![]() |
Heavenly creatures
Vanavond op tv, Peter Jackson's beste film, Heavenly Creatures. Dat mag gezegd worden. Geen samenvatting lezen, gewoon kijken.
|
Ooooh, ik vond dat zo'n akelige film. :o
(maar ik kan ook vrij weinig hebben) Maar hij is wel goed, ik vind Kate Winslet echt fenomenaal in deze film. |
Ik heb 'm nog niet gezien, maar ik ga zeker kijken. (y) Bedankt voor de herinnering.
|
Kate Winslet is zo geweldig in deze film.
Tis wel een nare film eigenlijk, maar wel mooi. Mja, kheb m op dvd dus weet niet of ik m ga kijken ;) btw: 21:25 - 23:05 op KETNET/Canvas |
Ik kijk m zeker.
|
Klinkt interessant.
*gaat kijken* |
<3!
|
Hij was weer geweldig. Het is al een tijdje geleden dat ik hem voor het laatst zag, hij is nog beter -en harder- dan ik me herinnerde. Akelig en mooi, en wat een ontzettende spanning aan het einde.
|
Ik kon vanavond niet kiezen tussen Heavenly Creatures en The Opposite of Sex, dus ik besloot de (waarschijnlijk) beste van de twee maar te downloaden.
|
M'n vader moest voetbal kijken. >.> Ik schaf wel een keer een schijf aan.
|
Heavy, maar gave film.
|
Opgenomen, stukje van gezien.
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Hmm, wat een rotgevoel hield ik over aan het eind van deze film :(
|
Citaat:
|
De TS zegt dat ik de film moet zien en ik zet meteen de videorecorder aan, wat een vertrouwen he.
|
Citaat:
|
Film zonet gezien.
Ik vond de meisjes goed acteren, en de spanning op het laatst zat er wel goed in. Maar ja, Peter Jackson heeft een bepaalde manier van filmmaken (onsubtiele, dramatische scènes bijv.) die me niet helemaal aanstaat. Het had van mij ook wel iets realistischer en down-to-earth gemogen, zonder die fantasiewereldjes. Het maakte het wat luchtig, wat ik niet vond passen bij het thema van de film. |
Ik heb 'm gisteren niet gezien, een hele tijd terug gezien.
Spoiler
toch maar ff in een spoiler.. |
Heerlijke, indrukwekkende film. Maar LOTR is beter :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ben voor Juice, en ik heb Heavenly Creatures nog niet eens gezien.
|
Het probleem met LOTR is, je hebt de neiging door de 'overweldigenheid' van de beelden en het epische verhaal te denken dat het ook echt een geweldige film is. Wat dus niet het geval is.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
potver, vergeten te kijken :(
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik vind het vervelend dat ik HC moet downplayen, aangezien ook ik het een zeer goede film vind, maar hij haalt het gewoon niet bij Gollem, Shellob, Gandalf, Frodo, Saruman en Sauron. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Daarmee is LOTR niet meer dan een lekker tussendoortje, waar HC me echt raakt en een blijvende indruk achterlaat. |
Net afgezien, laatste stukje is vervelend dus.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Lord of the Rings is ook een film die het TOTAAL niet van de karakters en de acteerprestaties moet hebben. Ik ga toch ook niet zeiken dat er in Taxi Driver weinig actie zit.
Dat maakt het toch geen mindere film? LOTR draait om het verhaal en het spektakel, goed vs slecht, niet om de relatie tussen Sam en Frodo. Maar dat kan je vast ook anders zien. |
Citaat:
Het spektakel in LOTR is wel leuk zolang het duurt, maar die films zitten ook vol momenten waarin de personages het middelpunt vormen. En die zijn saai omdat de personages saai zijn. En het verhaal stelt trouwens ook niet bijster veel voor. Dwergen krijgen ring, dwergen lopen een eind, dwerg gooit ring in een vulkaan. |
Dat is niet het verhaal, dat is het basisgegeven. Het scenario is uiteraard een stuk beefier. Of je het goed vindt is een tweede, maar mager is het in ieder geval niet.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:07. |