Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   Vraagje over havo4 (ik ben voorwaardelijk aangenomen) (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1408877)

Blush 11-05-2006 21:13

Vraagje over havo4 (ik ben voorwaardelijk aangenomen)

Ik heb vorig jaar havo3 gedaan en dit jaar heb ik vmbo4 gedaan, maar volgend jaar ga ik weer havo doen (als ik mn examen haal iig). Ik ben voorwaardelijk aangenomen op de havo, dit houdt in dat ik dan niet mag doubleren. Wat als ik het dan toch niet haal? Zou ik de havo dan nog op een andere school kunnen proberen of moet ik dan gewoon een MBO opleiding doen?
Btw ik ben nog nooit blijven zitten.

Pandora 11-05-2006 21:45

Als je je examen niet haalt, zul je dat jaar nog een keer over moeten doen voordat je naar de havo mag. Als je dat bedoelt iig. As simple as that.

Evatjuhhhh 11-05-2006 21:50

Je kan altijd nog HAVO proberen op een VAVO o.i.d.

Maar je moet gewoon zorgen dat je in één keer slaagt, dat kan best, als je gewoon goed je best doet :).

Morri 11-05-2006 21:51

De school bedoelt dat je in havo-4 niet mag blijven zitten, dan moet je alsnog van school. Je kunt het dan in principe op een andere school proberen, of je kunt volwassenonderwijs gaan doen op een ROC. Daar zijn de laatste tijd tig topics over geweest. ;)

Blush 12-05-2006 00:59

Citaat:

Pandora schreef op 11-05-2006 @ 22:45 :
Als je je examen niet haalt, zul je dat jaar nog een keer over moeten doen voordat je naar de havo mag. Als je dat bedoelt iig. As simple as that.
Nee ik bedoelde dus als ik het volgend jaar niet haal.

Blush 12-05-2006 00:59

Citaat:

Evatjuhhhh schreef op 11-05-2006 @ 22:50 :
Je kan altijd nog HAVO proberen op een VAVO o.i.d.

Maar je moet gewoon zorgen dat je in één keer slaagt, dat kan best, als je gewoon goed je best doet :).

wat is dat?

Blush 12-05-2006 01:01

Citaat:

Morri schreef op 11-05-2006 @ 22:51 :
De school bedoelt dat je in havo-4 niet mag blijven zitten, dan moet je alsnog van school. Je kunt het dan in principe op een andere school proberen, of je kunt volwassenonderwijs gaan doen op een ROC. Daar zijn de laatste tijd tig topics over geweest. ;)
Ok :)
Ik kom hier niet zo regelmatig.. dus dat van die topics was mij niet opgevallen (en ik was te lui voor de zoekfunctie:p)

borboleta 12-05-2006 05:54

Ik zelf heb eerst tot de 2e klas op de havo gezeten, en moest vervolgens naar het vmbo. Dit heb ik zonder veel te doen gewoon gehaalt, en ik mocht daarom ook naar de havo. Ik kreeg toen ik in 4 havo zat een brief van mijn decaan, dat ik wel mocht blijven zitten, omdat ik immers nog niet op de havo was blijven zitten. Dus bij mij mocht het wel! Ik was met meerdere mensen van het vmbo naar havo gegaan, en sommige hebben het inderdaad niet gehaald, sommige waren lui, andere hadden geen inzicht in bijvoorbeeld economie of wiskunde. Sommige zijn naar het mbo gegaan, andere nog een jaar havo-4, die staan nu geen onvoldoendes, ze zeggen zelf ook dat ze gewoon even moesten wennen, en nu gaat alles dus gewoon goed! Even samengevat: Ja het kan wel op sommige scholen! Je moet voor jezelf vaststellen of je nu al veel moet doen voor school, en of je de motivatie hebt! En ja het kan zeker lukken want ik zit nu ook in 5 havo, en heb dus bijn examen! Good Luck!

Blush 12-05-2006 08:37

Citaat:

borboleta schreef op 12-05-2006 @ 06:54 :
Ik zelf heb eerst tot de 2e klas op de havo gezeten, en moest vervolgens naar het vmbo. Dit heb ik zonder veel te doen gewoon gehaalt, en ik mocht daarom ook naar de havo. Ik kreeg toen ik in 4 havo zat een brief van mijn decaan, dat ik wel mocht blijven zitten, omdat ik immers nog niet op de havo was blijven zitten. Dus bij mij mocht het wel! Ik was met meerdere mensen van het vmbo naar havo gegaan, en sommige hebben het inderdaad niet gehaald, sommige waren lui, andere hadden geen inzicht in bijvoorbeeld economie of wiskunde. Sommige zijn naar het mbo gegaan, andere nog een jaar havo-4, die staan nu geen onvoldoendes, ze zeggen zelf ook dat ze gewoon even moesten wennen, en nu gaat alles dus gewoon goed! Even samengevat: Ja het kan wel op sommige scholen! Je moet voor jezelf vaststellen of je nu al veel moet doen voor school, en of je de motivatie hebt! En ja het kan zeker lukken want ik zit nu ook in 5 havo, en heb dus bijn examen! Good Luck!
Op mijn school zou ik iig niet kunnen doubleren. Ik weet wel dat ik er nu nog maar even vanuit moet gaan dat ik het gewoon haal als ik zo gemotiveerd blijf zoals ik nu ben, maar het is toch prettig om te weten als het toch niet lukt volgend jaar.

Evatjuhhhh 12-05-2006 09:27

Citaat:

Blush schreef op 12-05-2006 @ 01:59 :
wat is dat?
VAVO is volwassenen onderwijs :)

Blush 12-05-2006 09:31

Citaat:

Evatjuhhhh schreef op 12-05-2006 @ 10:27 :
VAVO is volwassenen onderwijs :)
Zo'n vermoeden had ik al :)

IcedEarth 12-05-2006 16:13

hey:)
maar waarom ben je na Havo3 naar vmbo4 gegaan?
als je havo 3 hebt gehaald, heb je toch een vmbo certificaat wat gelijkstaat aan een écht diploma van vmbo?
(of praat ik nu zo gek:P)

Chloe Siere 12-05-2006 19:09

Citaat:

IcedEarth schreef op 12-05-2006 @ 17:13 :
als je havo 3 hebt gehaald, heb je toch een vmbo certificaat wat gelijkstaat aan een écht diploma van vmbo?

Misschien havo 3 niet gehaald, maar toch voldoende om naar vmbo4 te gaan oid?

Blush 15-05-2006 20:15

Citaat:

IcedEarth schreef op 12-05-2006 @ 17:13 :

Ik heb havo 3 niet gehaald.. mn punten waren net niet genoeg, maar ik had toen ook helemaal niet mn best gedaan.

Blush 15-05-2006 20:16

Citaat:

Chloe Siere schreef op 12-05-2006 @ 20:09 :
Misschien havo 3 niet gehaald, maar toch voldoende om naar vmbo4 te gaan oid?
klopt ja.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:43.