![]() |
witte puntjes op nagels
Ik heb van die witte puntjes op mijn nagels... hoe kan dit? Tekort aan calcium? Zo ja, wat kan je daar tegen doen behalve veel melkproducten eten/drinken.
|
Inderdaat een te kort aan calcium. Ik weet niet wat je er tegen kan doen, maar ik heb ze ook altijd. En bij mij gaan ze kapot, en dan heb ik een gat in mijn nagel. :s Maar dat is niet altijd zo.
|
Citaat:
|
Je hebt ze gewoon gestoten toen ze aan het groeien waren.
|
Citaat:
Dat lijkt mij niet. En dat ze kapot gaan dat komt omdat ik zelf er nogal veel aan zit te frunniken, eigen schuld dus :) |
Citaat:
|
|
Heeft niets met een tekort aan calcium te maken, je nagels zijn geen botten, ze zijn gemaakt van het eiwit keratine (net zoals je haar). Die witte vlekjes zijn kleine beschadigingen doordat je je nagels aan dingen stoot. Wel kunnen je nagels zwakker zijn (en dus sneller beschadigd raken) bij een tekort aan vitamine B1 en B3 of bij een tekort aan eten in het algemeen.
Vitamine B1 zit in varkensvlees, orgaanvlees, granen, gedroogde bonen, pinda's, aardappelen en gistextract; vitamine B3 zit in vlees, vis, groenten en melk. |
Ik heb er ooit een topic over geopend maar niemand weet 't (eigenlijk weet iedereen het, maar het is gewoon onzin dat het komt doordat je je stoot of dat je een tekort hebt aan het 1 of ander), je krijgt er hier iig geen antwoord op.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:25. |