![]() |
Opzegtermijn kamer
Ik heb op mijn kamer een opzegtermijn zitten van 2 maanden, dit terwijl ik elke maand huur betaal. Volgens diverse sites mag dit dan maar 1 maand opzegtermijn zijn. Weet iemand hoe dit precies zit? En daar bovenop, in mijn contract staat 2 maanden, deze heb ik wel ondertekend, als het maar 1 maand mag zijn geldt dat dan ook voor mij, ook al heb ik het contract getekend?
Alvast bedankt! |
Dat hangt er vanaf of je een contract heb voor onbepaalde duur, in dat geval mag je dan per maand opzeggen omdat je de huur ook per maand betaald
|
Ik heb ook een opzegtermijn van 2 maanden in mijn huurcontract, terwijl ik elke maand huur betaal. Dit jaar zal ik waarschijnlijk eind juli mijn kamer opzeggen, dus ik zal eind mei / begin juni moeten bellen om het op te zeggen. Volgens mij geldt gewoon de termijn die in je contract staat, maar ik kan het ook verkeerd hebben.
|
ik heb het voor onbepaalde duur, geldt dan dus maar 1 maand?
|
Standaard in de opzeg termijn inderdaad 1 maand. Contractueel valt dit inderdaad anders te regelen, en dit heb jij gedaan met je verhuurder, namelijk 2 maanden. Dus voor jou gelden 2 maanden. :)
Als ik jou was zou ik wel verrekenen met de borg als je die hebt betaald ipv deze later terug te gaan vorderen. ;) |
Citaat:
|
Nou wat het probleem dus is, is dat ik volgend jaar naar Groningen verhuis om daar een andere studie te gaan doen, en ik nu onverwacht bijna zeker een kamer kan krijgen over ongeveer een maand, en 2 maanden huur in 1 maand gaat me eigenlijk niet lukken, maar voor ik allemaal grote verhalen tegen m'n huisbaas ga houden, wil ik wel even weten hoe het nou zit :)
Maar mss is het verrekenen van de borg inderdaad wel een goed idee :) |
Ik heb een soortgelijke vraag, daarom stel ik 'm ook maar in dit topic. Sorry als dat niet de bedoeling is!
Mijn opzegtermijn is ook twee maanden en dat staat in het contract dat ik heb ondertekend. Er staat ook nog bij dat ik zelf een huurder voor de resterende tijd moet vinden (dat is nog maar 1 maand). Mijn contract is namelijk voor een bepaalde tijd (tot 1 augustus). Ik heb eind april de huur opgezegd en die stopt dan toch per 1 juli? Als ik nou geen huurder kan vinden, moet ik dan die laatste maand ook nog betalen? |
Ik huur de kamer nu trouwens korter dan 9 maanden. "Gedurende een proeftijd van negen maanden kunnen zowel huurder als verhuurder zonder aanwezigheid van de overige vijf gronden opzeggen" <http://www.kamernet.nl/dsp_lsr_opzegging.php>
Geldt de bepaalde tijd dan niet? |
Nee als het goed is niet Lif. Nu mag je nog zogenaamd zonder reden opzeggen omdat het je niet bevalt.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:15. |