![]() |
Noors.
Ik zit al een tijdje te overwegen in mijn vrije tijd een cursus Noors te gaan volgen, ik heb wat rondgekeken op talendomein en LOI maar ben nog niet echt overtuigd.
Is er iemand die de taal spreekt of een cursus heeft gevolgd? Of wat dan ook, je mag het hier melden :) |
Nynorsk vdo.
|
Nog geen taalcursus gedaan... maar ben wel van plan om dat binnenkort te doen als ik klaar ben met Zweeds... (y)
|
Scandinavische talen (n)
|
Citaat:
je lijkt ook erg zeker ervan dat je klaar zult zijn met het leren van een taal :| ontopic: volg die studie man! Noors is oké! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Heeft misschien iemand van jullie ervaring met het LOI of Talendomein ( kan je een dergelijk "bedrijf?" aanraden? ). |
Mijn moeder heeft een LOI cursus Noors thuis liggen, ze doet af en toe een lesje. De methode ziet er fijn uit, vind ik. Misschien kan je eerst een keer een proefles aanvragen, als het je dan bevalt, ga je voor een hele cursus.
|
Citaat:
|
Even een upje, kan het niet laten.
Mijn vader werkt in Noorwegen en heeft een cursus van het LOI. Nou was hij afgelopen week thuis met de cursus, wat kopieërwerk en 2 cd's branden en ik heb mijn cursus gratis en voor niets :o :cool: |
Citaat:
|
Lijkt me wel een hele gave taal. In filmpjes lijkt het ook best op Duits en Engels.
|
Citaat:
De Zweedse en Noorse grammatica vertonen sterke overeenkomsten, maar als je denkt dat dat in je voordeel werkt; think again. |
Citaat:
|
Citaat:
Indo-Europees Germaans West-Germaans Nederduits Nederfrankisch Nederlands Stamboom van het Noors: Indo-Europees Germaans Noord-Germaans West-Scandinavisch Noors Dus. |
Citaat:
Indo-Europees. Waar komt Indo vandaan? Van indonesie ofzo. Lijkt me boeiend om te weten |
Heb ik me ook altijd afgevraagd, waar Indo vandaan komt. Onbewust link het wel met Indië/Indonesië
|
Citaat:
Ik ontmoette in Duitsland een man uit indie. Hij sprak goed duits, en voor zo ver ik van hem begreep was dat duits niet moeilijk voor hem was te leren. En toen had hij volgens mij iets over een indo-germaanse taalgroep. Ik weet het niet zeker maar zo iets verstond ik. Dus misschien heeft indo daar toch iets mee te maken |
Noors vond ik leuk toen ik klein was. (y) Wij hadden zo'n CD-rom waarmee je het kon leren en het enige wat ik nog weet is dat fiets in het Noors sukkel was, of dat je het iig ongeveer zo uitsprak. Hebben mijn zus en ik jarenlang grapjes mee uitgehaald.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
en er is nog steeds ene kans dat ik vergelijkend indo-europese wetenschap wil doen, maar zeer kleine kans ;) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:19. |