![]() |
[gedichten]
Ik ben de laatste tijd wat aan het 'experimenteren' met dichten, waarschijnlijk zal ik veel kritiek en weinig positieve reacties krijgen. Toch waag ik het erop.
- voelspriet voelt niet hoe het moet wie wat aandoet aan anderen aan mij - soms argwaan waant zich wijs alsof reizen niet gaat of hij bestaat of zij bestaat? - misschien aandrang wrang zoals appel na mint in wangen bange verlenging kou dringt door in kleding hoofd hier? hoofd daar? door mij? - verwarring - ik leef in een droom en in mijn eigen schaduw de schaduw van wat moet en van wat van mij wordt verwacht de schaduw kleurt mijn hoop niet maar maakt de hulpeloosheid tastbaar als een inktvlek die uitbreidt, met de dag verrassing is ondenkbaar verwachting alledaags voorspelbaarheid mijn stalker zoals ik mij verstap verdoofde ogen dicht zo zie ik mijzelf vallen uit evenwicht gebracht - amandelvormig baden in angstzweet of verdrietvocht verbetering die wegblijft weerkaatsende lachen galmen omdat de ruimte hol is waarin we staan hand in hand alsof we elkaar hebben zodat de buitenkant verdedigd is en alles wat we willen lijken wordt verwezenlijkt voor hen is de kous af. - vijf maanden van mijn leven die door mijn keel heen gleden als honing als een bijenkoningin dat ben ik of dat zou ik moeten zijn lijkt iedereen te vinden en ook betrap ik mij - Ik wacht in spanning op mijn slachting. |
Wil niemand reageren? Het valt mij op dat alleen mijn topic onbeantwoord blijft. Is dat misschien om het feit dat ik meerdere gedichten post in één topic? Is dat niet toegestaan?
Of zijn mijn gedichten misschien zo bar slecht dat niemand de moeite wil nemen om dat te zeggen? Vertel het me. |
Uppen wordt niet gewaardeerd. Ik zie het voor deze keer door de vingers, maar in het vervolg verwijder ik de up-post gewoon.
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:42. |