![]() |
Stroomuitval
Zonet viel de stroom uit op school. Hoe zou jij je redden als de stroom voor langere tijd uitviel. Heb je kaarsjes, blikvoer en boeken bij de hand? Of verveel je je de pleuris en heb je heuze honger?
Kortom, hoe overleef jij een week of twee zonder electra? |
Ik ben er helemaal klaar voor :) Ga gewoon buiten zitten zonnen met n mp3-speler
|
gezelschap zoeken en warmte maken :p
|
Ik trek een berenvel aan en ga opzoek naar rode bessen.
|
zou allemaal prima moeten gaan.. al zou ik op den duur m'n muziek gaan missen.. wanneer de batterijen voor mijn discman op zijn..
|
Dat zouden 2 weken zonder computer & lamp worden, lijkt me niet zo moeilijk om dat te overleven.
|
Wij hadden dat op 2e kerstdag. Damn, heb me echt verrot verveeld, ook al duurde het 'maar' 2 uurtjes.
We hebben toen maar spelletjes voor de dag gehaald. |
In ieder geval niet als mijn ouders thuis zijn. ;)
|
Als alleen elektra het niet meer doet dan maar lekker op gas vertrouwen. Dus kan nog prima koken en ik zou de gaslamp aanmaken. Verder heb ik nog een stapel boeken om te lezen.
|
Ik zou het wel vervelend vinden dat de computer/televisie/cd-speler het niet zou doen, maar ik heb ook wel veel boeken. Twee weken vind ik erg lang hoor. :bloos: Ik denk dat ik het wel een dag of 3 zou kunnen overleven.
|
hee, bij mij viel de stroom ook uit :D waar zit je?
|
De stroom viel een keer uit voor een uurtje ofzo maar het leek een eeuwigheid. Ik verveelde me dood.
|
Wat erg. :D Mensen die zich doodvervelen als ze één a twee uur geen stroom hebben.
|
Momenteel niet echt. Ik gebruik vrij veel stroom, ook voor de simpelste dingen. Als al mijn batterijen zijn opgeladen en het is zomer, dan hou ik het wel even uit. :)
Oh en als het gas het maar doet. :D (y) We hebben een opwindbare zaklamp, dus licht hebben we altijd. :p |
Dan ga ik een spelletje spelen, wel te hopen dat mijn accu dan net is opgeladen.
Of op het terras zitten. :o |
tegen woordig wordt dan toch de jeugd van de toekomst gekweekt?
|
Nou, dat was vrij makkelijk te overleven aangezien er bier werd getapt en het mooi weer was.
|
Citaat:
|
Ik heb 7 weken in Afrika overleefd zonder elektra, op de batterijen van m'n mp3-speler na. Was daar prima te doen, maar hier zou ik er niet op berekend zijn.
|
Hm met eten zou het wel moeilijk worden want de koelkast en de vriezer doen het dan natuurlijk ook niet meer, en koken kan ook niet.
Ik zou me vast niet vervelen, lekker lezen + opwindbare radio (y) |
Gewoon rustig door leven.
|
Dan ga ik gewoon veel fietsen.
|
Nou....
Stroom is gewoon luxe.... Jullie weten niet hoe het is om echt zonder al die gemakken te leven... :evil: |
Hier is 't een keer iets van 1,5 dag weg geweest, geen probleem hoor :) Wel jammer voor de mensen die elektrisch koken.. ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik zou niet zonder kunnen. :|
|
Ik heb ongeveer 100 waxinelichtjes, een radio die op een accu loopt en twee kasten vol boeken, dus ik kom mijn tijd wel door :o
En koken doen wij op gas en niet op stroom :p |
Ik zou best wel enkele uren zonder stroom kunnen... genoeg andere dingen te doen (bv fietsen maar dan moet het weer wel meezitten)
|
Citaat:
|
Citaat:
's Avonds zal dat inderdaad lastiger gaan. |
ehm... hopen dat het zomer is zodat het iig warm en lang licht is :o Verder zo veel mogelijk tijd ergens anders door brengen, lezen/studeren, muziek luisteren tot m'n baterijen leeg zijn. Whaaa dat houd ik nooit 2 weken uit
|
Als het zomer is zou gewoon in het park gaan zitten en dan voetballen of basketballen ofzo, in de winter ofwel lezen, of naar vrienden toe.
|
Als het zomer is, is het helemaal niet zo'n probleem. Waarschijnlijk dan veel lezen en buiten zitten en vroeg naar bed. 's Winters is toch wel vervelender.
|
Hmm, als ik met mijn vriend ben dan weet ik het wel (Y)
|
interresant weetje:
9 maanden na een stroomuitval is het vaak babyboom ;) |
Citaat:
in omgeving eibergen/haaksbergen komen rond September volgens mij veel kindjes :D |
mijn laptop kan wel een uur op de accu :o
daarna zou ik scheikunde gaan leren want ik heb examen maandag :p en verder.. we koken op gas en we hebben vast wel kaarsen. |
Citaat:
|
Tijdens een stroomuitval lees ik een boek.
Met goed weer buiten, bij een vuurtje, met slecht weer binnen, bij een kaars. En dingen koken. Knakworsten, thee zetten. |
deze twee weken zouden echt een fatale ramp zijn
k kan mn computer echt niet missen gezien de massale hoeveelheid huiswerk (ja ik heb ff pauze) maar als deze weken voorbij zijn, geen enorm probleem. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Hmm, ik heb genoeg kaarsen... Ik zou waarschijnlijk een boek gaan lezen, of gezelschap opzoeken. Als het koud is in een warm deken wikkelen, dat ook.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:29. |