![]() |
Vragen over paddo's.
Om te beginnen;ik heb 3 dagen geleden voor het eerst paddo's geconsumeerd; 3/4 portie hawaïaantjes.
paar vragen dus: - Het gevaar dat ontstaat bij het frequent gebruik van paddo's, is dat lichamelijk of geestelijk gevaarlijk? Want ik kan me gewoon niet voorstellen dat het erg is; van cannabis kun je op zich nog wel down worden of een twisted mind krijgen, maar mijn paddo-ervaring was duidelijk alles behalve dat: ik heb me nog nooit zo vitaal, energiek en gezond gevoeld en mijn intellectuele capaciteiten kregen ook een aardige boost, ik heb me geen moment slecht gevoeld. Ik heb nu ook de indruk gekregen dat wiet gewoon slechter voor je is en dat, als je emotioneel en lichamelijk stabiel bent best vaker paddo's zou kunnen nemen, en geen pauze van 4-5 maanden nodig hebt. Overigens wil ik het wel speciaal houden want het was echt een erváring, maar ik ben er aardig benieuwd naar. - Werken paddo's net als wiet gemoedsversterkend? - wat is het verschil van inhoud qua werkende stof tussen de caps en de steeltjes? - Is er een groot verschil tussen de verschillende paddo's, of is het zo dat deze gewoon een naam krijgen, en in Utrecht anders zouden kunnen heten dan in Eindhoven terwijl het dezelfde paddo is, als met wiet? - Hebben je zelf ook dat enlightened- achtig gevoel gehad of werd je er juist loom en down van, of kreeg je hallucinaties? (Persoonlijk heb ik één hallucinatie gehad, dat kwam voornamelijk omdat ik slechts één lens in had, waarbij mijn slechte oog de wereld vreemd maakt maar mijn scherpe oog stelde het weer bij, maar dat ging wel een stuk moeilijker met paddo. Aldoch kreeg ik totaal niets van migraine wat ik normaal wel krijg als ik met één lens rondloop) Ik had er nog een paar maar laat ik het even houden bij deze voordat het nóg langdradiger wordt, hehe Bij voorbaat dank, - Dop |
Ohja, kan iemand die op dat gebied ervaring heeft even een ontzettende bad trip door paddo beschrijven?
Nogmaals bvbd. |
|
Ik zal eens antwoord geven op de vragen waar ik genoeg vanaf weet.
Citaat:
Citaat:
Je hebt sterkere en minder sterke, sommige staan er bekend om dat je er flink melig van wordt, andere om de hallucinaties, weer andere om de filosofische gedachten die je ervan krijgt. Maar het is ook iets persoonlijks. Citaat:
Ik heb op heel even gehallucineerd, maar niet sterk. Ken je die plaatjes waar je een minuut naar moet staren en dan naar een wit vlak kijken, en dat je dan Jezus ziet? Zoiets. Vage, zwevende hoofden. Op dat moment had ik de zaak nauwelijks onder controle en kon ik weinig meer doen dan giechelend liggen. Ook had ik later even het idee dat de kasten dichterbij kwamen, dat was minder. |
Ik kon op een gegeven moment ruimtes helemaal niet meer inschatten, als ik naar de tv keek, die toch minstens 4 meter van me afstond, had ik het gevoel alsof ik er met mijn gezicht tegenaan zat. En als ik dan weer naar de vloer keek besefte ik me pas weer dat ik zo ver weg zat.
Ook had ik het gevoel dat de andere mensen in de kamer heel erg ver weg van me zaten, maar als ik een gesprek met ze had kwamen ze weer dichterbij. :) |
Citaat:
en met 4 porties goeie hawaiiaanse heb ik mn hardste trip ooit meegemaakt tijdens de meet bij deadlock, dat ik gewoon alles echt helemaal kwijt was :D |
Heel erg bedankt allemaal, Aai appreciate it. Ik hoop dat iemand in staat is om die eerste vraag te beantwoorden en anders ben ik gewoon aangewezen op internet.
