![]() |
[VO4]Niet te vergeten tijden.
Ik heb de vorige overgeslagen, omdat ik te weinig tijd had en ik het eerlijk gezegd gewoon te moeilijk vond om te doen. Dus nu maar weer een poging wagen.
Niet te vergeten tijden. Misschien dat je het wel helemaal niet wilde, toch gebeurde het. Jouw goede humeur verdween als sneeuw voor de zon en je keek toe hoe de druppels op tafel vielen. Een voor een spatten ze met precisie uit elkaar, afkomstig uit jouw ogen. Mensen in jouw omgeving lieten je met rust, omdat je ze dat gevraagd had. Je had het ze duidelijk gemaakt met die ene blik. IJzig koud waren jouw ogen op deze momenten en ze deden de minuscule puntjes op de tafel bevriezen. Even raakte je een van de bolletjes aan, besefte dat het koud was en trok je hand terug. Opnieuw deed je een poging om het druppeltje te ontdooien, zoals anderen een poging deden om jou te bereiken. Je moest van ze jouw schild laten zakken en van de lente proeven. De zomer was in aantocht, dat moest jij toch ook weten? Je wist het al, maar deed er niets mee. Je wilde niet, dus gebeurde het niet. Jouw vinger kreeg contact met het water. Je bleef stug volhouden, omdat je dit wel wilde. Jouw scherm doorbroken, de tranen ontdooit, een zon die volop schijnt. Wanneer zou je eindelijk gaan beseffen dat je ook maar een puber bent? |
Tranen zijn toch warm?
Ik vind het een prima VO, echt waar(Y) (hoe langer ik hiermee wacht, hoe kritischer iedereen natuurlijk wordt, argh) IJzig schrijf je als IJzig omdat de ij één letter is:) |
Mooi! Helaas wat weinig zeggend eigenlijk, voor mij net iets te vaag. Maar het is iig een mooie verwoording.
|
Ik vind hem heel mooi, je verwoord op een mooie manier. DE beeldspraak is ook echt (y) . Het is btw ontdooid met een d. :o
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Je schrijft mooi, vloeiend, leest lekker weg vind ik. En je hebt je goed aan de VO gehouden. (y) |
Oh, ik vind hem mooi. (y) Ik weet niet of dat door het verhaal elf komt of doordat het veel te herkenbaar is, maar ik gok op een combinatie van beide factoren. Je hebt je iig heel goed aan de opdracht gehouden, goed gedaan. (y)
Er zitten wel een paar kleine foutjes in, zoals: Citaat:
Citaat:
En oh, je laatste zin. :) (Al moet je daar stiekem wel "bent" door "was" vervangen, want je hebt de rest ook in de verleden tijd geschreven.) |
Citaat:
|
Citaat:
Tranen komen uit de ijzige ogen, waardoor de tranen bevriezen. Wat klopt dara niet aan? |
Citaat:
Ik wist dat het eigenlijk wel klopte want Kerboga had het me al uitgelegd maar ik was alweer vergeten hoe het nu precies zat:bloos: |
@ Roosje: die één voor één komt omdat ik geen Word bij de hand had en dit dus maar meteen hier getypt heb en ik niet goed met dit toesenbord overweg kan en geen é voor elkaar kon krijgen. Die laatste zin heb ik aangepast en die "het" heb ik veranderd in "deze". Daardoor beter?
@ Vogelvrij: wel onthouden wat ik je uitleg, hè? ;) Verder iedereen nogmaals bedankt. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:54. |