![]() |
Harde schijf testen
Weet iemand een programma om uw harde schijf te testen op hardware fouten...
En andere programma's die andere hardware test. |
Offtopic: Hoezo veel pc problemen?
Voor je harde schijf kun gewoon SMART waardes uitlezen. Daarvoor kun je heel gemakkelijk programma's vinden Voor geheugen (zoals Enlightenment in je andere topic al aanhaalde) kun je het beste memtest86 gebruiken, mocht je er geen cd aan willen spenderen, het is ook mogelijk vanaf floppy (sorry enlight. ;)) booten Voor de rest zou ik je everest aanraden, je moet maar even googlen waar dat te downloaden is, het is van Lavalys. Het is niet echt om te testen, maar je kunt wel heel heel informatie van je systeem verkrijgen (ook de hardeschijf SMART waardes trouwens) |
Ik ben niet zo "PRO". Weet wel een en ander, maar wat bedoel je met "SMART". Ik weet wel dat je snel op google dingen vindt, maar ik dacht zo dat de mensen hier meer ervaring gaan hbn ivm harde schijf testen en dus weten welk programma daarvoor "HET BESTE" is.
Grtz |
Citaat:
Anyway TS, misschien is Ultimate Boot CD iets voor jou: http://www.ultimatebootcd.com/ |
Offtopic:
Citaat:
Het klinkt misschien raar, maar een bekende Belgische bank heeft als inlogsysteem (niet schrikken) een vreselijk brak inlogsysteem waarbij je een key-file op een diskette moet laten wegschrijven, en daarna bij elke inlogpoging die diskette erin moet hebben... |
Geen brander in je systeem? Zelfs uberbudget computers hebben een simpel brandertje. En DVD-branders (en straks ook BRD/HDDVD) kunnen ook gewoon cd-tjes schrijven. :)
En diskettes zijn onveilig, onbetrouwbaar en inferieur. Als je als bank zo'n systeem gebruikt hebben ze incompetente mensen in dienst. (n) |
lol kheb kik brander zu :D.
Grtz |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Pas als BRD/HDDVD mainstream wordt, wordt het interessant. En die branders kunnen ook gewoon cd's lezen neem dat nou maar van mij aan. :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
mwah, effe on-topic maar weer, het ligt er aan wat voor merk harde schijf je hebt, de meeste fabrikanten hebben zelf software om fouten te herkennen/op te lossen kijk maar op de site van de maker, kan je vast wel vinden.
|
De Ultimate Boot CD die ik aanraadde, bevat naast MemTest ook alle HDD utilities van alle HDD fabrikanten. Dus daarmee ben je in 1 klap klaar. :)
En geen gek*t meer met diskettes (ja sommige hardeschijffabrikanten vereisen nog een DISKETTE om mee te werken; innovatieeee!! :rolleyes: ). |
Citaat:
Ik: deze computer heeft helemaal geen floppydrive Dell: sja, euhm, sja, eh, dat is moeilijk, dan moet u er maar eentje aansluiten :rolleyes: |
Citaat:
Maar het MOET toch helemaal niet, een diskette gebruiken bij een installatie of weet ik veel wat? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:46. |