag zou ik dan wel goed zitten? En hoe lang zou het duren voordat ik resultaat zie?
|
Citaat:
Ligt er ook aan hoe je eetpatroon eruit ziet. Als je veel gaat sporten en tegelijkertijd ook wat meer gaat eten zul je het amper zien. Maar én gezonder eten én veel sporten, dan ben je binnen drie weken wel wat strakker. |
http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1410042
Citaat:
Citaat:
Je spant je buik aan als je je benen intrekt en een gelijk je hamstrings aanspant , binnenkant dijen (adductoren) en bij het afzetten je bovenbenen. En je bil spieren. Bij de vlinderslag merk je dat je armen boven water uit kmoen dus er komt veel spanning op de bovenrug, ruggenstrekker en schouderkoppen. Als de armen in het water komen zet je af zodat je je borstspieren gebruikt. Je maakt een soort van zeehond beweging dus je billen worden telkens aangespannen met een kleine buiging van het kniegewricht zodat je lichtjes maar effectief je hamstrings en bovenbeenspieren gebruikt. Je buik gebruik je gezien de op en neerwaarste beweging meer dan bij de schoolslag. Zo kan je ook wel doorgaan met de borstcrawl en rugcrawl. :) |
Ik heb ook een tijdje flink gezwommen, en dat hielp inderdaad behoorlijk. Ik werd strakken zoals je wilt. Ligt denk ik ook aan hoe intensief je zwemt. Ik zwom één of twee keer in de week 2 uur, meestal met mijn flippers, omdat je dan veel kracht zet op je benen, en dat voelde ik daarna dan ook wel. Ik moest ongeveer 35 minuten fietsen heen en naar het zwembad.
Ben er mee opgehouden omdat dat nu ongeveer een uur is geworden :(. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Nouja, olympische zwemsters hebben vaak toch wel érg gespierde armen en schouders. Maar zo lang je niet 10 jaar lang 30 uur per week keihard zwemt zal je dat niet krijgen.
|
Citaat:
Lijkt me niet dat je dikker wordt van het aanvullen van tekorten door inspanning (als je wel gezond eet natuurlijk) |
als je zwemt dan gebruik je bijna alle spieren in je lichaam. daardoor krijg je strakkere buik en bilspieren. Maar als je te lang zwemt op hoog niveau (denk wel niet da da bij jou het geval is :p) dan ga je brede schouders hebben, ma da zal je wel al op tv ofzo gezien hebben ...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ja mssn hebben vrouwen te weinig testosteron, maar ze kweken toch spieren aan. ze kunnen nooit zo sterk worden als een man, maar ze kunnen wel spierbundels hebben...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:59. |