![]() |
Top 3 WK momenten
Jaja, nog 4 weken en het begint :cool:
Dus dan wordt het ook tijd voor een terublik op vorige wk's, wat is nou de top 3 van mooiste moment? Voor mij is dat 1. Bergkamp schiet 2-1 binnen tegen Argentinië kwartfinale 98 2. Kluivert kopt de 1-1 binnen tegen Brazilië halve finale 98 3. Ahn Jung-Hwan kopt Italië naar huis namens Zuid Korea |
Niet de mooiste momenten, maar wel de meest memorabele.
1. Bergkamp vs. Argentinie. 2. Rensenbrink tegen de paal in 1978. 3. ek 1996, Seedorf mist een penalty, begint te huilen en wordt getroost door de Franse keeper. |
Citaat:
|
1. Denny Landzaat benut in de 90e minuut penalty, 1-0. WK-finale 2006, Nederland-Duitsland, na schwalbe Van der Vaart.
2. Dennis Bergkamp tegen Argentinië '98. Ontzettend cliché maar gewoon een ongehoord kippenvelmoment. 3. Ook '98, Penaltyserie Engeland - Argentinië. Shearer moet gaan nemen, en wijst tijdens zijn loop naar de zestien naar Owen. Hij maakt eerst een "hoekgebaar" om de kruising aan te geven, en wijst dan naar de rechterhoek. Hij legt de bal neer, wacht op de fluit en ramt de bal met een korte aanloop echt ongelofelijk hard in de zojuist aangewezen kruising. |
Citaat:
Hm, mijn top 3? Dat ga ik me even bedenken... |
Citaat:
|
Citaat:
Jack van Gelder's commentaar bij dat doelpunt http://members.home.nl/t.berg/voetba...amp%201998.mp3 Als ik dit hoor krijg ik gewoon bijna tranen in m'n ogen.. Echt te prachtig! (y) |
Citaat:
|
k vraag me nog steeds af of daar niet even 3x extra Dennis Berkgamp tussendoor is geplakt of dattie et echt zo uitschreeuwde :)
|
Top 3 WK momenten:
1 - WK 1986, Argentinie - Engeland kwartfinale.. Maradona met de hand van God 2 - WK 1986, Argentinie - Engeland.. Maradona scoort de 2-0 met een "rush" vanaf de middellijn en passeert 6 of 8 Engelsen. 3 - Bergkamp tegen Argentinie `98. Mooie pass, perfecte aanname, geniale afwerking ;) En natuurlijk omdat ik die goal live op tv zag en totaal flipte :P Opmerkelijk trouwens dat jullie die doelpunten van Maradona niet noemen :) |
De handsgoal van Maradona vond jij het mooiste WK moment ooit?
|
Citaat:
|
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Geweldig moment met Bergkamp..ik telde 15x zijn naam in dat fragment :D
Verder weet ik het niet echt..Die goal van Owen tegen Argentinië was wel erg mooi. |
Mijn 3 momenten dan:
1. De 2-1 van Bergkamp tegen Argentinië op het WK '98; 2. De rush van Maradona tegen Engeland op het WK '86; 3. Die bal onderkant lat van Engeland in de finale op het WK '66. Ook al was ik er toen nog niet, heb het fragment een aantal keer teruggezien. Was ook wel mooi en het gaf (zelfs in die tijd al) veel tijd tot napraten. ;) |
Citaat:
dit is geweldig(y) |
Citaat:
|
1. De 2-1 van Bergkamp tegen Argentinie in 1998
2. Doelpunt van Rodriguez (Uruguay) volley van een meter of 25. ik dacht in 2002 3. Doelpunt van Cuevas (Paraguay) onderkant lat, ook 2002 dacht ik |
Voor wie hem niet meer op zijn netvlies heeft staan:
De goal van Bergkamp (weliswaar met Engels commentaar). |
WK Under 21 -- 2006
Oekraine vs Nederland ... oleee olee olee olee holland verliest met 2 - 0.. olee oleee oleeeeee :D |
Citaat:
|
Citaat:
en ik ga jouw juffrouw vertellen swa. eerst kijk ik in de telefoongids op welke basisschool jij zit en dan haal ik mijn broer erbij swa... weehh |
Haha dan haal ik m'n vader erbij sukkel, die heeft de zwarte band!
|
en dan haal ik Arnold Swarzenegger erbij
|
en dan het A-team
|
Bergkamp, uiteraard. Zat op dat moment in de auto op een Engelse camping te wachten tot de slagboom omhoog ging. Radio stond aan, maar was alleen een hoop ruis en geschreeuw. Opeens werden we door iemand gefeliciteerd met "Burgkemp". (y)
de "goal" uit '66 die Oizo ook al noemt. En Maradona, HvG |
http://www.metacafe.com/watch/148719...berkgamp_jack/
ff met virtual dub en voila, beeld + Jack in een :) |
Citaat:
|
'98 de 5-0 tegen Zuid-Korea, prachtig gewoon. :)
|
Citaat:
|
brrrrrr zit hier gewoon met kippenvel te kijken en te luisteren
|
Ik dacht EK 2004, in de kwartfinale.
Nederland - Zweden 0-0 Nederland wint op penalties :D :p |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:28. |