Ik merk dat het bij heel veel mensen wel zo is dat "dingen op hun afkomen" , en nee dat concludeer ik niet uit de 2 dingen hier maar ik heb meer van dat soort verhalen gehoord.. is dat niet een neiging naar paranoïa op het moment dan? van "aahrg de wereld komt op me af en ik word opgesloten"? verslecht dat de hele trip niet behoorlijk op zich? ik ben ook de hele tijd wezen lopen door een zonnig prachtig bos en heb dan dus nergens last van gehad, maar vrijwel van iedereen die ergens ging zitten, kwam het erop neer dat tegels/kasten/tvs/radio's/plafonds op hun afkwamen, hoe verklaar je dat en waarom worden die dingen niet gewoon vervormd of ontstaan er hallucinaties? |
Citaat:
|
Citaat:
Ja, psychedelica kan gevaarlijk zijn. Je loopt de kans op psychologisch trauma als je er niet met respect mee om gaat. Citaat:
Citaat:
Citaat:
[quote]- wat is het verschil van inhoud qua werkende stof tussen de caps en de steeltjes?[quote] Wat maakt dat uit? Ze bevatten beide werkzame stof, dus zonde om enkel een deel op te eten, of niet? [quote]- Is er een groot verschil tussen de verschillende paddo's, of is het zo dat deze gewoon een naam krijgen, en in Utrecht anders zouden kunnen heten dan in Eindhoven terwijl het dezelfde paddo is, als met wiet?[quote] Ja er is verschil tussen de paddestoelen. Er is een breed scala aan psychedelische paddestoelen. Groot klein, geel, rood, groen, kort lang, dik dun enz. En nee, ze krijgen niet zomaar een naam (wat overigens bij wiet meestal ook zeker niet het geval is, mits je met kwaliteit te maken hebt). De Psilocybe cubensis (met nog vele substrains) worden doorgaans aangeduid als mexicaanse paddestoelen. Dan heb je de Psilocybe cyanescens, oftewel de hawaaïaanse, en zo heb je er nog veel meer. Maar of de verschillende stoeltjes nou een verschillende werking hebben zijn de meningen over verdeeld. Vele weiten het aan het placebo effect, weil andere de schuld geven aan de aanwezigheid van aanverwante stoffen naast de psilocybe/psilocine, namelijk Baeocystine. Citaat:
Maargoed, de gevoelens en ideeën en sensaties die ik heb ervaren op paddestoelen zijn uiteenlopend. Van totaal geen zin hebben om ook maar iets te bewegen tot als een razende staan te dansen. Van duizende woorden, gevoelsens en ideeën tegelijk in me kop te hebben, tot een serene stilte en rust in mijn hoofd. Van trips waarin ik helemaal geen visuals had, en alleen maar gedachtes, tot trips waar ik totaal geen noemenswaardige gedachtes had, maar dat de wereld bewoog als een gek. Citaat:
|
Waarom zijn mensen nog steeds zo stom om zich dit soort dingen achteraf af te vragen?
|
Hey,
Ik heb zelf drie keer paddo's gedaan en ga binnenkort nog een keer aan de slag :) Nog even over die één na laatste vraag: merk je nu ook daadwerkelijk verschil in je trip tussen de verschillende soorten paddo's? Het wordt wel aangeprezen als: "Deze geven een meer visuele trip, deze geven meer een denk-trip, etc." maar klopt dat ook? Van wiet en hash vind ik namelijk altijd dat er niet echt een verschil in zit, behalve dat je van de ene soort meer moet roken dan van de andere om hetzelfde effect te krigen. |
heb zelfs ooit dat alles 2d werd, ipv 3d:p
geen diepte at all, das best grappig haha! waren mexicaantjes |
Citaat:
Dat wat je verwacht van de paddestoel die je gaat eten kan heel veel bepalen. Als je denkt: dit is een visuele paddestoel, dan ben je geneigt te letten op het visuele, en zal het daardoor versterkt naar boven treden. Als je verwacht een filosofische trip te krijgen, ga je op je gedachtes letten, en worden die belangerijker. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:04. |