Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Slapende hand (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1409270)

Papillonne 12-05-2006 17:18

Slapende hand

Ik heb sinds 4 dagen last van een 'slapende hand' of hoe zoiets ook genoemd dient te worden. Het voelt een beetje tintelend en vooral als ik mijn pink aanraak voelt het anders dan voorheen. Weet iemand hoe dit zou kunnen komen en of er iets tegen te doen is? Zou het te maken kunnen hebben met stress ofzo (ik heb volgende week eindexamens)?
Het begint een beetje irritant te worden namelijk :o

Papillonne 12-05-2006 18:46

Citaat:

Ashamed schreef op 12-05-2006 @ 18:45 :
al 4 dagen achter elkaar last? Of heb je het al 4 dagen regelmatig?

ik heb wel eens gehoord dat je dan op je hand kunt bijten en dan gaat het weg. Helpt wel, vind ik

4 dagen achter elkaar last ja. Ik heb net gegeten en nu is het minder... dus ik ga daar eens op letten, of er een verband is met eten? :confused:

freakjuh 12-05-2006 19:57

rsi?

Papillonne 12-05-2006 20:08

Citaat:

freakjuh schreef op 12-05-2006 @ 20:57 :
rsi?
:eek: ja? is wat ik heb een symptoom van rsi ja? :(

egon 15-05-2006 21:49

Oh, dat heb ik ook altijd als ik nerveus ben, word steeds erger tot ik uiteindelijk geen dingen meer kan vasthouden omdat ik geen gevoel in mijn vingers heb :|
Het gaat bij mij pas weg als de zenuwen weg zijn

MTpower 15-05-2006 22:39

Volgens mij is dat een verschijnsel van een slechte doorbloeding :o
Als je er last van hebt moet veel bewegen helpen... bij mij wel iig :)

Heb hier 's ochtends heel vaak last van omdat ik met mijn arm onder mijn kussen slaap, kan ik heel vaak mijn arm niet gebruiken en heb er totaal geen gevoel in... als ik hem gewoon probeer te bewegen lukt het in het begin niet, maar na een tijdje doet hij het weer perfect zonder dat ik ergens last van heb :o
Toen ik dat voor het eerst had schrok ik me wel de tering trouwens, geen gevoel meer in m'n hele arm en hem niet meer kunnen gebruiken :p

Kali 16-05-2006 07:10

Een geknelde zenuw in de hand...
Als het niet betert naar een handdeskundige en chirurg gaan, kleine operatie om zenuw terug vrij te maken, anders gevaar dat zenuw afsterft.

Papillonne 16-05-2006 08:36

Bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat het inderdaad iets met mn zenuwen te maken heeft, maar ik vraag me toch af hoe het kan dat ik er soms wel en soms geen last van heb.. Ik doe geen dingen waarbij mn hand afgekneld raakt zoals bij MTpower, dus hoe het dan wel komt? :confused: Als ik er over een week nog last van heb, ga ik naar de doker...

Roos 16-05-2006 12:19

Even stoppen met computeren, kijken of dat helpt.

Papillonne 16-05-2006 12:36

Citaat:

Roos schreef op 16-05-2006 @ 13:19 :
Even stoppen met computeren, kijken of dat helpt.
Ook al gedaan, geen effect :( Stoelhoogte versteld, ook niets... maar wel bedankt voor de tip.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:49.